2013-08-17, 22:16
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktoranden
Ja det är väl Sverige och Tyskland då. Men vad det gäller övriga länder i Europa så existerar det knappt några miljöpartier.

Lite svårt att googla när man inte vet namnen på partierna men hittade iaf det här: http://en.wikipedia.org/wiki/Green_party#Europe
Därifrån kan man nog klicka sig vidare om man är intresserad av att kolla upp hur gröna partier ligger till i Europa
2013-08-17, 22:22
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevFront.
MP är ett väldigt liberalt parti, inte minst ekonomiskt. SAP:s väljare vill inte att sossarna skall samarbeta med dem, hur tror du V:s väljare känner. Vi skulle ha en regering som inte skulle kunna lägga en enkel budget, och det vet givetvis Sossarna. De måste välja och det valet blir noll ministerposter till V.
Och vilka skulle V kunna erbjuda som ministrar? Jonas givetvis, men redan vide ordförande är ju den sinnessjuka Rossana som inte ens klarade gymnasiet. Vad skall SAP med sådana till?

Jag tror V skulle bita i det sura äpplet, inte minst för att hålla ett borgerligt parti utanför eller ännu värre, ett nyval där SD kan få ännu mer röster nu när minst ett Alliansparti är ute ur leken. Samtidigt tror jag inte MP:s liberala ekonomiska politik skulle spela så stor roll, när det kommer ner till kritan så är det S som bestämmer även om de måste jämka lite för att få med alla.

Plus det faktum att V för första gången någonsin skulle få ta plats i en regering är nog en stor morot för dem. Kanske inte så stor för väljarna men enorm för politikerna inom V som äntligen får vara med och "bestämma", nästan skit samma vilken post det blir.
2013-08-23, 16:50
Moderator
Siegfrids avatar
F¡ riskerar att komma in i fullmäktige i Stockholm:
Citat:
* Bland ”övriga partier”, som når ovanligt höga 3,6 procent, återfinns enligt Novus främst Feministiskt initiativ.
http://blogg.dn.se/viktor/2013/08/23/joda-oppositionen-leder-i-stockholm/
2013-08-23, 17:07
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid

"återfinns enligt Novus främst Feministiskt initiativ" kan ju teoretiskt sett lika gärna innebära 2% för Fi mot 1,5% för exempelvis SvP. Glöm inte att det är vänsterpartierna som beställt undersökningen och presenterar den.
Senast redigerad av Kaiser Chief 2013-08-23 kl. 17:09.
2013-08-23, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid

Öh, jag förstår verkligen inte varför folk skulle rösta på det partiet, vad är det som gör att en person skulle rösta på FI? Man kan förstå andra partier med andra frågor som knappt får andrum, men feminism? Sedan kan man starkt ifrågasätta hur feministiska de egentligen är. De är bara feminister så länge det är bekvämt att vara det, att anklaga heterosexuella vita män. Men så fort man börjar närma sig obekväma frågor så lägger man sig helt platt. Hur kan man ta FI seriöst när deras egen partiledare sätter på sig en muslimsk sjal och i övrigt helt ignorerar de ökade våldtäkterna? Fegt skitparti.
2013-08-23, 19:14
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Öh, jag förstår verkligen inte varför folk skulle rösta på det partiet, vad är det som gör att en person skulle rösta på FI? Man kan förstå andra partier med andra frågor som knappt får andrum, men feminism? Sedan kan man starkt ifrågasätta hur feministiska de egentligen är. De är bara feminister så länge det är bekvämt att vara det, att anklaga heterosexuella vita män. Men så fort man börjar närma sig obekväma frågor så lägger man sig helt platt. Hur kan man ta FI seriöst när deras egen partiledare sätter på sig en muslimsk sjal och i övrigt helt ignorerar de ökade våldtäkterna? Fegt skitparti.

Trodde den här tråden handlade om Sverigedemokraterna men tydligen går det att skriva vad som helst. Bara man är Sverigedemokrat. Hur som helst , svaret på din fråga är en motfråga. Vad är det som lockar väljare att rösta på SD?
Mitt svar är givet: Jo för det finns många väljare som inte vet bättre och är rädda för allt som de inte känner till. Dessutom är väl hälften av rösterna beroende på populistiska utspel från Sverigedemokraterna.
2013-08-23, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Trodde den här tråden handlade om Sverigedemokraterna men tydligen går det att skriva vad som helst. Bara man är Sverigedemokrat. Hur som helst , svaret på din fråga är en motfråga. Vad är det som lockar väljare att rösta på SD?
Mitt svar är givet: Jo för det finns många väljare som inte vet bättre och är rädda för allt som de inte känner till. Dessutom är väl hälften av rösterna beroende på populistiska utspel från Sverigedemokraterna.
Att du är dyslektiker är tydligt; detta är den stora, allmänna opinionsundersökningstråden.

Underbart att Alliansen fortsätter att rasa och att även FP börjat störtdykningen, fast får se om den håller i sig.
2013-08-23, 19:20
Medlem
Citat:

Du är så korkad så det är svårt att ta dig på allvar. Sverigedemokraterna har inte fått en enda röst efter "populistiska utspel" av två skäl. Dels gör de nästan inga utspel, dels så är det inga som rapporterar deras utspel även om de skulle göra det. Du smutsar ner tråden med ditt jävla ointelligenta tjatter.
2013-08-23, 19:52
Medlem
Powergirls avatar
Ber om ursäkt för jag i hastigheten trodde det var SD tråden. Däremot kvarstår sakfrågan. Varför är ni så upprörda av FI?
2013-08-23, 20:24
Medlem
Citat:
Ber om ursäkt för jag i hastigheten trodde det var SD tråden. Däremot kvarstår sakfrågan. Varför är ni så upprörda av FI?

Vem är upprörd? Det vore perfekt om Fi fick ca 3,5% av rösterna i riksdagsvalet, kanske med följd att även V åker ur Riksdagen, som dessa partier till inte obetydlig del kampas om samma väljare.
2013-08-23, 21:13
Medlem
Citat:
Läste du mitt inlägg ordentligt skulle du förstå, och nej jag är inte upprörd. Tycker det bara är väldigt konstigt. Och nej, jag är ingen Sverigedemokrat.
2013-08-23, 22:06
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
"återfinns enligt Novus främst Feministiskt initiativ" kan ju teoretiskt sett lika gärna innebära 2% för Fi mot 1,5% för exempelvis SvP. Glöm inte att det är vänsterpartierna som beställt undersökningen och presenterar den.
Osannolikt skulle jag vilja säga att SvP skulle ha något stöd att tala om i Stockholm. Finns däremot en del radikalfeminister kopplade till univeristeten och även homosexuella söker sig till Stockholm. Skulle möjligen förklara att F! är relativt starka.

Hmmm.... F! är väl bättre än SvP, men faktiskt bara marginellt - ett mycket obehagligt sexistparti!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in