2013-08-21, 02:43
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
2. ja, det fanns bara fönstret att ta sig in genom!! och våran "Gorilla" ville väl inte ha likvätska rinnande över sig så han måste isf.haft dom inlindade! eller vad tror du?!

Spontant tänker jag att om det var sånt bök att ev. ta sig in, klättra, håva in benen eller hur det nu gick till, hur hade det då varit om resten var tänkt in dit, om benen var det första att hivas in i huset?
Citera
2013-08-21, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Spontant tänker jag att om det var sånt bök att ev. ta sig in, klättra, håva in benen eller hur det nu gick till, hur hade det då varit om resten var tänkt in dit, om benen var det första att hivas in i huset?
2. förstår du nu varför jag fortfarande hävdar att han inte var ensam (om jag ska vara allvarlig). jag tror att DOM använt en bil (baklucka) som "stege" och att en var inne - kanske slog han pannan i järnbeslaget som sitter fast en bit utanför fönstret- när han böjer sig ut en bit för att ta emot det tunga paketet med benen!!? tycker du att det låter så omöjligt??
Citera
2013-08-21, 04:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
NEj jag vet inte riktigt om jag misstolkade Tangera där om öht h*n menade att det var ett belägg för något.
Ja det var väl E-kontakt tror jag och hon hade skrivit att hon var indisk och muslim vill jag minnas, och att hon skulle stänga in ungarna i garderoben eller hur det var. Så just den sidan (vet inte om det fanns fler?) var ju inte direkt en sexsajt, och hon hade inte direkt en seriös presentation där heller.

Fast då ska ju denna person ha skrivit vid flera tillfällen vid olika tidpunkter (mitt i natten dessutom) och då borde den riktiga AN ha gått ut med det när hon upptäckte det kan jag tycka.[/b]Alltså skriva att "Det är INTE jag som skrivit detta".[/b] Den enda man kan tänka ska ha haft tillgång är ju MB då och det känns långsökt.
men snälla du! det vet ju du, att det inte hjälper att skriva sååå!
Citera
2013-08-21, 07:19
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Det är det jag menar, i tråden har skrivits så många gånger att benen var inkastade och nu som du säger, det kan ju gjort att det ser arrangerat ut men då undrar ju jag när texten kommit dit? Eller så har man klättrat in med dem och skrivit då? Om det nu är nåt skrivet.

OM det nu står något, kan han ju först klättrat in och skrivit, sen skulle han baxa in kroppen. Han slängde in benen och skulle ta de andra delarna sen. Men då blev han avbruten av nåt och vågade sig inte tillbaka sen. Jag har hela tiden känt att han måste blivit avbruten. Därav de slarvigt täckta torso och huvud.
Citera
2013-08-21, 07:39
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Vad ser du? Min vilda fantasi ser ett "Vatchareeya" som inleds vid blodfläcken, bortsuddat i mitten och återkommande mot slutet. Mitt nyktra sinne säger att det inte finns nån text.

Förresten: Ladda telefonen!

Hahaha! Jag visste att någon skulle kommentera min batteritid

Jag tror att det står något. Jag har aldrig sett en räv hoppa in genom ett fönster, men visst, varför inte.
Om det står något så är ju vatchareeya inte helt otänkbart. Ska kolla igen idag.
Citera
2013-08-21, 07:41
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det sista ordet kan vara "DEAD". - "VATCHAREEYA DEAD". - Eller för att låta en av hennes favoritlåtar tala:
https://www.youtube.com/watch?v=pK_AxiE5qJA

Ja dead kan det vara. Jag tittade på de större bilderna, du nämnde ett P, det syns bra och efter ser det ut som ett M.
Citera
2013-08-21, 10:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Ja dead kan det vara. Jag tittade på de större bilderna, du nämnde ett P, det syns bra och efter ser det ut som ett M.
Det är bara synvillor; det är blod och vätska som avlämnat vissa spår i de delvis fläckiga och ojämnt slitna träplankorna. - Om man tittar på bilderna i uppförstoring (och sett inifrån väggen) så ser man att "bokstäverna" - även om försök skulle ha gjorts att bort dem - inte uppvisar några som helst spår (eller färgskiftning) i jämförelse med det ofläckade virket:
https://anonfiles.com/file/7eb28e7c602c1f019349d72b1663778c

Blod och vätska:
https://anonfiles.com/file/a1d988a4c56cc21ee3ebae2f210d693d

Om f.ö. gm velat meddela något i blod så tror jag att han valt väggen; inte en skrovlig och svårskriven träyta.

