2017-08-16, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Kanske att det inte händer mycket alls?
Jag ska försöka definiera exakt vad jag menar... eller förresten nöjer jag mig med att bara förklara det med min "humor". Sexfixerad nonsenshumor som är väldigt intern, nästan bara jag själv skrattar.

"Eller vill den stora författarinnan unna sig en riktig skrivstuga där hon ska knåpa ihop sin smörja?"
Skulle ju personligen i så fall hellre satsat på en stuga åt skogvaktaren.

Uppfattat! Han får börja valla getter. Kommer osökt att tänka på historien om den nygifta damen som sprang ihjäl sig under älgjakten.
Citera
2017-08-16, 11:16
Medlem
GalenRyggs avatar
Jag bryr mig egentligen inte om vad andra människor pysslar med, men just dessa självutvalda online-kändisar, som blir kränkta av minsta lilla kritik, håller på att skapa ett samhälle som fullständigt spårar ur. Deras sätt att generalisera människor, baserat på ett fåtal kommentarer, blir i media till en sanning som drabbar oss alla.

Vad som är intressant är varför vissa människor väljer att göra sitt privatliv offentligt på nätet.
Att det handlar om sökandet efter uppmärksamhet är ju uppenbart, men varför?
Det finns ingen sanning i "all publicitet är bra publicitet".

Vad är orsaken till att en deckarförfattare tar beslutet att göra sitt privatliv offentligt i sociala medier? För att möjligheten finns? Vad för möjlighet?
Inte går någon helt plötsligt och köper hennes böcker bara för att de ser henne ligga och mysa i soffan en onsdagskväll?

Det handlar mer om behovet av bekräftelse. Vissa människor har ett större behov av att bli bekräftade och de har alltid uppfattats som självbelåtna. I det verkliga livet är de lika påfrestande som i sociala medier. Finns det möjligheter att glänsa och försköna ett rätt normalt liv så drar de nytta dessa, och sociala medier är väl den perfekta lösningen för dessa människor där de kan frossa i bekräftelse. Varje inlägg, varje bild är noggrannt genomtänkt innan de postas, även om det kanske inte ger sken av att vara så. Och den minst negativa kommentar, blir orimligt kritisk för dessa personer.

De som blir torsk tror att allt som sker i sociala medier representerar människor rent allmänt. Män är kvinnoförtryckare och kvinnor är manshatare. Minsta lilla åsikt blir politik och mänskligheten måste omskolas.

Utan likes, positiva kommentarer och retweets blir livet meningslöst. För alla andra rullar livet på utan större problem.

Vi är runt 7 miljarder människor idag, av dessa använder cirka 1,60 miljarder Facebook, så vi får väl räkna med att den siffran även representerar användandet av andra sociala medier.
Sedan kan vi säkert räkna med att en stor del av den siffran står företag/organisationer och fejkkonton för.

Med andra ord, vi är inte alls många som använder oss av sociala medier, och den del användare som utnyttjar sin tid till att posta personangrepp och negativa åsikter, kan räknas som mikroskopisk i sammanhanget.

Lika mikroskopisk är den del uppmärksamhetstörstande online-kändisar, vars självupptagna världsbild är så känslig för kritik, att majoriteten av alla människor, sakta men säkert tvingas leva i ett övervakningssamhälle de själva inte varit bidragande till.
Citera
2017-08-16, 11:26
Medlem
Citat:
Du kanske tänker på det där uttrycket: "Otrogen??? Nej, jag orkar knappt vara trogen."

Så rik som hon är borde hon ju kunna köpa någon åt Simon så hon blir lite avlastad. Korrekturläsningen hinner ju paret inte alltid med tex, de verkar prioritera annat.

Men kanske är det så att lika lite som man kan köpa sig (riktig äkta) kärlek... lika lite kan man köpa sig fri från den?

The Beatles - Can't Buy Me Love
https://www.youtube.com/watch?v=srwxJUXPHvE

Nja, tänkte mer på att det är förståerligt att pausa bloggandet... Fast "jag orkar knappt vara trogen" var kul uttryckt : ) Det finns ju situationer där de allra flesta människor går på knäna, varför skulle Camilla Läckberg vara ett undantag? Hon är ju människa... Pengar hjälper säkert en hel del, men det trollar ju inte bort alla problem. Inte för att jag tror att hon har några allvarliga problem, in fact, jag önskar att jag själv hade hennes liv - om man ser situationen utifrån. Blessed, absolut.
Senast redigerad av Loqita 2017-08-16 kl. 11:29.
Citera
2017-08-16, 12:22
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Kanske att det inte händer mycket alls?
Jag ska försöka definiera exakt vad jag menar... eller förresten nöjer jag mig med att bara förklara det med min "humor". Sexfixerad nonsenshumor som är väldigt intern, nästan bara jag själv skrattar.

"Eller vill den stora författarinnan unna sig en riktig skrivstuga där hon ska knåpa ihop sin smörja?"
Skulle ju personligen i så fall hellre satsat på en stuga åt skogvaktaren.

Ok, ja man får anta att den blygt rodnande bruden osv osv Och nu ser jag framför mig hr Sköld komma stövlandes i gammeldags arbetskläder med en bössa på axeln och en bukett ängsblommor i näven, haha!

Citat:
Ursprungligen postat av GalenRygg
Jag bryr mig egentligen inte om vad andra människor pysslar med, men just dessa självutvalda online-kändisar, som blir kränkta av minsta lilla kritik, håller på att skapa ett samhälle som fullständigt spårar ur. Deras sätt att generalisera människor, baserat på ett fåtal kommentarer, blir i media till en sanning som drabbar oss alla.

Vad som är intressant är varför vissa människor väljer att göra sitt privatliv offentligt på nätet.
Att det handlar om sökandet efter uppmärksamhet är ju uppenbart, men varför?

Vad är orsaken till att en deckarförfattare tar beslutet att göra sitt privatliv offentligt i sociala medier? För att möjligheten finns? Vad för möjlighet?
Inte går någon helt plötsligt och köper hennes böcker bara för att de ser henne ligga och mysa i soffan en onsdagskväll?

Läckbergskan har väl själv hävdat att hon tackade ja till allt hon blev inbjuden till under flera år, detta för att bygga sitt varumärke? Vill nog fasen till att gnugga sig i ansiktet på folk och ge reklam åt sina böcker om man vill sälja "deckare" av den sort hon skriver.

Sen är det förmodligen en stor del behov av att få visa upp sig. Hon är ju oansenlig i utseendet tom nu när hon har råd att ta hjälp med precis allt och nån större begåvning verkar hon inte ha så jag personligen får synd omvibbar - snälla se mig, tyck att jag är duktig och märkvärdig - av henne.
Citera
2017-08-16, 21:32
Medlem
Citat:
Fortfarande ingen som har en susning om detta?

http://stoppapressarna.se/svenskt/camilla-lackberg-och-simon-koper-nytt-dromhem

Visserligen nygifta, men är det säkert att de ska fortsätta bo tillsammans? Jag menar, är han inte lite grann den typen av man som tröttnar när han fått det som han vill? Att det är jakten som är det roliga liksom. Har haft många sådana exempel i min bekantskapskrets där mannen blivit väldigt besviken ganska direkt efter själva bröllopet (läs; bröllopsnatten).

De har ju slutat blogga tillsammans också, för att hon har så mycket annat eller hur det nu formulerades.

Jag håller med dig.. Jag får också en känsla av att det är något som inte stämmer. Är det någon mer än jag som följer Läckbergs och Simons instagram? Jag tycker att Simon i videos framstår som ganska kall, tom, frånvarande på något sätt, detta speciellt i kontakten med dottern. Kan det möjligen vara lite av en narcissistisk framtoning?
Citera
2017-08-17, 13:15
Medlem
vadskalljagtros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k-allee
Jag håller med dig.. Jag får också en känsla av att det är något som inte stämmer. Är det någon mer än jag som följer Läckbergs och Simons instagram? Jag tycker att Simon i videos framstår som ganska kall, tom, frånvarande på något sätt, detta speciellt i kontakten med dottern. Kan det möjligen vara lite av en narcissistisk framtoning?
Ja, jag instämmer. Man hör mest Camillas kackel i bakgrunden. Exempel: "Är du som din pappa Polly, är du pappas flicka?! Bara bilar som gäller" Medans Simon ser helt frånvarande ut. Han kanske helt enkelt är trött på att Camilla skall filma hela tiden? Det är ju som hon hela tiden måste bevisa hur gullig Simon är mot Polly och hur mkt Polly älskar att göra samma saker som sin pappa...
Citera
2017-08-17, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadskalljagtro
Ja, jag instämmer. Man hör mest Camillas kackel i bakgrunden. Exempel: "Är du som din pappa Polly, är du pappas flicka?! Bara bilar som gäller" Medans Simon ser helt frånvarande ut. Han kanske helt enkelt är trött på att Camilla skall filma hela tiden? Det är ju som hon hela tiden måste bevisa hur gullig Simon är mot Polly och hur mkt Polly älskar att göra samma saker som sin pappa...
Om hon drar ner på ögon-makeupen skulle hon se mer angenäm ut. Nu dominerar hennes koögon och hon ger ett komaaktigt intryck.
Citera
2017-08-17, 13:53
Medlem
Benägen att hålla med Amelia Adamo som kallar Läckberg för påfågel.
http://www.expressen.se/noje/amelia-adamos-pahopp-pa-camilla-lackberg/
Citera
2017-08-17, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadskalljagtro
Polly brukar man ju döpa papegojor till, eller??
Citera
2017-08-17, 20:00
Medlem
Frihetsministeriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenRygg

Du har helt rätt. Dessa kändisar är en extrem fara för samhället då sinnessvaga människor ser upp till dem som förebilder, och på så vis är de egentligen bara en spegelbild av hur en stor del av resten av befolkningen beter sig. Vi lever nu i en populistisk "tyckarkultur" där alla människor har tillgång till att sprida sina åsikter, och även du, jag och alla andra på Flashback är en del av den när vi sitter här och "tycker till" med våra generaliserande åsikter. Alla ska ha åsikter om och blir kränkta av allting, och det finns inte så mycket utrymme för sakliga debatter längre där man istället stänger ner diskussioner med att kalla någon för diverse skällsord. Detta kommer påverka civilisationen och politiken enormt mycket framöver och samhället kommer bli ännu mer fördummat än vad det redan är nu, för substans blir mindre viktigt, och ersätts istället av yta.

