Citat:
Ursprungligen postat av
Rimbert
Har inget egentligt skvaller, men frågan är vem som läser Läckberg. Tydligen har hon en stor läsarskara bland vuxna, trots att hennes böcker mest liknar en blandning av Fem-böckerna och Min Häst, kryddade med fula ord.
Att en sådan minst sagt medioker "författare" kan uppleva framgång för sin skräplitteratur är kanske betecknande för vårt nedåtgående Sodom och Gomorra-samhälle, där medelmåttor och rena dårar tillåts sätta måttstockar för framgång.
Jag har inte läst hennes böcker, och har aldrig känt mig frestad. Jag erkänner att jag har förutfattade meningar om det litterära, men det har jag rätt att ha. Då läsning är ett eget val.
Men jag har inte undgått att se denna dam på TV och läst skriverierna om henne, och det råder ingen tvivel om att hon är duktig på allt det hon vill göra. Hon tjänar bra med pengar på sina böcker och verkar lyckas med det mesta hon gör, som dansen. Det verkar som hon blivit för duktig och rik för detta land, när man börjar klanka ner på hennes utseende. Då finns det inget annat man kan komma på.