Citat:
Ursprungligen postat av
kunskap1
Hur många procent tomrum ska det vara i universum för att det ska anses vara perfekt?
Ja inte 99.99999% Det krävs liksom mer innehåll.
Citat:
Ska universum krylla av liv för att vara perfekt? Ska det inte finnas explosioner och värme, menar du?
Jag menar att det är extremt ogästvänligt för liv. Man får ju tänka på att det tog flera miljarder år för flercelligt liv att utvecklas, efter att jorden kommit till. Då är ändå jorden en exoplanet inom den beboeliga zonen från sin stjärna och stjärnan i rätt avstånd från mitten av galaxen/yttre delen.
Citat:
Menar du att svarta hål inte bör finnas i ett perfekt universum?
Nej, jag tycker svara hål är ett riktigt stolpskott. En miss som tillåts med hjälp av misslyckade naturlagar, i min mening.
Citat:
Ska vi minska storleken på vårt solsystem? Vad får det för konsekvenser med tanke på solens storlek?
Jag syftade på andra stjärnor. Avstånden är på tik för stora för att stjärnorna ska fylla någon mening i våran tillvaro. De är helt enkelt onödiga för oss.
Sedan tycker jag att Gud borde ha fixat så att planeterna var lättare att ta sig till, att de innehöll mängder med råvaror, och att vissa var exoplaneter som vi kunde sticka till efter att jorden förbrukats.
Citat:
Menar du att vi inte bör ha kontinentaldrift? Vad får det för konsekvenser utan kontinentaldrift? Ondskan och naturkatastrofer är två olika saker. Med ondska menar jag krig, död, våld osv. Dvs det människan står bakom.
300k dog ju i haiti.
Kontinentaldriften har dödat miljoner människor genom historien. Ett riktigt stolpskott från en ponerad "intelligent" skapare.
Citat:
Vad får det för konsekvenser om salt och sötvattenförhållanden förändras?
Självklart bör 99.9% vara sötvatten. Då skulle vatten inte vara något problem överhuvudtaget. Vi skulle kunna ta vatten i stora mängder direkt från havet och rena. Torkkatastrofer skulle inte existera. Törst skulle inte vara något problem.
Citat:
70% av jordens yta består av vatten. Vad händer om man skulle ändra på detta förhållande? Vad får det för konsekvenser?
Skaparen borde fixat mer yta för oss att bo på. Som det är nu är stora ytor täckta med vatten, odrickbart t.o.m.