2013-08-22, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalkullan77
För att rätta er så är Shala albansk namn och de är kosovoalbaner.

Ingen annan som tycker att det är skumt att Lena åker runt mitt i nätterna utanför huset när hon har tre små barn som ligger och sover hemma i deras hus? Och maken tycker inte han att det är konstigt att Lena bara sticker ut mitt i nätterna?

Fast som sagt, de verkar ju inte riktigt ha alla hemma. Varken Lena eller hennes make.

Sedan att maken satte på henne för att hon skulle sluta trakassera hans familj är ju bara skitsnack. Han var väl som många andra albaner och satte på "vad" som helst.

Ja, Valbone och hennes man är från Kosovo.
Det är "Lena" som ska vara kurd.
Citera
2013-08-22, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeQuack
Mm... Det som gör den historien mer misstänkt är ju det att de väntade tio minuter med att ringa larmnumret efter att branden startade. Brandorsaken blev aldrig riktigt fastställd, men tekniska misstänker att det började i en soffa i vardagsrummet.
Jag blir så jävla förbannad varje gång jag åker förbi det huset, så uppenbart försäkringsbedrägeri. Om jag inte minns fel så var det nån som även försökte tända på det nya huset.
Senast redigerad av FFX 2013-08-22 kl. 23:33.
Citera
2013-08-22, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Är det bara jag som misstänker att kvällens offer (mannen) kanske inte berättat hela sanningen?

+1

Man såg det nästan på honom i vissa intervjuer.
Citera
2013-08-22, 23:55
Medlem
pellepistols avatar
Sveriges Radios program "Medierna" gjorde ett inslag om detta tv-program. Inslaget börjar ca 22.30 in.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/231991?programid=2795
Citera
2013-08-23, 06:50
Medlem
Heavenlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utopisknakenhet
Ja nåt är märkligt med det hela iaf. Jag satt och spånade kring ett scenarie som faktiskt inte alls är så jävla långsökt och det är att de alla var inblandade i en familjär sexhärva som spårade ur, det är inte helt omöjligt att de ägnade sig åt partnerbyte och att "Lina" sen ballade ur med sin psykopati, därifrån blir sen allt en härva och samtidigt som det gäller att lägga locket på för den faktiska sexskandalen så blir "Linas" stalkande outhärdligt. På något sätt tror jag att de känner varandra sedan innan det påstådda stalkandet, en stalker triggas igång av starkare band än bara att se nån random på stan.

Kanske är fördomsfull, men swingerslivet känns inte som något gifta kurder/araber/kosovoalbaner är jätteinne på. Men däremot som någon sa, Valbona har ju lärt känna Lena/Lina via sitt arbete. De blev vänner kanske, åt någon middag ihop och på något vänster så började Valbona dejta Lenas man. Lena/lina blir rasande och hämnas.. typ?

Jag vet itne, men jag tycker det låter som att alla ljuger. Förstår inte hur tv3 kan sända ett avsnitt som är så otroligt fullt av luckor.
Citera
2013-08-23, 06:59
Medlem
SpooN.s avatar
Jag klarade inte av att kolla på det här programmet, gillade varken upplägget, Hasse Aro eller hur fake produktionen var.
Citera
2013-08-23, 10:20
Medlem
utopisknakenhets avatar
Ingen som har koll på vad rättegången handlade om som "Lina" var på?
Citera
2013-08-23, 10:25
Medlem
utopisknakenhets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heavenly
Kanske är fördomsfull, men swingerslivet känns inte som något gifta kurder/araber/kosovoalbaner är jätteinne på. Men däremot som någon sa, Valbona har ju lärt känna Lena/Lina via sitt arbete. De blev vänner kanske, åt någon middag ihop och på något vänster så började Valbona dejta Lenas man. Lena/lina blir rasande och hämnas.. typ?

Jag vet itne, men jag tycker det låter som att alla ljuger. Förstår inte hur tv3 kan sända ett avsnitt som är så otroligt fullt av luckor.

Ok. Sen så är det ju än mer märkligt att paret påstod att Valbona blivit gravid med "Linas" man och att Valbona skulle ha gjort abort, jag menar hur skulle de kunna veta att det var den snubben och inte hennes egen man som gjort henne gravid isf? Såtillvida inte Valbona och den där snubben faktiskt hade en relation under den tid då Valbona kickade ut sin man en period och att hon då blev gravid och gjorde abort!?
Citera
2013-08-23, 15:21
Medlem
Heavenlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utopisknakenhet
Ok. Sen så är det ju än mer märkligt att paret påstod att Valbona blivit gravid med "Linas" man och att Valbona skulle ha gjort abort, jag menar hur skulle de kunna veta att det var den snubben och inte hennes egen man som gjort henne gravid isf? Såtillvida inte Valbona och den där snubben faktiskt hade en relation under den tid då Valbona kickade ut sin man en period och att hon då blev gravid och gjorde abort!?

Historien är så sjukt vrickad! För som du säger, Valbona borde ju rimligtvis haft sex med sin egen make också, så om graviditeten hände så bör ju båda männen vara potentiella pappor. Men det kan vara så som du säger, att Valbona sexade med karlen under ett uppbrott.

Det jag reagerade på är ju att Lena/linas man verkligen tryckte på att han hade vart otrogen med Valbona till reportern.
Citera
2013-08-23, 15:25
Bannlyst
Kurdh**an verkar lida av skadeglädje. Jag misstänker att hon blev avundsjuk på V:s liv första gången de sågs och kanske inte ansåg att hon kunde uppnå något liknande. Så hon konkurrerar istället med sitt utseende och får V:s man på fall. Därmed har hon på sätt och vis besegrat V, iallafall i hennes värld. Ett möjligt (framtida?) motiv kan också vara utpressning.

Men jag förstår inte hur man kan gå ut i TV och skämma ut sig så här. Och vad förväntar man sig egentligen av den svenska poliskåren, särskilt som blatte? Ut och lös problemet på egen hand. Det är iallafall min åsikt.
Citera
2013-08-23, 15:57
Medlem
utopisknakenhets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heavenly

Det jag reagerade på är ju att Lena/linas man verkligen tryckte på att han hade vart otrogen med Valbona till reportern.

Ja det där är ju konstigt, kan det vara så att "Linas" man och hon själv ville slänga tillbaka skiten och "Linas" gubbe tar då smällen och säger att det var han som varit otrogen? Anar att det i deras krets/kultur är rejält skamligt om tanten vänstrar, dock tror jag att det är "Lina" som på nåt sätt manipulerar och bestämmer i sin omgivning. Är väldigt nyfiken på den där rättegången hon var på..
Citera
2013-08-23, 16:01
Medlem
utopisknakenhets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalambolle
Kurdh**an verkar lida av skadeglädje. Jag misstänker att hon blev avundsjuk på V:s liv första gången de sågs och kanske inte ansåg att hon kunde uppnå något liknande. Så hon konkurrerar istället med sitt utseende och får V:s man på fall. Därmed har hon på sätt och vis besegrat V, iallafall i hennes värld. Ett möjligt (framtida?) motiv kan också vara utpressning.

Men jag förstår inte hur man kan gå ut i TV och skämma ut sig så här. Och vad förväntar man sig egentligen av den svenska poliskåren, särskilt som blatte? Ut och lös problemet på egen hand. Det är iallafall min åsikt.

Låter intressant det där. Sen undrar jag vad du avser med vad en blatte förväntar sig av svensk polis? kan inte se att det ärendet behandlas annorlunda än andra!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in