Citat:
Ursprungligen postat av
danneblyfot
2. hur bär man två starkt förruttnande ben "ensam" (som en del tror), upp på en fönsterlucka som står lutad nästan vertikalt mot väggen under fönstret?! vi får isf. leta våran GM bland elitgymnasterna!!. om benen var inlindade i någonting, då måste han redan i förväg ha räknat ut att han bara kunde ta ett ben i taget så därför sätter han benen i varsitt emballage, innan han slänger upp ben 1 på axeln och likt en Gorilla klättrar in!? under tiden ligger ben 2 utanför huset med risk att bli upptäckt av någon förbipasserande! (men är man ensam så är man!!) han slänger sig ut och greppar ben 2 kastar upp den på axeln och gör om samma manöver.

för er som inte vet, så är fönstret högt upp(vilket inte syns på bilderna) en normallång man får stå på tårna för att kunna titta in och då är det bara ögonen han får över fönsterkarmen!.

För det första så är
inte fönstret särskilt högt upp. För det andra så väger ett människoben från en hyfsat nätt flicka förmodligen inte särskilt mycket. För det tredje behöver du definitivt inte vara elitgymnast för att komma in i det fönstret, dessutom så har KJ sprungit och låtsaskrigat i skog och mark och är sannolikt ganska rörlig. För det fjärde så är fönstret på baksidan så sannolikheten att någon som går ute på vägen ska få syn på ett ben som ligger på baksidan är ganska liten.
Jag har varit vid huset och jag är 160/50 och vad man får säga otränad. Jag kan garantera att jag inte skulle haft några som helst problem att få in ett ben eller två genom det där fönstret. Och då är jag lika vig som ett kassaskåp ungefär. Har man ett par förruttnade ben (vilket du påstår att de var) så lägger man dom sannolikt i en sopsäck eller liknande, lätt att slänga över axeln och bära. Hela VB vägde kring 50 kg vill jag minnas, så vad tror du enbart benen vägde då?
Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Normallånga män är vanligen längre än 130 cm. - Det är ingen match för en ensam gm att låta ett par ben passera in genom fönstret:
https://anonfiles.com/file/99c0ef19d7210befc68e631cf2b12b59
https://anonfiles.com/file/eddeabd912ad4902c7b5c3fcf9cdef5a
Och Yngve är inte särskilt lång heller dessutom...