2013-08-21, 23:52
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Till EnUngKvinna

Din beskrivning av "Förintelsen" visar exakt vad det handlar om-en religion! Det är samma krafter som gör att människor ber till sin gud eller gudar, för att man tror. Bibeln är ju också en historiebok tror många. Fast personligen tror jag du hittar mer sanning i bibeln faktiskt.
2013-08-22, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Till EnUngKvinna

Din beskrivning av "Förintelsen" visar exakt vad det handlar om-en religion! Det är samma krafter som gör att människor ber till sin gud eller gudar, för att man tror. Bibeln är ju också en historiebok tror många. Fast personligen tror jag du hittar mer sanning i bibeln faktiskt.

det tillhör en del av allmänbildningen idag, att veta om förintelsen och det är inte ofta någon man stöter på en diskussion idag iaf inte i min ålder, jag är 30, att någon diskuterar om det ägde rum eller inte eller om siffran döda ändras, alltså ibland känns det som att någon eller några verkligen försöker att övertyga oss om att det faktiskt hände, varför har det gjorts så många projekt om det, jag tror att muslimer och kristna had it up to here, om hur mycket judarna har lidit, låt någon annan få ta plats, det finns hur många som helst som lider idag och har gjort det i åratal. ett exempel är afrika.

ang bibeln, är det verkligen kristet, det är väldigt många judiska namn i den boken, en sörja av uppoffring från judarnas sida, enligt mig. mycket är företagarnas roll också som genom media vill sprida antingen en judisk eller kristet budskap, genom böcker, tv, internet mm.
2013-08-22, 10:08
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Till EnUngKvinna

Exakt! Varför all denna propaganda för att överyga alla om äktheten i "Förintelsen" och varför har andra världskrigets 60-70 miljoner offer bara kommit att handla om judiska offer? Varför är det i 12 av Europas länder i lag förbjudet att ifrågasätta den officiella versionen av "Förintelsen"? En etablerad sanning kan aldrig behöva lagens stöd. Varför är det inte lika viktigt att prata om Sovjetunionens folkmord på 30-60 miljoner ryssar och ukrainare? Här finns ju dessutom befolkningsstatistik att utgå ifrån.
2013-08-22, 11:18
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Till EnUngKvinna

Exakt! Varför all denna propaganda för att överyga alla om äktheten i "Förintelsen"
Den var enkel att besvara.
Skälet är att det finns en massa idioter som förnekar detta historiska faktum.
Varsågod!

/VV
2013-08-22, 11:48
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Till vänlige Viktor

Jag misstänker att du överhuvudtaget aldrig läst en rad av vad någon revisionist har skrivit utan blint satt din tillit till officiell propaganda. Så vari ligger din trovärdighet?
2013-08-22, 15:21
Medlem
Citat:
Till vänlige Viktor

Jag misstänker att du överhuvudtaget aldrig läst en rad av vad någon revisionist har skrivit utan blint satt din tillit till officiell propaganda. Så vari ligger din trovärdighet?

Faktum är att vi läst massor av vad revisionister skriver och det blir varje gång bara tydligare och tydligare att det enda de försöker är att sprida rökridåer och förneka förintelsen. Man blir liksom lite mätt på skiten efter att ha tappat räkningen på antal gånger man läst en sak som någon revisionist påstår och sen efter några minuters koll efter mer fakta i aktuellt påstående se att det som vanligt inte alls var så som revisionisten påstod.
2013-08-22, 18:20
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Till Dr Tinnitus

Så vilka revisionisters arbeten har du tagit del av och vad är det specifikt för stora fel och brister i dessa anser du? Jag har själv läst Raul Hilbergs bok "The destruction of the European jews" redan för många år sen. Hilbergs bok bygger uteslutande på vittnesmål vilket jag anser är otillräckligt.k
2013-08-22, 19:29
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Till Dr Tinnitus

Så vilka revisionisters arbeten har du tagit del av och vad är det specifikt för stora fel och brister i dessa anser du? Jag har själv läst Raul Hilbergs bok "The destruction of the European jews" redan för många år sen. Hilbergs bok bygger uteslutande på vittnesmål vilket jag anser är otillräckligt.k

Om du har läst dessa trådar i detta forum, så inser du vi är gamla rävar här. VV, Dr Tinnitus, DoorKey med flera.. Tro vi har läst en del så kallad revisionisternas arbete, forskning. Det lär liksom gå inte undvikas eftersom alla "fönekare" hänvisar till deras källa..

