2013-08-20, 14:47
Medlem
MassRiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Berg nätade ju direkt för Panathinaikos. Kanske kan återfinna formen

Well... Hans väg till landets nya stjärna är ju snårigare nu efter år av skadeproblem och faktiskt ganska uselt spelande då han varit hel, vilket får en att undra om han någonsin varit så bra? Eredevise är känt för att vara belönande för medelmåttiga anfallare, jag vill hävda att det är lättare att göra 25 mål där än i allsvenskan.
Citera
2013-08-20, 14:54
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassRiot
Eredevise är känt för att vara belönande för medelmåttiga anfallare, jag vill hävda att det är lättare att göra 25 mål där än i allsvenskan.

Yepp, men det beror nog främst på att du har bättre spelare runt dig. Bas Dost är medelmåttig, men gjorde ändå 31 mål under en säsong för Heerenveen. Men kolla bara på vilka spelskickliga lagkamrater han hade. Spelar man 4-3-3 och har Narsingh och Assaidi på var sin sida så har man ju bra förutsättningar i alla fall.

Sen har väl Groningen aldrig haft något stjärnlag, men när Berg spelade där kanske han helt enkelt bara var i sitt livs form?
Citera
2013-08-20, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MassRiot
Det är så svårt att diskutera Guidetti och hans framtid då ytterst få av oss faktiskt har någon aning om hur bra han är.. Det finns massor av talanger som varit ännu mer upphaussade än John som trillat av kurvan och nu håller till i betydligt sämre ligor som 23+ år gamla än vad de gjorde som talanger.

Han visade på sinnessjuk effektivitet i Holland och då kändes det som en klar väg till toppen men att vara borta såhär länge i hans ålder innan han fick en lång rutin av sin högstanivå kan visa sig vara förödande.

Jag hoppas såklart att han har konserverat högstanivån och gör succé men risken är nog stor att det blir Hrgota som blir nästa Zlatan medans Guidetti blir en Berg.. Bäst om dom båda kan bli stjärnor men man vet aldrig

Det existerar ingen ny Zlatan. Han är unik. Det kan komma fram nya och bra spelare men jämför de aldrig med honom. Det är ett hån.

Varje gång det kommer fram en ny spännande anfallare så dras alltid parallellen till Zlatan. Även om de inte är ett dugg lika eller ens i närheten av att vara lika talangfull.
Citera
2013-08-20, 15:23
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Det existerar ingen ny Zlatan. Han är unik. Det kan komma fram nya och bra spelare men jämför de aldrig med honom. Det är ett hån.

Varje gång det kommer fram en ny spännande anfallare så dras alltid parallellen till Zlatan. Även om de inte är ett dugg lika eller ens i närheten av att vara lika talangfull.

Så är det..Löjligt att dra upp Zlatan....dock tror jag med att Hrgota är vårt stora framtida anfallshopp nu..och inte Guidetti.
Citera
2013-08-20, 15:25
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Så är det..Löjligt att dra upp Zlatan....dock tror jag med att Hrgota är vårt stora framtida anfallshopp nu..och inte Guidetti.

Hrgota vill uppenbarligen inte spela för Sverige, så det skeppet har seglat för en tid sedan, tyvärr.
Citera
2013-08-20, 16:12
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Hrgota vill uppenbarligen inte spela för Sverige, så det skeppet har seglat för en tid sedan, tyvärr.

Vadå, stämmer detta? Ställde just frågan i landslagstråden.
Citera
2013-08-20, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis

I den här lilla intervjun från 22 maj det här året svarade han i alla fall att han ska spela för Sverige. Men vem vet.

Citat:
Har du bestämt dig för vilket landslag du kommer att representera i framtiden?
- Ja, det är Sverige jag spelar för.
Citera
2013-08-20, 19:02
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Det stämmer inte.
Citera
2013-08-21, 08:32
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis

Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
I den här lilla intervjun från 22 maj det här året svarade han i alla fall att han ska spela för Sverige. Men vem vet.

Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Det stämmer inte.

Alldeles oavsett vad han säger i intervjuer, så står det ju klart att man inte tackar nej till landslagsspel när man är ung, med anledningen att man är "trött". Så mycket kan vi väl vara överens om? Och sen kan man ju spekulera i vad för övriga orsaker som finns bakom det hela.
Citera
2013-08-22, 22:44
Medlem
Ferry31s avatar
För att vara helt ärlig skulle jag mer än något annat vilja se Guidetti i Feyenoord på lån den här säsongen. Jag och många andra har varit skeptiska till det innan eftersom Guidetti har varit borta så länge nu och sen har Feyenoord redan Pellè vilket gör att Guidetti inte på något sätt kan garanteras någon speltid. Det är sant att Guidetti varit borta länge, men jag har någon naiv tro på att han kanske kommer börja prestera igen om han får återvända till den plats han senast var i storform och där han dessutom är uppskattad och redan har enormt mycket respekt och förtroende. Dessutom är han ju polare med Armenteros (som nyss lånats ut till Feyenoord) och det vore faktiskt häftigt att få se honom som striker och ha Samuel bakom sig. Kanske skulle de kunna hitta något samarbete? Guidetti spelade väl redan träningsmatcher med Citys B-lag under våren så helt under isen har jag svårt att tro att han är. Sen måste verkligen Feyenoord förstärka på något sätt, det kan vem som helst se om man kollar på någon match. Ingenting i anfallsspelet fungerar just nu och det har lett till att vi ligger näst sist i ligan och håller på att missa europeiska fotboll.

Sen när det kommer till Graziano Pellè. Han är ingen bra fotbollsspelare, tyvärr. Han är ruggigt bra avslutare, det går inte att förneka. Får han ett läge så sätter han den oftast, på så vis är han en klinisk målskytt, vilket han även visat i ligastarten efter att ha gjort mål mot både Twente och Ajax. Jag skulle kunna gå så långt att säga att han till och med är en bättre avslutare än Guidetti, i och med att han är mycket bättre med huvudet, men som spelare i övrigt var Guidetti under sin säsong i Feyenoord en bättre spelare på alla plan. Han har bättre teknik, är en bättre passningsspelare, bättre att hålla i bollen, har bättre distansskott, kreativare och snabbare. Allt det är mycket viktigare om anfallsspelet måste börja fungera. Feyenoord har faktiskt letat efter en back-up till Pellè, men jag tror snarare att det behövs lite konkurrens på den positionen.
Citera
2013-08-22, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Text.

Att tro att Guidetti kommer bli lika bra som i Feyenoord igen är inte naivt enligt mig. Såvida han inte har tappat all snabbhet så lär han förmodligen hålla lika hög nivå inom kort. Det tar inte lång tid att få tillbaks touchen. Speciellt inte med tanke på att han trots allt har tränat under tiden. Allt han saknar nu är väl egentligen matchtempo.

Däremot så finns det givetvis inte en chans att han kan maximera sin potential. Han har varit borta för länge för att det ska vara möjligt.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-08-22 kl. 23:35.
Citera
2013-08-22, 23:38
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Att tro att Guidetti kommer bli lika bra som i Feyenoord igen är inte naivt enligt mig. Såvida han inte har tappat all snabbhet så lär han förmodligen hålla lika hög nivå inom kort. Det tar inte lång tid att få tillbaks touchen, speciellt inte eftersom han trots allt har tränat under tiden. Allt han saknar nu är väl egentligen matchtempo.

Däremot så finns det givetvis inte en chans att han kan maximera sin potential. Han har varit borta för länge för att det ska vara möjligt.

Du har rätt. Fotbollen har han i sig, allt kan han ju omöjligt ha tappat.

Vad hade egentligen Guidetti gjort innan han kom till Feyenoord? Då hade han ju inte haft något problem med någon skada, men då var han bara en 19-åring som spelade med reserverna i City. Gå därifrån direkt in i Feyenoords startelva var ett stort kliv när han inte hade mycket till erfarenhet innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in