2013-08-21, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jomika
ALLA Elisas "sidor" har delats i den tråden fyra timmar efter att den länken delades här. Att medvetet dela hennes information till torskar... Jag har inga ord.

Inte jag heller. Varför gör ni så, vem det nu är? Var knappast därför jag delade länken!
Citera
2013-08-21, 14:13
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sery
Var knappast därför jag delade länken!

Nej men å andra sidan, vad förväntar du dig? Du vet hur hänsynslöst FB är. Självfallet kommer folk att gräva i hennes identitet och tidigare prostitution. Särskilt när hon fått en hel tråd tillägnad sig.
Citera
2013-08-21, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Nej men å andra sidan, vad förväntar du dig? Du vet hur hänsynslöst FB är. Självfallet kommer folk att gräva i hennes identitet och tidigare prostitution. Särskilt när hon fått en hel tråd tillägnad sig.

Jag vet. Ett ögonblick av hopp om mänskligheten. "/
Citera
2013-08-21, 14:39
Medlem
Sinfon, nej det förstår jag, jag var själv nyfiken. Men även om det inte var i det syftet så blev jag själv ganska chockad om vad det är för människor som läser här. Kardnialvokal, Elisa har hintat på skvallervloggen om att vi kanske rent av skulle hjälpa henne "jaga torskar" då polisen skulle vara duktiga på det där med internet. Givetvis inte så hon uttryckte det men jag fick uppfattningen av att hon vet att dom kan hitta henne men att hon inte bryr sig. Jag reagerade mest över att den typen av människor hänger i ett forum om B Pålsson. Sen småskrattade jag åt mig själv för att jag reagerade då, som du skrev, vissa människor på FB är hänsynslösa. Och när Berny själv har ägnat sig åt prostitution då och då vet man inte om det kan påverka typen av prenumeranter på denna tråd.
Angående användandet av sitt eget namn, läste jag inte någonstans att någon tvingade henne att sälja sig, kan inte dom då bara använt hennes namn åt henne? Jag har inte följt Elisa och vet inte mycket alls om hennes historia men tänkte det kunde vara så?
Citera
2013-08-21, 14:52
Medlem
Citat:
Jag reagerade mest över att den typen av människor hänger i ett forum om B Pålsson.

Mig du menar?
Citera
2013-08-21, 16:08
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Kardnialvokal, Elisa har hintat på skvallervloggen om att vi kanske rent av skulle hjälpa henne "jaga torskar" då polisen skulle vara duktiga på det där med internet. Givetvis inte så hon uttryckte det men jag fick uppfattningen av att hon vet att dom kan hitta henne men att hon inte bryr sig. Jag reagerade mest över att den typen av människor hänger i ett forum om B Pålsson. Sen småskrattade jag åt mig själv för att jag reagerade då, som du skrev, vissa människor på FB är hänsynslösa. Och när Berny själv har ägnat sig åt prostitution då och då vet man inte om det kan påverka typen av prenumeranter på denna tråd.
Angående användandet av sitt eget namn, läste jag inte någonstans att någon tvingade henne att sälja sig, kan inte dom då bara använt hennes namn åt henne? Jag har inte följt Elisa och vet inte mycket alls om hennes historia men tänkte det kunde vara så?

Uppenbarligen bryr hon sig om hon nu uppmanar folk att "jaga torskar" och uppenbarligen bryr hon sig då hon skrivit i skvallerbloggen och bett folk att inte spekulera, samtidigt som hon bloggar friskt om det hon varit utsatt för. Förstår du att man ifrågasätter ett sånt beteende? Det hade varit en helt annan sak om hon varit en anonym person som värnat om sin integritet och inte lagt ut 2000000 ankmunsbilder, bröstbilder och diverse andra nakenbilder på internet.

Jag vill inte säga att hon gör något direkt fel för det finns tack och lov ingen manual i hur man bör bete sig som våldtäktsoffer men jag personligen hade inte gjort som hon gjort om jag haft en hotbild mot mig. Tyvärr finns också risken att hennes trovärdighet kommer ifrågasättas av GM:s försvarsadvokat med hänvisning till nakenbilderna och det är ju inget roligt scenario i en rättegång där hon är BO.
Citera
2013-08-21, 18:24
Medlem
Citat:
Uppenbarligen bryr hon sig om hon nu uppmanar folk att "jaga torskar" och uppenbarligen bryr hon sig då hon skrivit i skvallerbloggen och bett folk att inte spekulera, samtidigt som hon bloggar friskt om det hon varit utsatt för. Förstår du att man ifrågasätter ett sånt beteende? Det hade varit en helt annan sak om hon varit en anonym person som värnat om sin integritet och inte lagt ut 2000000 ankmunsbilder, bröstbilder och diverse andra nakenbilder på internet.