Många gånger visas de har fel.

Så hur går det med min fråga: Var på denna bild ser du att det är ifrån 1948 ??

http://www.resistancereport.com/jews1948.jpg

Allt jag fick var "hahahahah" .....
2013-08-22, 19:46
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Till Dr Tinnitus och Vänlige Viktor

Så herrarna anser då att "Förintelsen" är vetenskapligt bevisad. Intressant nog så håller den judiske "Förintelseprästen" Jan Van Pelt inte med er om det, och honom har ni ju refererat till flera gånger så jag bifogar i länken nedan en intervju med honom i Toronto Star där ni kan finna nedanstående citat. Ett citat förövrigt som hade varit åtalbart i bl.a Tyskland.

"Ninety-nine per cent of what we know we do not actually have the physical evidence to prove . . . it has become part of our inherited knowledge".

http://www.thestar.com/news/insight/2009/12/27/a_case_for_letting_nature_take_back_auschwitz.html
2013-08-22, 21:36
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Till Dr Tinnitus

Så vilka revisionisters arbeten har du tagit del av och vad är det specifikt för stora fel och brister i dessa anser du? [...]

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Om du har läst dessa trådar i detta forum, så inser du vi är gamla rävar här. VV, Dr Tinnitus, DoorKey med flera.. Tro vi har läst en del så kallad revisionisternas arbete, forskning. Det lär liksom gå inte undvikas eftersom alla "fönekare" hänvisar till deras källa..
[...]
Jag ska erkänna att jag för min del är föga (för att inte säga mycket föga) intresserad av att plöja mig igenom så kallade "revisionisters" verk!

OBS: Jag har däremot alltid försökt kolla upp specifika detaljer och påståenden (med länkning till någon "revisionists" verk) som ni har delgett detta forum och alltid (jag upprepar: alltid) kommit till en enkel slutsats; nämligen att det som de påstår inte stämmer eller helt enkelt inte går att finna något som helst hållbart (alltså vetenskapligt godtagbart) stöd för... Detta gör mig allt mindre och mindre benägen att börja ta del av dessa "verk" i dess helhet. Kan ni någon gång referera till något som är hållbart och som inte går att förklara på annat sätt än att Förintelsen skulle vara en bluff så är jag inte sämre än att jag kan börja gräva i hur mycket annat som kan sägas vara av värde för den "revisionistiska" saken, så att säga.

Intill dess så är jag knappast benägen att abbonera på IHR's (eller någon annans) samlade utgivning i form av vare sig pdf-filer, websidor eller fysiska böcker.

(Detta har jag förklarat ett antal gånger tidigare i den här forumdelen (revisionism) och det är något som de "alter kämpfer" (gamla kämparna) här säkert känner till.)

Edit:
@ Herkulesbig: Kul att du tycks ha hajat även en andra betydelse (eller anspelning) av mitt användarnamn!
Senast redigerad av d00rkey 2013-08-22 kl. 21:39.
2013-08-22, 22:34
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Till Dr Tinnitus och Vänlige Viktor

Så herrarna anser då att "Förintelsen" är vetenskapligt bevisad.
Fullständigt och många gånger om.
Sedan finns det detaljer som kan diskuteras.

/VV
2013-08-22, 22:42
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Till vänlige Viktor

Hehe-jag noterar att du inte delar samma åsikt som er egen "Förintelseprofet" Van Pelt då i så fall som tyckte att "Förintelsen" var till 99% obevisad i intervjun jag bifogade!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in