2013-08-22, 20:47
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genzil
https://www.youtube.com/watch?v=6fIiLCJ2KZs&feature=player_embedded

Det är bra att de mellan ångestattackerna hinner att uppmärksamhetshora sig på internet.

Annat vore ju tragik.
Citera
2013-08-22, 20:59
Medlem
oryxocrakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterGalen
Dessutom om man mår jävligt kasst så kanske utseendet inte är prio ett?

Den regeln verkar ju dock inte gälla berny och hennes vänner eftersom de verkar prioritera lite annorlunda när de mår kasst; ankläppsbilder, läppstift och lättklädda bilder.
Citera
2013-08-22, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Tänkbart scenario:

Det tar slut -> Berny börjar skjuta heroin igen
Striparella flytta hem till sin mamma i Kävlinge en tid men hittas senare ihjälslagen utanför en svartklubb där hon skulle utföra "ett jobb". Ingen grips för mordet
Berny tar en överdos och dör ensam i sin egen avföring
Theus räddas i sista stund då personalen på LSS-boendet börjar bli misstänksamma och polisen slår in dörren
Jhna och Björn skaffar ett barn som senare diagnosticeras med både ADHD och dyslexi

Snipp snapp snut, nu är sagan slut!

Önskar du att det ska gå så eller?

Själv har jag bara EN negativ sak att säga: bernys tänder. Tandställning som fästes bakom tandraden så den inte syns vore på sin plats för det ser ut som om någon slängt in tänderna i munnen på'na.
Senast redigerad av Pajnispung 2013-08-22 kl. 21:13.
Citera
2013-08-22, 21:37
Medlem

Precis. Jag lever med en ångestsjukdom. Men jag går upp varje morgon och gör vad jag ska göra ändå. Visst kan alla ha dagar då allt är skit och ja man kan må så dåligt så man behöver läggas in.
Men det behöver knappast varken Berny eller Emma när de ju fungerar så vanligt annars?
Att en dag vakna med ångest och tanken: åh fan vad jobbigt allt är!
betyder inte att man automatiskt får en säng på akutpsyk.
Jag har levt med min sjukdom i 17 år men aldrig varit inlagd, trots att jag vid många tillfällen borde ha varit. Men, jag överlevde ju. Och det kommer Berny och Emma också göra, om de inser att de själva måste jobba med sig själva för att ta sig vidare. Det kan ingen göra åt dem.
Citera
2013-08-22, 22:18
Medlem
Antitrinitarians avatar
Bara jag som noterat att varje gång Berny mår bättre, mår hon "mycket bättre än på länge"? Är länge ett par timmar då eller?
Citera
2013-08-22, 22:44
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Bara jag som noterat att varje gång Berny mår bättre, mår hon "mycket bättre än på länge"? Är länge ett par timmar då eller?

HAHAHA, ja! Jag har också reflekterat över det
Citera
2013-08-22, 23:37
Medlem
sinfons avatar
Lika som bär?

http://hbl.fi/sites/default/files/styles/full_600/public/2011/09/13645419_0.jpg?1317222395

och

http://instagram.com/p/ax6IIhtG95/

Godnatt.
Citera
2013-08-23, 00:06
Medlem
Denosynliges avatar
Jag har tänkt på en grej...

Jag minns när Berny, mellan första och andra boksläppet, lade upp en bildserie på bdb där hon förkunnade för sina fans att psykisksjukdom och drogmissbruk minsann inte alls var särskilt magiskt, vackert eller glamoröst.

Vi har ju redan avhandlat det här med att hon förskönar/förfular efter behag i tid och otid. I Vingklippt Ängel romantiserade hon ju rubbet. Sedan förkunnar hon att hon fått viss sjukdomsinsikt och efter det att misär inte är glamoröst.

