2013-08-22, 01:17
Medlem
Gideon-Stures avatar
Undrar hur stränga återförsäljare av spelet kommer vara när det gäller åldersgränser.
... känns som majoriteten av dom som huserar i den här tråden inte har åldern inne för att kunna köpa det här spelet "lagligt"
2013-08-22, 05:23
Medlem
Orgelmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Varför skulle det vara "för bra" ? Antingen har man droger och alkohol i spelet eller så har man det inte, varje karaktär kanske har specifika droger som bara han kan använda vilket beskrivs "Some sequences" kanske. Att döma av hemsidan så lär marijuana vara tillgängligt när man vill eftersom det reklamförs så annars skulle inte "many marijuana despenseries" finnas

Mike lär inte röka maja utan håller sig säkert till whiskey bara och bara Trevor lär köra meth typ

"Some sequences within the larger game allow players to use narcotics (e.g., smoking from a bong, lighting a marijuana joint); cocaine use is also depicted. Players' character can, at various times, consume alcohol and drive while under the influence."

Tolkar det som att spelaren kan röka Maja och dricka lite när man vill, men kokain och ev. andra saker kommer endast användas av andra, typ att någon snortar en lina under en cutscene.
2013-08-22, 06:50
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EggBoxJuan
Sen som jag förstått så klarar de olika karaktärerna av olika fordon olika bra.
Det kan ju vara så att någon karaktär inte kan köra ett visst fordon alls, om man hittar något ball kanske man måste byta karaktär och ta sig på nytt till fordonet.

Självklart så kommer alla karaktärer att kunna använda alla fordon, vore ju idiotiskt annars.

Dock så är det sagt att endast Trevor kommer att kunna flyga flygplan/helikopter från första början utan träning och som jag har förstått det så måste Michael och Franklin gå en utbildning innan de kan flyga, men det är väl de enda begränsningar jag har hört talas om.

Franklin är bättre på att köra bil och Trevor bättre på att flyga.
2013-08-22, 07:22
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Självklart så kommer alla karaktärer att kunna använda alla fordon, vore ju idiotiskt annars.

Dock så är det sagt att endast Trevor kommer att kunna flyga flygplan/helikopter från första början utan träning och som jag har förstått det så måste Michael och Franklin gå en utbildning innan de kan flyga, men det är väl de enda begränsningar jag har hört talas om.

Franklin är bättre på att köra bil och Trevor bättre på att flyga.
Som jag förstått det så är det inte att dom är bättre på en specifik aktivitet utan att dom har specifika "superhjälte"-krafter som att Franklin kan ta kurvor i slow motion under tillexempel en polisjakt.
2013-08-22, 07:33
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Som jag förstått det så är det inte att dom är bättre på en specifik aktivitet utan att dom har specifika "superhjälte"-krafter som att Franklin kan ta kurvor i slow motion under tillexempel en polisjakt.

Så som jag har förstått det så har Franklin den specialegenskapen men utanför den så är han även där mycket bättre överlag än de andra karaktärerna när det kommer till bilkörning då han kan ta kurvor mycket bättre osv oavsett hur mycket de andra karaktärerna tränar upp sin bilkörning (om man nu kan göra det)

Precis som det är sagt att Trevor kan flyga från första början och rimligtvis är den karaktären som kan ta skarpare svängar i flygplan osv
2013-08-22, 11:16
Medlem
reazzors avatar
1300 sidor för ett spel som inte släppts än, måste nästan vara rekord?

OnT, har också uppfattat det så att dem är både aningen bättre på olika saker (franklin med sin bilkörning tex) och att dem har special förmågor.
2013-08-22, 11:21
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Vad menar du?
Att se en rik familjefar röka cannabis hade ju varit en syn
2013-08-22, 11:55
Medlem
Stämmer det att det kommer ta en typ en IRL-timme att åka från en sidan utav stan till andra eller var detta bara en myt??

Vill minnas att jag läste det här någonstans.
2013-08-22, 11:59
Medlem
RAGEDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spidermannen
Stämmer det att det kommer ta en typ en IRL-timme att åka från en sidan utav stan till andra eller var detta bara en myt??

Det ända som är "confirmed" av rockstar är att hela spelytan inklusive under vattnet kommer vara lika stort som Red Dead Redemption, GTA IV och San Andreas tillsammans.
2013-08-22, 12:04
Medlem
Citat:

Det är väl i så fall om man från kust till kust åt längsta hålet, nord/syd eller öst/väst. Men tanke på hur kartan ser ut som fans har lyckats få fram (ej officiellt bekräftat) så är längsta sträckan nord-syd kust till kust så att säga. Med tanke på storlek så kan jag tänka mig att det kommer ta en jävla tid att åka kust till kust i den riktningen.
Men att man ska behöva sitta en timme irl för att komma dit... tycker jag känns lite överdrivet men då har man å andra sidan inte någon som helst koll på hur jävla stor kartan kommer bli
Jag tycker det skulle vara häftigt om det nu är så otroligt stort, då blir man tvungen att få tag i något flygplan om man behöver ta sig norrut från stan (om nu kartan blir som förslagen jag har sett)
2013-08-22, 12:12
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:

Förmodligen en myt, antar att du kanske menar från ena sidan av kartan till andra sidan, och även det finner jag som högst osannolikt, om det inte är sjukt krångliga vägar genom världen, men med båt kan jag gissa på att det inte tar mer än 5–10 minuter från syd till nord.
2013-08-22, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WizKhalifas
Länka?

Hittar bara detta: http://se.playstation.com/ps3/games/detail/item432533/Grand-Theft-Auto-V/

Står dock inte om det kommer att släppas på Playstation Store.

Nu är det ju officiellt enligt Rockstars twitter: "PS3 fans in Europe will be able to pre-order digitally starting this Friday."
Dvs. Fr.om. Fredag 23/8 kan vi i Europa förhandsboka via PSN.
Hur jag hittade den?

Games->Popular games->Grand theft auto, tror jag sökvägen ser ut i PSN Europa just nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in