2013-08-21, 18:16
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Att man skriver så beror nog mest på att ev. vittnen inte ska binda upp sig på tidpunkt.

Edit: Jag menar att ev. vittnesmål från kvällen 29:e kan vara intressanta för utredarna.

Nej, nej, nej. Det handlar inte om slaskmediauppgifter utan vad de tre har häktats för. Fakta ur häktningsprotokollen. Domstolen kan inte häkta folk på fel grunder "för eventuella vittnens skull".
Citera
2013-08-21, 18:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Inte SKL.
Rättsmedicin.

Det är inte avgörande med dödsorsak så länge det finns annat som binder GM.

Hur var det med M*ts *lm?

Större chans att hitta en nål i en höstack än att hitta LC i varje fall om MAn inte viiste var hon låg.
Utan dödsorsak så blev det ingen fällande dom för mer äm brott mot griftefriden.

Jag säger inte att utfallet blir likadant här men................
Citera
2013-08-21, 18:23
Medlem
Ass2mouths avatar
AJ påstår att hans mc har blivit stulen men att han inte vill anmäla den stulen.
Den är alltså saknad av polisen och, så att säga, stulen enligt AJ.
Senast redigerad av Ass2mouth 2013-08-21 kl. 18:25.
Citera
2013-08-21, 18:24
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Nej, nej, nej. Det handlar inte om slaskmediauppgifter utan vad de tre har häktats för. Fakta ur häktningsprotokollen. Domstolen kan inte häkta folk på fel grunder "för eventuella vittnens skull".

Jodå, jag vet att det är från häktningen, men även media läser sådant och kan tänkas citera ordagrant.

Edit: Utredarna vet nog på sekunden när samtalet mellan far och dotter avslutades. PT samtalade med Ida "efter midnatt" enligt egen utsago (åtminstone i pressen).
Senast redigerad av Orsa 2013-08-21 kl. 18:30.
Citera
2013-08-21, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ass2mouth
AJ påstår att hans mc har blivit stulen men att han inte vill anmäla den stulen.
Den är alltså saknad av polisen och, så att säga, stulen enligt AJ.

I ett första läge har en fågel kvittrat att han sagt "minns inte", kan det ha ändrats till att den är stulen ?
Citera
2013-08-21, 18:40
Medlem
silbersky007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
I ett första läge har en fågel kvittrat att han sagt "minns inte", kan det ha ändrats till att den är stulen ?

då vet vi att han har åkt bil till jpkg .
Citera
2013-08-21, 18:47
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
Den slutsatsen är jag nyfiken på hur du kan dra?
Citera
2013-08-21, 18:48
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paritet
Att AJ skulle ringa någon i Grästorp som för övrigt skulle upp och jobba är Bullshit, dels kunde han tagit MCn direkt, eller så hade han i normala fall traskat 700 meter hem och sovit hos sin mor
Hotbild eller inte så hade han gjort så Eller så är det flockdjuret i honom som gör att han måste ringa och väcka två i Grästorp pga hotbild
Dessa herrar berättar sanningen, men vrider på den en aning
Hotbild skulle kunna finnas pga AJ retat upp PT på telefon, så där passerar de lögndetektorn
DB och FH befann sig utanför BP för att hämta AJ, även där passerar de lögndetektorn
AJ har befunnit sig hos BO under natten, helt korrekt enligt lögndetektorn
Bilen blev stulen, där skulle DB klara testen om AJ skämtsamt säger, jag snor/stjäl din bil sen
Så i stort sett finns ALLT där, nu saknas bara foto när GM utför brottet, eller vad behövs för att sätta dit GM? Ha ha, så tragiskt att MGM klarat sig så länge

Sen skulle nog 2av dessa 3 pajjsare klara lögndetektorn ändå, kroniska LÖGNARE som de är

Får inte detta fallet ett vettigt slut, så är det sedan fritt fram med mord osv. Om det inte finns bildbevis eller vittne till händelsen , en otäck framtid

Golare har inga polare ? Var det TB som golade i tråden eller på ansiktsboken om att Id@ varit inblandad i nåt rån ??

Det
Var här. Plus att hon på sida två o tråden överst "försagt" sig om att hon visste vilken adress det hänt något på. Innan någon annan visste..
Citera
2013-08-21, 18:52
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Jodå, jag vet att det är från häktningen, men även media läser sådant och kan tänkas citera ordagrant.

Edit: Utredarna vet nog på sekunden när samtalet mellan far och dotter avslutades. PT samtalade med Ida "efter midnatt" enligt egen utsago (åtminstone i pressen).

Det är det här jag menar. Tråden går efter Aftonbladet-uppgifter och diverse annat skvaller, och negligerar fakta från polis, IT-tekniker, åklagare och domstol. Ja, utredarna vet på sekunden när eventuella samtal påbörjades samt avslutades aktuell natt - och därefter har domstol häktat alla tre för brott som kan ha ägt rum redan 29 juni. Det har inte skett upprepade gånger med flera misstänkta - av misstag.

Förresten så kan FUP:ar visst manipuleras - någon påstod motsatsen. Inte för att jag tror att det är aktuellt i det här fallet men det sker när polisinformatörer är inblandade, t ex Rätz, och senast i det stora Södertälje-målet. Just för att skydda källor.
Citera
2013-08-21, 18:52
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Då kan ju du förelå någon alternativ förklaring till stulen, som AJ kan ha använt inför polisen. Uppbeamad till moderskeppet?

Jag vet inte om det är så att jag är otydlig med vad jag vill ha sagt, eller om du läser konstigt.

Jag reagerar inte över att folk har teorier, tror det ena eller det andra. Det tillhör FB.

Jag reagerar på när folk gör sken av att de VET. När de inte vet. Som du gjorde:

Citat:
Jag menar, vad är oddsen att både DBs bil och AJs motorcykel blir stulna dagarna efter varann?

Sådant här befläckar tråden och gör den längre än den egentligen behöver vara, för först så blir det en trådsanning, som leder till en massa felaktiga spekulationer hit och dit. Sedan behöver någon påpeka att det inte är en trådsanning. Efter det så ska sen de som fortfarande hävdar att det är en trådsanning argumentera emot. Dessa ska sen motbevisas. Detta anser jag vara väldigt onödigt. Ungefär lika onödigt som att jag själv bär skuld i att förlänga tråden med att påpeka just detta.

Så här sitter jag nu med ett visst självhat och en kopp med bittert kaffe.
Citera
2013-08-21, 18:53
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vbg1972
Finns det ingen som har uppgifter om vad AJ,s morsa har att säga om det? Hon var ju beredd att hoppa från balkongen när polisen knackade på dörren första rundan de letade efter AJ.
Känns ju inte som något man gör utan rejäl ångest över något.
Jag tror ju inte att hon på något sätt är inblandad, men att höra hennes funderingar kring saken hade varit intressant.

Va?? Haha.. Utveckla snälla.
Citera
2013-08-21, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007

Försöker du skapa en falsk trådsanning nu eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in