Hon trampar i samma spår. Däremot har hon nu erkänt att hon många gånger friserat sanningen. Men ändå fortsätter hon att göra det? Gör inte det henne till en hycklare?
Citera
2013-08-23, 02:58
Medlem
Littlepaw13s avatar
https://anonfiles.com/file/9912398faef921893da5c6b7355b3db6

Den här bilden på Stripperella säger nog mer än vad jag någonsin kommer kunna göra.
She don't like the drugs but the drugs sure seem to love her!

Edit: ja... Hon la ju upp en bild på, och håll i er nu, PROPAVAN dagarna innan.
Omg! LOL! Är dom 14 eller vad fan blir det? Aahaha!
Senast redigerad av Littlepaw13 2013-08-23 kl. 03:02.
Citera
2013-08-23, 10:31
Medlem
Artreyaras avatar
Hur är det möjligt att kunna leva det liv dom visar upp i en LSS lägenhet?
Citera
2013-08-23, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Littlepaw13
Edit: ja... Hon la ju upp en bild på, och håll i er nu, PROPAVAN dagarna innan.
Omg! LOL! Är dom 14 eller vad fan blir det? Aahaha!

*trillar av stolen* Eeeehm, där fick vi svar på WilliamHaines (stavningen är fel men ni fattar) fråga "Var Skandaltjejen så här nere innan hon träffade Berny eller är det en "ny" utveckling att hon käkar piller och ska in på akutpsyk?"
För propavan.. Jag kan inte ens kommentera det.

Bernys senaste inlägg tycker jag visar att hon både läser och tar åt sig av den här tråden. Och jag tycker hon ska ta åt sig, inte utav det rent taskiga utan av den "brutala sanningen" som kanske kan vara svår att se själv men som hon behöver att göra. Jag rent av log när jag läste dessa meningar "Jag kommer inte ta livet av mug och överge Theus som betyder mest för mig oavsett vad ni väljer att tro. Och därför kan jag inte tillåta mig att sjunka ner i ångesten och sjukdomen utan får hitta nyckeln och fokusera dag för dag. "

Man bara ÄNTLIGEN (får se hur länge det håller)
Det kan vara enkelt att komma till insikt, de största problemet är ju att leva efter den. Hon hade nog inte tänkt leva som hon gör nu när hon precis kom ut från behandlingshemmet men man faller så lätt i gamla spår och jag bara hoppas att hon fortsätter komma till insikt, varje dag. Att varje jävla dag göra ett val för att leva ett bättre liv. Att inte utsätta sin lever för mer skit, att inte utsätta hunden för situationer som kan vara påfrestande och att varje dag tacka livet för de chanser hon har fått.
Jag ser det hos henne ibland men det försvinner lika fort.
Hon har ju dessutom nämnt att "det är ju bara på internet, inte så det ser ut verkligheten" så det är svårt att i samma veva tro på henne. (speciellt med hennes historia i minnet) Fan vad naiv jag känner mig som ändå tror på henne, trots att jag läst igenom i princip hela den här tråden, har följt henne under många år, jag har sett bdb bilder och efter allt hon förskönat så finns det ändå ett litet, litet hopp kvar.

Det där med lgh undrar jag också. En vän slussades ut från behandlingshem till egen lgh där hon skulle kollas REGELBUNDET - yeah right - verkar vara likadant med dessa LSS-boenden..
Senast redigerad av Jomika 2013-08-23 kl. 11:37.
Citera
2013-08-23, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artreyara
Hur är det möjligt att kunna leva det liv dom visar upp i en LSS lägenhet?

Undrar jag också....
Och det där inlägget Berny skrev på bloggen om att hon inte kunde komma iväg till akutpsyk pga hon inte orkade beställa en sjukresa.... finns det inte personal i anslutning till hennes boende som kunde ringt efter en bil åt henne? Eller varför ringde inte Emma?

Om jag själv mår så jävla piss att jag känner jag måste till psyk men inte kan förmå mig själv, skulle min sambo ringa efter en taxi eller se till jag kom dit på nåt sätt.
Jag kan ju ha fel, men får känslan av att om det verkligen var så himla allvarligt som Berny skrev så borde väl personalen eller Emma agerat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in