Jag vill inte säga att hon gör något direkt fel för det finns tack och lov ingen manual i hur man bör bete sig som våldtäktsoffer men jag personligen hade inte gjort som hon gjort om jag haft en hotbild mot mig. Tyvärr finns också risken att hennes trovärdighet kommer ifrågasättas av GM:s försvarsadvokat med hänvisning till nakenbilderna och det är ju inget roligt scenario i en rättegång där hon är BO.

Vill bara påpeka att det där var mina ord, inte hennes, och en uppfattning av vad jag fick när hon skrev, det blir lätt så tokigt med ord annars speciellt i den här typen av forum. Jag förstår att man ifrågasätter Elisas beteende på samma sätt som man ifrågasätter Berny, men då alla kan agera helt irrationellt är det ganska dumt att spekulera.
Sen tror jag vi härinne är ganska "härdade" efter B:s alla historier, och därför kanske orättvist hårda det är svårt att veta själv ibland. Vi som hänger här inne framställs så ofta som så hårda men det är orättvist framställt för även om vi är hårda så har nästan alla trott på så gott som alla Bernys historier hit och dit, vi blir hårda när en efter en spricker.

Sery, nej det gjorde jag inte Tvärtom så skrev jag ju att även jag var nyfiken på tråden men jag chockades när informationen så snabbt delades (för även för FB är fyra timmar ganska snabbt, verkar ju va någon som antingen inte sover eller någon som just gått upp) för det trodde inte heller jag att någon skulle göra, att ens väcka en tråd som ligger i ett sånt forum är för mig helt obegripligt. Den var ju död tidigare men då någon skrivit hamnar den högst upp. Jag förstår inte ens poängen med att väcka en så gammal tråd.. alls.
Så nej, det är personen som skrivit i en tråd för torskar jag förvånas över, inte du som delade den efter förfrågan.
Citera
2013-08-22, 01:35
Medlem
litendockas avatar
Alltså förlåt att jag är så lat och inte orkar lusläsa de senaste 30 sidorna eller söka igenom hela ScandalBeauties. Kan någon som har den lätt tillgänglig snälla lägga upp adressen/en länk till Emmas blogg?
Citera
2013-08-22, 02:09
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litendocka
Alltså förlåt att jag är så lat och inte orkar lusläsa de senaste 30 sidorna eller söka igenom hela ScandalBeauties. Kan någon som har den lätt tillgänglig snälla lägga upp adressen/en länk till Emmas blogg?

http://www.scandalbeauties.com/bloggar/emma

Google is your friend
Citera
2013-08-22, 12:10
Medlem
Yerzs avatar
Efter att ha granskat senaste från både Börny och Striperella verkar det som något inte är som det ska. I alla fall om man ska tolka citatbilderna på rätt sätt.
Så när tar det slut officiellt?
När hittar börny sin nästan ya stora "livs största kärlek glitter, glitter, tihi"?
Och vem ska Striperella bo hos härnäst? (hon har ingen egen lägenhet och verkar aldrig ha haft det heller)
Citera
2013-08-22, 13:20
Medlem
Kardnialvokals avatar
Tänkbart scenario:

Det tar slut -> Berny börjar skjuta heroin igen
Striparella flytta hem till sin mamma i Kävlinge en tid men hittas senare ihjälslagen utanför en svartklubb där hon skulle utföra "ett jobb". Ingen grips för mordet
Berny tar en överdos och dör ensam i sin egen avföring
Theus räddas i sista stund då personalen på LSS-boendet börjar bli misstänksamma och polisen slår in dörren
Jhna och Björn skaffar ett barn som senare diagnosticeras med både ADHD och dyslexi

Snipp snapp snut, nu är sagan slut!
Citera
2013-08-22, 13:29
Medlem
Yerzs avatar
Citat:
Tänkbart scenario:

Det tar slut -> Berny börjar skjuta heroin igen
Striparella flytta hem till sin mamma i Kävlinge en tid men hittas senare ihjälslagen utanför en svartklubb där hon skulle utföra "ett jobb". Ingen grips för mordet
Berny tar en överdos och dör ensam i sin egen avföring
Theus räddas i sista stund då personalen på LSS-boendet börjar bli misstänksamma och polisen slår in dörren
Jhna och Björn skaffar ett barn som senare diagnosticeras med både ADHD och dyslexi

Snipp snapp snut, nu är sagan slut!

Mycket troligt.
Synd att inte tvångssterilisering finns på tapeten för dessa "glitter"fliKkor dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in