2012-04-07, 01:40
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av searchfunction
T1, T2, T3 har jag inte testat. B1 var ok fullt uppgraderad, i början innan folk lärt sig vart man ska skjuta.
Det roliga börjar väl vid ARL 44 (tror jag?) och AMX 12+. AMX 40 är rena plågan. BDR G1B gav jag upp.
Kör själv runt i en AMX 13 75 och skjuter glatt på allt jag ser. Snart har jag en 90mm.

T1-T3 körde jag igenom snabbt och enda jag kommer ihåg därifrån var AMX38 som var riktigt dålig. AMX40 däremot tror jag man antingen älskar eller hatar. I början avskydde jag den men när man lärt sig att den ska spelas som en heavy lärde man sig även att älska den. Den kan med lite tur bounca det mesta från både tier 5 och 6, tyvärr är kanonen lite sådär men om man siktar bra kan man allt göra lite skada också.

AMX12t var tråkig i början och en väldigt stor omställning från AMX40 eftersom 12t är en riktig light. Att den knappt kan vinkla kanonen uppåt eller neråt är lite jobbigt då man måste stå helt plant med den. Men den är riktigt rolig att spela som en T-50, dvs in och snurra runt mellan alla fiender och tömma ett magasin i någon intet ont anande innan de ens fått iväg mer än ett skott. Just nu är jag på AMX 13 75, inte helt uppgraderad och den är väldigt lik 12t, dock kan den nog bli riktigt bra fullt uppgraderad.

Bland deras tunga tanks är B1an riktigt bra mot sin tier och lägre men ganska chanslös mot högre tiers. BDR:en är kass tills man får bästa kanonen då den åtminstone blir spelbar. Nu är jag på ARL44 och stock är den ganska dålig men den ska bli bra helt uppgraderad.
Citera
2012-04-07, 02:08
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vroom
SU-26 och SU-5 är ju rena kulsprutorna. SU-5 med sitt kassa ammunitionsförråd dock.
su-26 hade typ 14-15 skott när jag körde den, mer regel än undantag att jag fick slut på ammo.
Citera
2012-04-07, 02:08
Moderator
Arne.Ankas avatar
You Ask, We Reply # 13 - April 6, 2012
http://worldoftanks.com/news/1179-you-ask-we-reply-13-april-6-2012/
Citera
2012-04-07, 05:16
Medlem
DearLeaders avatar
Vad fan vae det som hände i samband med instalationen av den senaste speluppgraderingen (tankade den i veckan) egentligen?? Ni vet de n uppgradering då främst ett antal amerikanska TDs tillkommer samt två nya kartor. Jag tycks nu ha tappat de extraskills (cammouflage, fighefighting engineering etc) dom jag hade jobbat up till 98% på min gammla T-28 vagn. (Besöttningen hade givetvis 100% skill level dessutom). Nu är allt detta putts väck! Va faaaaaan, jag slet hårt för det där!
Någon annan som råkat ut för ngt liknande?
Citera
2012-04-07, 05:41
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DearLeader
Någon annan som råkat ut för ngt liknande?
ALLA har blivit av med "extraskills" men du kan välja nya och nu har du typ 20st att välja på istället för 3.
Citera
2012-04-07, 12:01
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
ALLA har blivit av med "extraskills" men du kan välja nya och nu har du typ 20st att välja på istället för 3.

Värt att tillägga är att all exp är kvar så man har inte förlorat någonting.
Citera
2012-04-07, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vroom
Jupp. När man sitter och väntar på att cirkeln skall stanna, och hoppas av bara fan att han inte skall flytta på sig
En del matcher tycker jag man gör inte annat än att sitta och sikta om hela tiden. Jag har ändå bara en SU-8 och det är värst när man lirar mot lägre tiers. Dels väntar de sig att man ska regera med sin kanon, men lägre tier tanks står ju för faen aldrig still...

SU-26 och SU-5 är ju rena kulsprutorna. SU-5 med sitt kassa ammunitionsförråd dock.

Går ju och chansa också, så länge en medspelare inte finns i cirkeln. Är det en avlång cirkel i skottlinjen är det också stor chans att man ändå träffar där man vill.
Citera
2012-04-07, 16:36
Medlem
Citat:
You Ask, We Reply # 13 - April 6, 2012
http://worldoftanks.com/news/1179-you-ask-we-reply-13-april-6-2012/

Japanska vagnar? Kan inte vara roliga att köra då deras pansar var papperstunna och fick stryk mot Sherman och Grants
Citera
2012-04-07, 20:34
Medlem
fuskas avatar
Efter som general chatten suger så frågar jag här.
Inte spelat på ett tag, men stoppade in det på nya datorn i kväll.

1, kan man stänga av att siktet hoppar av start/stop rekyl? det kunde man förut. -- Löste den.
2, Kan man inte ha en punkt som sikte längre?...
3, varför är ni inte i flashback kanalen...
Senast redigerad av fuska 2012-04-07 kl. 20:50.
Citera
2012-04-08, 01:20
Moderator
Arne.Ankas avatar
De här med mastery bagdes känns fan lite löjligt, ligger i soffan, tittar på film med ena handen i gottepåsen och slöspelar och får mastery badge klass 1 med M103, jag fick alltså mer avg exp på den matchen än vad 95% av alla som kört m103 under dom senaste 7 dagarna...hur djävla dåliga måste inte 95% av spelarna ha vart då?
Citera
2012-04-08, 03:41
Medlem
Du är så jävla bra Arne! Verkligen! Jo jag menar det!
Citera
2012-04-08, 10:28
Medlem
Citat:
De här med mastery bagdes känns fan lite löjligt, ligger i soffan, tittar på film med ena handen i gottepåsen och slöspelar och får mastery badge klass 1 med M103, jag fick alltså mer avg exp på den matchen än vad 95% av alla som kört m103 under dom senaste 7 dagarna...hur djävla dåliga måste inte 95% av spelarna ha vart då?

Nu är väl master badge klass baserat på hur man klarar sig i matchen tanken just spelat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in