2013-08-20, 23:17
Medlem
snabb sökning på "banned addons wot"

According to Wiki......banned mods are:

- Laser Sight Mods that project a continuous red-line from your muzzle to a target.
- Defoliant Mods which eliminate the leaves and foliage on trees and bushes making what is behind them visible.
- 3D HitBox Skins which make tanks transparent and show internal modules.
NOTE: This does not include painted surface hitzone skins which are NOT banned.
- Tracer Round Mods that permit viewing and tracking of a tracer-round back to its originating gun despite the fact the tank itself may yet be invisible.
- Free Camera Mods that untether the camera from your vehicle allowing you to fly the map and surveil the enemy.
NOTE: This does not include tethered camera zoom-out to bird's eye view, or to zoom in sniper views, which are NOT banned.

förstår inte varför det skulle vara fusk, om jag spottar en fiende, jag ser tanken, vi står på var sin sida om ett hus, jag ser vart tanken siktar, om du är i mitt lag, varför skulle inte du då veta det jag vet eftersom jag har spottat den och vi har radio kommunikation?

att inte använda det som finns är som att klaga på andra för att de laddat premium och man själv gör ett aktivt val att inte göra det och sen whinar i chatten om "gold n00b [inser player/tank name]"
Senast redigerad av plastdunkk 2013-08-20 kl. 23:24.
Citera
2013-08-20, 23:29
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
förstår inte varför det skulle vara fusk, om jag spottar en fiende, jag ser tanken, vi står på var sin sida om ett hus, jag ser vart tanken siktar, om du är i mitt lag, varför skulle inte du då veta det jag vet eftersom jag har spottat den och vi har radio kommunikation?
Som jag skrev ovan så är väl problemet egentligen när ingen kan se vart åt han siktar men att ni ändå alla får den informationen bara för att han är spottad på någon annan liten del av tanken. Det känns ju inte helt korrekt?

Citat:
snabb sökning på "banned addons wot"

According to Wiki......banned mods are:

- Laser Sight Mods that project a continuous red-line from your muzzle to a target.
- Defoliant Mods which eliminate the leaves and foliage on trees and bushes making what is behind them visible.
- 3D HitBox Skins which make tanks transparent and show internal modules.
NOTE: This does not include painted surface hitzone skins which are NOT banned.
- Tracer Round Mods that permit viewing and tracking of a tracer-round back to its originating gun despite the fact the tank itself may yet be invisible.
- Free Camera Mods that untether the camera from your vehicle allowing you to fly the map and surveil the enemy.
NOTE: This does not include tethered camera zoom-out to bird's eye view, or to zoom in sniper views, which are NOT banned.

Finns allt det där!!? Jösses....

Vad säger ni? Har WG någon chans att fånga/komma på de som kör med dessa mods eller fuskas det hej vilt där ute?
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-08-20 kl. 23:34.
Citera
2013-08-20, 23:57
Medlem
såg en screenshot av något som hette "war pack" det såg ut som ett tredjeparts program, en programruta där man bockade i vad man ville ha och där ingick några av de ovanstående som alternativ.. men hur det fungerade vettefan, eller om det funkade.

men som vanligt finns det väl mer skit än man kan tro därute..
Citera
2013-08-21, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Som jag skrev ovan så är väl problemet egentligen när ingen kan se vart åt han siktar men att ni ändå alla får den informationen bara för att han är spottad på någon annan liten del av tanken. Det känns ju inte helt korrekt?

om tanken inte syns på minimappen kan man inte se vart han siktar heller (såklart) vad jag märkt så syns det itne alltid vart någon siktar så jag vet hur det funkar, inte så användbart som det verkar egentligen.. enda gången jag faktiskt haft användning för det är om någon ståpr head on mot en annan och jag ser att den siktar framåt typ och jag kan rulla upp bakom honom... men det är itne alltid den visar... varför eller hur vettefan, men den låter bättre än det är... minmappen blir plottrigare och svårare att tyda så det är inte alltid bra ... för det fåtal spelare som faktiskt använder minimappen kan den vara sämre faktiskt
Citera
2013-08-21, 04:03
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Vad säger ni? Har WG någon chans att fånga/komma på de som kör med dessa mods eller fuskas det hej vilt där ute?
Wg arbetar aktivt för att stoppa mods de inte gillar, släpps bl.a småuppdateringar.

Citat:
finns även en addon/skript som använder brandsläckaren automatiskt, som premium modulen fast det är en credit modul, den är fusk i mina ögon.
Har för mig det är eller ska bli bannlyst.
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-08-21 kl. 04:06.
Citera
2013-08-21, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Wg arbetar aktivt för att stoppa mods de inte gillar, släpps bl.a småuppdateringar.

Har för mig det är eller ska bli bannlyst.

har läst nånstans att det är det... eftersom det inte är ett addon/mod ..det är ett skript. iofs är väl addons skript oxå. fast inte...

kan ju ha läst i nån forumtråd... brukar ju vara en del teorier av mer eller mindre befogade gissningar ...
Senast redigerad av plastdunkk 2013-08-21 kl. 06:59.
Citera
2013-08-21, 07:53
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Gröna eller gula ringen du tänker på?
Vilken färg den har beror på hur du har konfigurerat moden. Men cirkeln som är störst borde vara 445m
Citera
2013-08-21, 16:10
Medlem
Ace Venturas avatar
Eh...? Det står "uppdraget slutfört" och så vinner jag massa matransoner, choklad etc. Har jag missat något? Vad är det för uppdrag? Det står inget på WoT-sidan i alla fall...
Citera
2013-08-21, 16:32
Medlem
XpS06s avatar
Citat:
Eh...? Det står "uppdraget slutfört" och så vinner jag massa matransoner, choklad etc. Har jag missat något? Vad är det för uppdrag? Det står inget på WoT-sidan i alla fall...

Samma här...fattar inte heller varför. Kanske de testar "award" systemet igen?
Citera
2013-08-21, 16:35
Medlem
http://worldoftanks.eu/en/news/44/special-gamescom-here/
Citera
2013-08-21, 17:54
Medlem
de är fan urusla på att informera. Det ramlade in lite sånna där grejjer i morse och kollade lite snabbt men hittade inget, kollade på kalendern och nyheter, men såg inte det som länkades här ovan.

"Mission complete" de hade ju kunnat skriva ut vilket mission tex i spelklienten.

hemsidan är ett underverk av konstig information och undangömd sådan. där borde de ha ett fält där det står "active events today" samt "serverstatus" på förstasidan, det är de två sakerna jag saknar mest.

forumet är så dåligt strukturerat så jag har starka tvivel på att detta företag har varit aktivt i 15 år, troligen har de varit vilande i 12 av dessa år, eller pysslat med annan verksamhet under den tiden.. typ kem-tvätt,
Citera
2013-08-21, 18:33
Medlem
Citat:
"Mission complete" de hade ju kunnat skriva ut vilket mission tex i spelklienten.

Detta kommer i 8.8. De hade kunnat skita i att ge dig några missions överhuvudtaget, och istället vänta i tre veckor till, men vissa av oss föredrar faktiskt att de ligger aktiva även om vi inte har nån möjlighet att se progress än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in