Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-21, 21:35
  #25477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daniel73
Dom bilarna går inte att tjuvkoppla.
Nyckel eller egen styrbox med inprogrammerad nyckel.

Det krävs väldigt mycket kunskap och till gån till rätt prylar för att stjäla en bil idag.

Det är näst intill endast äldre bilar som stjäls på gammalt hederligt sätt med uppbrutet rattlås och tjyvkopplad tändning. Annars gäller nyckel...

Vad var det för årsmodell på S40´n (det va la en s40?)

Lätt kollat om den är utrustad med immobilizer, dvs antennringen som sitter runt tändlåset ska känna av "rätt" chip i nyckeln som placeras i tändlåset för att bilen ska gå att starta.

I annat fall behövs herrejössesavancerad utrustning á lá rysk lyxbilsmaffia för att starta den (snabbt).
Citera
2013-08-21, 21:41
  #25478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ponera att MC:n är försvunnen, vad har den varit med om egentligen.. För att den behövdes försvinna. Det finns ju en hel del fågelkvitter om att MC:n lämnades kvar utanför I*as lägenhet. Folk ska ha sett den vara parkerad där på söndagen, och sedan att AJ ska ha hämtat den.

Inte skulle väl AJ våga lämna kvar sin MC på platsen om den vore ett hot för hans oskuld?

Fågelkvitter som inte kvittrar ihop..
Ingen från Emmaboda ? Kanske skulle kolla hans nsf polare.
Finns ju en del såna neråt Karlskrona oxå, och det ligger ju lämpligt en Polenfärja där med.
Citera
2013-08-21, 21:50
  #25479
Medlem
Tomatos avatar
Ska vi inte försöka få klart om han åkte MC över huvud tagit till thn innan vi går all in för MC'n?
Kommer någon ihåg tidpunkten när AJ påstod att han krockat med MC'n?
Citera
2013-08-21, 21:54
  #25480
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoovit
Glöm detta, jag har helt fel för mig, återigen, felpostat!

Nytt försök

källa: http://ttela.se/nyheter/trollhattan/...igtvis-lattad-

F.H har ca 30 vänner på Facebook varav A.J är en av dem. Det torde vara ganska osannolikt att de inte är kompisar. Ingår det i försvaret att F.H bara halka med helt random?

http://i43.tinypic.com/a4ljl2.jpg

Jag har en nära relation med ungefär 5-10% av mina vänner på Facebook. Så det blir rätt godtyckligt vad som är en nära vän.
Citera
2013-08-21, 21:58
  #25481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hur var det med M*ts *lm?

Större chans att hitta en nål i en höstack än att hitta LC i varje fall om MAn inte viiste var hon låg.
Utan dödsorsak så blev det ingen fällande dom för mer äm brott mot griftefriden.

Jag säger inte att utfallet blir likadant här men................
I detta fall har man ganska säkert en dödsorsak, blodet,skada på kroppen.
Men det gäller att hitta "nedsmutsade" spår för att binda GM även om det
kan bli en rättegång på enbart indicier.
Citera
2013-08-21, 21:59
  #25482
Medlem
Ingen som hört ngt kvitter på om Cl*ff är sugen på att killa lite på de frisläppta med typ basebollträ för att få fram lite utanljuginfo.
Har väl nämnts i tråden att han kan bli lite stingslig ibland.
Citera
2013-08-21, 22:00
  #25483
Medlem
Ninaxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
då vet vi att han har åkt bil till jpkg .

Hur vet du det?
Citera
2013-08-21, 22:08
  #25484
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHemulen
Ingen som hört ngt kvitter på om Cl*ff är sugen på att killa lite på de frisläppta med typ basebollträ för att få fram lite utanljuginfo.
Har väl nämnts i tråden att han kan bli lite stingslig ibland.


en nyreggad med , årets dummaste fråga
jo alltså om hennes pappa vill ha hämnd, så talar han säkert om det för kreti å pleti
att nu ska jag gå å slå ihjäl X å Y

är du dum i huvet på riktigt , eller är du bara rädd

jag känner ingen av de inblandade,,men jag kan tänka,,när jag har tur ibland
Citera
2013-08-21, 22:09
  #25485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VildHemulen
Ingen som hört ngt kvitter på om Cl*ff är sugen på att killa lite på de frisläppta med typ basebollträ för att få fram lite utanljuginfo.
Har väl nämnts i tråden att han kan bli lite stingslig ibland.
Onödigt att starta en tråd om ett nytt ev brott, låt BO's far vara utanför detta och ta tag i sitt sorgearbete istället, fullständigt OT anser jag. Du e rapporterad!
Citera
2013-08-21, 22:15
  #25486
Avstängd
mypenisatraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
I detta fall har man ganska säkert en dödsorsak, blodet,skada på kroppen.
Men det gäller att hitta "nedsmutsade" spår för att binda GM även om det
kan bli en rättegång på enbart indicier.

Japp, mc:n kan bli ett sådant fynd i kalibern med RDYs, speciellt eftersom AJ naturligtvis trasslat in sig i massa lögner kring den.

Ut & leta !
https://www.flashback.org/p44887194#p44887194
Citera
2013-08-21, 22:19
  #25487
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Japp, mc:n kan bli ett sådant fynd i kalibern med RDYs, speciellt eftersom AJ naturligtvis trasslat in sig i massa lögner kring den.

Ut & leta !
https://www.flashback.org/p44887194#p44887194
Den står som flerfärgad i Bilregistret. Kan det vara sant? Någon sa att en bitvis vit MC hade setts, tror jag.
Citera
2013-08-21, 22:22
  #25488
Avstängd
mypenisatraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Den står som flerfärgad i Bilregistret. Kan det vara sant? Någon sa att en bitvis vit MC hade setts, tror jag.


Jag vill minnas att bilden är på specifikt AJs, men di som lagt ut kanske kan vidimera ?

http://www.anony.ws/image/kYep
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback