Citat:
Ursprungligen postat av
CattasBubbla
Jag tycker det känns som att det är ett hafsverk. Endera har han fått panik och bara velat bli av med kroppen eller så hade han någon plan men kunde av någon anledning inte slutföra den. Det är ju inte smart att lägga delarna i ett hus som är så nära en mycket vältrafikerad (av människor och hundar) väg. Det finns mängder med stora skogsområden där de förmodligen aldrig hittats, områden som inte ligger särskilt långt från stan ändå. Var tanken att elda så hade en brand där sannolikt riskerat upptäcktas ganska snabbt, det hade då varit fiffigare att elda uppe i nåt av forten på natten, på stenhällarna.De är dolda, ingen är där på nätterna, det hade inte blivit en storbrand som dragit ögonen till sig osv. Så det känns som ett panik/hafsverk.
Gula huset var känt av KJ sedan tidigare, kanske den närmsta insynsskyddade(inomhus)plats han är bekant med, ingen trafik nattetid, nära bilväg, där kunde han verka ostört även med t ex ficklampa. Ljud och ljusisolerande väggar och tak. Det kan vara skälet till att huset valdes, frågan är vad han gjorde som krävde en tids insynsskydd?
Snabb dumpning kunde gjorts på annan plats något tiotal meter ut i terrängen längs en öde skogsväg.
Om VB inte mördades i KJ bostad så kan det ha varit i huset, hon tvingades in eller frivilligt. Jag utesluter inte att hon mördades i huset och också styckades, och syftet var att få ut kroppen i mindre delar. Jobbet kunde av oklar anledning inte slutföras, benen blev kvar. Det är den enda förklaring jag kan komma på till att benen hittades i huset.
Polisen och åklagarna säger att de inte hittat mord och styckningsplats. Varför skulle de berätta vad de vet angående detta när de inte avslöjar något annat? Visst, de har uttryckligen sagt att de letar efter nämnda platser, men det är inte det samma som att de inte har misstänkta platser. SKL analyser är också ett sätt att leta, kanske har man inte fått alla svar och slutsatser från SKL angående det gula huset.
En ficklampa borde också stå på att finna listan misstänker jag.