Citat:
Ursprungligen postat av
Aigis
Men vill han verkligen? Han var ju så jävla motsträvig och ojade sig över att han egentligen inte ville va finansminister, var det bara snack? Sen vette fan om han skulle vara någon bra partiledare. Han har ju en del pondus och åtnjuter väl en hyffsad respekt i alla läger men rätt man att ta över ett M runt 20-25% som just förlorat regeringsmakten? Nja.
Det finns ju personer i M som menar att han vill det, men de verkar inte vara så långt upp i partitoppen. Vill han ha arbetet kommer ingen kunna utmana honom, men iom han vill vet vi ju inte.
Citat:
Känns som det beror mycket på hur det går i valet, om man faller ur eller inte. Stannar man kvar så fortsätter man nog på den här splittrade linjen. Åker man ur så kommer antingen "gamla" C ta över igen och försöka trixa sig tillbaka eller så blir det extremt liberalt i ett race mot botten. Gud vet att det finns pengar nog för att dra ut på dödskampen i årtionden...
Lööf tror jag åker oavsett om de ramlar ut eller inte, hon är omöjlig i denna roll. Åker man så blir det ju en lång dödsdans som du säger med den kassan. När försvann det sista NyD? Dagen efter valet 1998 när det inte längre fanns en enda krona kvar att bråka om.
KD har en bättre chans att klara sig, och gör han det så sitter nog Hägglund kvar. Och hans sitter säkert som uppgörelsen med Odell visade.
Citat:
Det är bara förnamnet. Glöm inte scenariot där vänsterblocket behöver ett Alliansparti också, då luktar det fan nyval för eller senare.
Ja det krävs ju för att få in SD i dansen riktigt så det måste vi hoppas på. Men åker både C och KD så måste ju de rödgröna få majoritet. Men vi kommer ändå att få en minoritetsregering, aldrig MP och V i samma regering. Vågar V sätta hårt mot hårt i en sådan situation? Det tror jag inte, men jag hoppas.