Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Jag vet inte. Du citerar en extremt liten del ur utlåtandet. Jag har inte läst det själv. Men så ligger det till i alla fall - jag länkade ju ett domstolsbeslut till dig.
Nej, det är en stor del av utlåtandet. Jag har läst hela utlåtandet (som finns länkat) och det är extremt kort.
Utöver det jag citerade är det en inledning:
Citat:
Socialstyrelsen har tagit del av aktuella handlingar och inhämtat journal från Rättspsykiatriska regionkliniken i Säter rörande Sture Bergwall.
Hämtat journal, ok. Vad har de gjort i övrigt ? Analys saknas helt.
Sedan lite snömos (mina fetningar):
Citat:
Det är angeläget att vården av Sture Bergwall ges ett sådant innehåll att det blir möjligt att bedöma om det alltjämt föreligger en risk att Sture Bergwall återfaller i brott.
Citat:
Enligt Socialstyrelsens Rättsliga råd bör strävan vara att vården utformas så att det i förlängningen blir möjligt att ansöka om öppen rättspsykiatrisk vård.
Det är i princip allt förutom namnen på deltagarna och underskrifter.
Rättsliga rådet anser alltså att det i dagsläget inte ens är möjligt att ansöka om öppen vård men att strävan ska vara att det i förlängningen ska bli möjligt. Hur länge tycker Rättsliga rådet är tillräckligt lång tid innan de kan göra en riktig bedömning ? 30 år ?