2013-12-01, 00:01
Medlem
Cherrykills avatar
http://dayviews.com/berny/151930837/

Jag tror att Berny har en annan syn på vad det här med "frisk" innebär...
Citera
2013-12-01, 11:12
Medlem
kommentar från bloggen......

Det gör du rätt i- Att be om hjälp av personalen, det är det de har betalt för.

Svar: nja nu har ju inte dom betalt för att städa ÅT mig, utan i så fall städa MED mig. hjälpa mig att komma igång. jag måste alltid medverka osv. och det är jag väldigt glad för, även om det såklart känns tungt ibland. men jag är en jävel på att städa när jag väl gör det, har jag upptäckt! sedan kanske inte andra skulle hålla med, pedantiskt är jag ju inte, men jag blir bättre och bättre. eller nu har det avstannat lite igen, rätt mycket, jag orkar inte upprätthålla men idag kör jag igen!

Berny Pålsson
Citera
2013-12-01, 11:55
Medlem
Kommer ni ihåg när Berny var på Ikea för att göra fint hemma i och med "Projekt hem" för ett tag sedan? Well, jag var också där och såg henne. Hon ser verkligen ut som ett luder. Blev så himla fnissig över hur hon gick runt och tittade på grejer till sin lägenhet som om hon vore vem som helst typ. Folk bara glodde efter henne, men det trodde hon väl berodde på hur "glitter-super-speciell" hon är och inte på att hon ser ut som något katten släpat fram. Kände för fan knappt igen henne, trodde det var någon brukare med lätt utvecklingsstörning som boendet släpat dit för att hon ska få bestämma lite själv.

Vem var snubben hon var där med? Personal eller?
Citera
2013-12-01, 13:28
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attackkatt
Kommer ni ihåg när Berny var på Ikea för att göra fint hemma i och med "Projekt hem" för ett tag sedan? Well, jag var också där och såg henne. Hon ser verkligen ut som ett luder. Blev så himla fnissig över hur hon gick runt och tittade på grejer till sin lägenhet som om hon vore vem som helst typ. Folk bara glodde efter henne, men det trodde hon väl berodde på hur "glitter-super-speciell" hon är och inte på att hon ser ut som något katten släpat fram. Kände för fan knappt igen henne, trodde det var någon brukare med lätt utvecklingsstörning som boendet släpat dit för att hon ska få bestämma lite själv.

Hon var nog där med Boris som verkar vara någon slags alltiallo/vaktmästare på boendet men jag är absolut inte säker på vad hans uppgifter egentligen är.
Citera
2013-12-01, 13:35
Medlem
ziongokarlsson@s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av formaldehyd
vad grundar du detta på?

för att du ska få diagnosen schizofreni måste ha du ha lidit av vanföreställningar, hallucinationer eller negativa symptom i mer än sex månaders tid. det är väl rätt uppenbart att hon gjort.

kan inte få nån diagnos när man tar droger samtidigt. så jobbar inte psykiatrin
Citera
2013-12-01, 13:36
Medlem
"Och i mitt nästa hem, behandlinsghemmet jag flyttar till, DÅ ska allt blir rätt. Jag lovar."

Citera
2013-12-01, 14:07
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
En av hennes största lögner är att hon har sååå bra hand om hunden hon har. Såg dom gå en av de världsberömda "timlånga" promenaderna här i Malmö. Teus var helt klart väldigt rastlös och drog mycket i kopplet och Berny som knappast såg nykter ut slet tillbaka och skrek hon hade ingen kontroll och var bara jävligt irriterad på hunden. Syntes på mils avstånd även en blind hade sett att hunden inte fått röra sig ordentligt på ett tag. Hon hade väl inte sovit på flera dagar...

Fy fan.
Citera
2013-12-01, 14:43
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
"Och i mitt nästa hem, behandlinsghemmet jag flyttar till, DÅ ska allt blir rätt. Jag lovar."

Är det bara jag som får intrycket att förflyttningen till behandlingshemmet inte är så frivillig som hon vill få det till? För mig låter det som om "projekt: hem" snarare var boendets försök att styra upp hennes liv, men att de inte lyckats? Jag undrar hur illa ställt det är egentligen i lägenheten...
Citera
2013-12-01, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Är det bara jag som får intrycket att förflyttningen till behandlingshemmet inte är så frivillig som hon vill få det till? För mig låter det som om "projekt: hem" snarare var boendets försök att styra upp hennes liv, men att de inte lyckats? Jag undrar hur illa ställt det är egentligen i lägenheten...

Jag undrar också det. Personalen tycker väl att hon är skitjobbig och vill bli av med henne. Dock känns det väl som att det måste vara bättre nu än när hon bodde med Emma?
Citera
2013-12-01, 16:07
Medlem
Gafflens avatar
Det som förundrar mig mest med " projekt hem " var att allting var så glitter-speciellt och fint.
Nu uttalar sig Berny med " jag vet inte varför jag köpte den, jag minns inte den tröjan osv osv"
en idiot förstår ju att det förekommit knark, hon avslöjar sig själv.
Citera
2013-12-01, 16:08
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Jag undrar också det. Personalen tycker väl att hon är skitjobbig och vill bli av med henne. Dock känns det väl som att det måste vara bättre nu än när hon bodde med Emma?

Ja det lär det ju vara. När Emma bodde där var det ju ett jävla festande hela tiden och det ringdes till polisen och grejer eftersom folk kom dit och stökade. Sen har det ju knarkats och krökats duktigt i lägenheten så antagligen har det sprungit mycket skumt folk där också vilket nog inte är så populärt. Har dock hört att det ska vara extremt svårt att bli kickad från en LSS-lägenhet så jag vettefan om de tvingar henne till behandlingshemmet.

Jag tror bara hon är less på att sitta själv i sin lägenhet och har fått för sig att hon ska chilla ett tag på beh.hemmet (lustigt hur hon vill tillbaka just dit med tanke på att det var där hon "levde under hot" och fick gå med "larm dygnet runt") likt ett vilohem medan hon planerar sin flytt till Sthlm där hon tror att hon ska leva ett heeeelt annorlunda och roligt liv fyllt med kompisar och glitter, hundpromenader, tända ljus och projekt hem 2.0.

Synd bara att hon inte har förstånd nog att fatta att henne liv kommer se precis likadant ut oavsett var hon bor. Hon hade världens största chans att skapa sig ett nytt liv i Malmö UTAN droger och folk som suttit på kåken/fd jonkare. Vad gör hon? Hon börjar dejta en prostituerad tjej, knarkar friskt med denne och hänger med KRIS-medlemmar som bränner motorcykeldäck utanför hennes lägenhet som om de vore 14. Hon hann knappt flytta in i sin nya lägenhet innan hon gick tillbaka till exakt det hon skulle undvika och nu tror hon på allvar att en flytt till Sthlm kommer göra någon skillnad. SUCK.
Senast redigerad av Kardnialvokal 2013-12-01 kl. 16:18. Anledning: stavfel
Citera
2013-12-01, 16:33
Medlem
Citat:

Pix or it didn't happen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in