Här är en bild som visar hur det kan se ut efter ett lik som har legat 2,5 mån på ett golv med fiskbensparkett:
https://anonfiles.com/file/98450a09fd75b781649219922b6f8e0b
Citera
2013-08-21, 11:03
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ för er som inte vet, så är fönstret högt upp(vilket inte syns på bilderna) en normallång man får stå på tårna för att kunna titta in och då är det bara ögonen han får över fönsterkarmen!.
Normallånga män är vanligen längre än 130 cm. - Det är ingen match för en ensam gm att låta ett par ben passera in genom fönstret:
https://anonfiles.com/file/99c0ef19d7210befc68e631cf2b12b59
https://anonfiles.com/file/eddeabd912ad4902c7b5c3fcf9cdef5a
Citera
2013-08-21, 11:19
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Normallånga män är vanligen längre än 130 cm. - Det är ingen match för en ensam gm att låta ett par ben passera in genom fönstret:

Tack för bilderna. Det är uppenbart att gärningsmannen inte har haft några större problem att lyfta in kroppsdelarna där. Jag hade uppfattningen att det var betydligt högre. En hyfsat stark man lyfter nog in en hel kropp där (vet att det är betydligt tyngre än man tror dock). Alltså: Styckningen har sannolikt inte gjorts för att få in kroppen i huset, en idé som förekommit tidigare i tråden.

Varför lämnades bara benen i huset? Det är rörigt alltsammans tycker jag.
Citera
2013-08-21, 11:31
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
2. hur bär man två starkt förruttnande ben "ensam" (som en del tror), upp på en fönsterlucka som står lutad nästan vertikalt mot väggen under fönstret?! vi får isf. leta våran GM bland elitgymnasterna!!. om benen var inlindade i någonting, då måste han redan i förväg ha räknat ut att han bara kunde ta ett ben i taget så därför sätter han benen i varsitt emballage, innan han slänger upp ben 1 på axeln och likt en Gorilla klättrar in!? under tiden ligger ben 2 utanför huset med risk att bli upptäckt av någon förbipasserande! (men är man ensam så är man!!) han slänger sig ut och greppar ben 2 kastar upp den på axeln och gör om samma manöver. för er som inte vet, så är fönstret högt upp(vilket inte syns på bilderna) en normallång man får stå på tårna för att kunna titta in och då är det bara ögonen han får över fönsterkarmen!.
För det första så är inte fönstret särskilt högt upp. För det andra så väger ett människoben från en hyfsat nätt flicka förmodligen inte särskilt mycket. För det tredje behöver du definitivt inte vara elitgymnast för att komma in i det fönstret, dessutom så har KJ sprungit och låtsaskrigat i skog och mark och är sannolikt ganska rörlig. För det fjärde så är fönstret på baksidan så sannolikheten att någon som går ute på vägen ska få syn på ett ben som ligger på baksidan är ganska liten.
Jag har varit vid huset och jag är 160/50 och vad man får säga otränad. Jag kan garantera att jag inte skulle haft några som helst problem att få in ett ben eller två genom det där fönstret. Och då är jag lika vig som ett kassaskåp ungefär. Har man ett par förruttnade ben (vilket du påstår att de var) så lägger man dom sannolikt i en sopsäck eller liknande, lätt att slänga över axeln och bära. Hela VB vägde kring 50 kg vill jag minnas, så vad tror du enbart benen vägde då?
Citat:
Och Yngve är inte särskilt lång heller dessutom...
Citera
2013-08-21, 11:37
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Tack för bilderna. Det är uppenbart att gärningsmannen inte har haft några större problem att lyfta in kroppsdelarna där. Jag hade uppfattningen att det var betydligt högre. En hyfsat stark man lyfter nog in en hel kropp där (vet att det är betydligt tyngre än man tror dock). Alltså: Styckningen har sannolikt inte gjorts för att få in kroppen i huset, en idé som förekommit tidigare i tråden.

Varför lämnades bara benen i huset? Det är rörigt alltsammans tycker jag.
Jag tycker det känns som att det är ett hafsverk. Endera har han fått panik och bara velat bli av med kroppen eller så hade han någon plan men kunde av någon anledning inte slutföra den. Det är ju inte smart att lägga delarna i ett hus som är så nära en mycket vältrafikerad (av människor och hundar) väg. Det finns mängder med stora skogsområden där de förmodligen aldrig hittats, områden som inte ligger särskilt långt från stan ändå. Var tanken att elda så hade en brand där sannolikt riskerat upptäcktas ganska snabbt, det hade då varit fiffigare att elda uppe i nåt av forten på natten, på stenhällarna.De är dolda, ingen är där på nätterna, det hade inte blivit en storbrand som dragit ögonen till sig osv. Så det känns som ett panik/hafsverk.
Citera
2013-08-21, 12:30
Medlem
PrimusTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilMedKattsand
Om det är bilderna från stugan du syftar på så är det fritt fram att lägga upp dom på nätet hur man vill i och med att dom är tagna av privatpersoner efter att polisens avspärrning runt stugan hävts.
Avspärningen har inte hävts utav polis. Mer av nyfikna ungdomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in