Citat:
Vad som är intressant är varför vissa människor väljer att göra sitt privatliv offentligt på nätet.Att det handlar om sökandet efter uppmärksamhet är ju uppenbart, men varför?

Det är för att sociala medier är narcissisternas absoluta konstform, och för narcissister stämmer det att "all publicitet är bra publicitet". Narcissister eller människor med grova uppmärksamhetskomplex använder sociala medier för att på ett ytligt och generaliserande sätt bidra till civilisationens kollaps och fördumningen av mänskligheten.

Citat:

För att den typen av "deckare" som Camilla Läckberg skiter ut är billig statoillitteratur, och den låga nivå och ytlighet som hennes böcker representerar, är bara en avspegling av henne själv. Är du förvånad över att en människa som skriver den typen av böcker hon gör prostituerar ut sig i sociala medier? Jo, det är jätte många som åker till Statoil för att köpa hennes böcker efter de sett henne i sociala medier, för de som följer henne och kan tänka sig läsa hennes böcker är hjärndöda kälkborgarkärringar.

Citat:
Och den minst negativa kommentar, blir orimligt kritisk för dessa personer.

Narcissister tål inte kritik och börjar hata människor som ens ifrågasätter dem, och eftersom vi nu befinner oss i narcissisternas guldålder så har deras beteende blivit normaliserat.

Citat:
De som blir torsk tror att allt som sker i sociala medier representerar människor rent allmänt. Män är kvinnoförtryckare och kvinnor är manshatare. Minsta lilla åsikt blir politik och mänskligheten måste omskolas.

Jo det gör det, för majoriteten av människor mellan 10-39 år lever sina liv genom sociala medier idag.
Anledningen varför människor blir kränkta och måste förfölja minsta lilla skitsak är för att vi har så högt välstånd och levnadsstandard idag och inte behöver vara oroade för att ej överleva dagen, och på så vis leder det till att vi söker konflikter i triviala saker.

Citat:
Utan likes, positiva kommentarer och retweets blir livet meningslöst. För alla andra rullar livet på utan större problem.

Det beror på vilken åldersgrupp du talar om. För majoriteten av människor över 45 gäller inte detta, men för yngre människor är det väldigt viktigt eftersom det är ett form av statuskapital.

Citat:
Med andra ord, vi är inte alls många som använder oss av sociala medier, och den del användare som utnyttjar sin tid till att posta personangrepp och negativa åsikter, kan räknas som mikroskopisk i sammanhanget.

Nej, du har fel. Det är jättemånga som använder sig av sociala medier och är helt besatta utav det. Varför tror du människor stirrar ner i sina mobiler hela tiden på gatan?
Senast redigerad av Frihetsministeriet 2017-08-17 kl. 20:03.
Citera
2017-08-18, 06:54
Medlem
[quote=Frihetsministeriet|61528838]Du har helt rätt. Dessa kändisar är en extrem fara för samhället då sinnessvaga människor ser upp till dem som förebilder, och på så vis är de egentligen bara en spegelbild av hur en stor del av resten av befolkningen beter sig. Vi lever nu i en populistisk "tyckarkultur" där alla människor har tillgång till att sprida sina åsikter, och även du, jag och alla andra på Flashback är en del av den när vi sitter här och "tycker till" med våra generaliserande åsikter. Alla ska ha åsikter om och blir kränkta av allting, och det finns inte så mycket utrymme för sakliga debatter längre där man istället stänger ner diskussioner med att kalla någon för diverse skällsord. Detta kommer påverka civilisationen och politiken enormt mycket framöver och samhället kommer bli ännu mer fördummat än vad det redan är nu, för substans blir mindre viktigt, och ersätts istället av yta. -------

Fördumningen har ökat alltsedan olika tyckarfora kom igång på allvar. Detta påverkar inte minst skolutvecklingen, dvs kunskapskrav, kunskapsinnehåll etc. Vi har alltid haft en hyfsad nivå på allmänbildning hos befolkningen, men den är i nedgående. Skärmgångarna är endast intresserade av omedelbar feedback från omvärlden. De mest använda uttrycken tycks vara: gilla, dissa, hylla, vägra, rasa mot osv.
Citera
2017-08-18, 21:40
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
komma stövlandes
Nej, men Matilda, du gör diskuterandet väldigt svårt för mig. Jag har ju redan förklarat vad som gäller med min "humor"

För övrigt undrar jag om någon vet ungefär när Camilla kommer till tals i Go'morron Sverige?
Vill gärna höra vad hon har att säga om HÄXPROCESSER.
Klippet försvinner inom några dagar och jag vill verkligen inte missa det, men har nog för mycket att göra för att aktivt leta efter info själv.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/1LKyK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in