2013-08-15, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
Omöjligt att skapa falska sms som går igenom, förutom om bussen befinner sig i radioskugga (ej kontakt med centralservern). I så fall faller läsaren (förmodligen) tillbaka på att kolla efter ett mönster hos HEX kod och annat som bara SL känner till. Algoritmer måste då kluras ut (utvecklaren till fejkbiljett nämnde att han eventuellt skulle introducera detta, men har ju nu lagt ner projektet helt), och det tror jag blir svårt för utvecklaren till ft. Ingen idé ändå då bussarna oftast inte lär vara i radioskugga.

Men något som simulerar spräckt skärm eller använda mobil med för liten skärm för att få plats med hela SMS:et på skärmen.

Den dagen den sorgen: Ska inte börja hitta på lösningar på problem som inte existerar ännu. Förhoppningsvis är det bara på ett fåtal bussar/linjer. Eller så testar de bara och har inga planer på att utöka alls på bussar.

Hmm... mja... verkar ju krångligt med ett system som endast funkar när deras fallerar (såsom i radioskugga), menar mer att det borde finnas någon lösning efter som man vant sig vid att få allt serverat och att utvecklarna har gjort en jävligt bortskämd

Speciellt sist när nya systemet infördes i februari eller vad det var, när den fungerande nya versionen kom ut en månad innan sl bytte lol

Hursom så har jag fullt förtroende för utvecklarna och har svårt att tänka mig att man inte kommer åka gratis i evighet tack vare dom!

Om nu dessutom det nya systemet inte ens har införts eller kommer att införas överallt så är det ju som du säger ett ickeproblem.
Senast redigerad av Haschpundaren 2013-08-15 kl. 20:22.
Citera
2013-08-16, 10:54
Medlem
En snabb fråga.

Ska sms:et se ut så där idag? Precis laddat ned appen och håller på att testa, men känner mig skeptisk.

Bild: http://fuskbugg.se/dl/K6sQ2E/Screenshot_2013-08-16-10-53-06.png
Citera
2013-08-16, 11:54
Medlem
Baskis avatar
Det blir nya buss linjer den 18e i Västerås.

Vad detta kommer skapa för problem för FT vet jag ej, då jag inte hunnit se om det är någon skillnad på sms biljetten ännu. Förhoppningsvis är det inget som ska vara så svårt att åtgärda iaf.

Men vet som sagt inget mer då det inte har hunnits lanseras ännu men har inte kunnat läsa om något nytt sms system iaf. Men nya bussar & linjer & hållplatser är det iaf.

mvh
Senast redigerad av Baski 2013-08-16 kl. 11:56.
Citera
2013-08-16, 12:44
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coburn
En snabb fråga.

Ska sms:et se ut så där idag? Precis laddat ned appen och håller på att testa, men känner mig skeptisk.

Nej, koden har ändrat sig själv när du laddade ned den, du har troll i mobilen och måste omformatera.

Skämt åsido, ja det ska se ut sådär. Om det är EOEXOOEOEE osv du undrar över så är den till för att smsen ska kunna kontrolleras optiskt.
Senast redigerad av JohnRim 2013-08-16 kl. 12:46.
Citera
2013-08-17, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av black_devil
tja har en snabbfråga nån som vet om sms biljetterna funkar på pendeltåg till uppsala och bussar i uppsala??

skall dra dit om 2 veckor.

Mvh

pendeltågen är väl safe, så länge man inte blir kontrollerad, jag åker mellan uppsala - sthlm ibland (funkar i sthlmsspärrarna å i uppsala finns inga spärrar)
ang. bussen så åkte tjejen för 2-3 veckor sedan så det borde inte heller vara något problem.

å välkommen till denna härliga stad =)
Citera
2013-08-20, 13:36
Medlem
Tjena, jag installerade den senaste alltså fT 8, men av någon anledning så har jag alltid fått konstiga blickar från kärringar i spärren. Förra veckan så skulle jag ta tuben från TC och när jag visade upp den kollade tjejen lite konstigt och jag var påväg att gå förbi som vanligt, sen säger hon STANNA med lite högre röst och jag stannar och bara säger ja? då säger hon bara nej till mig och vinkar dit en värd som stod lite längre bort och då fick jag skam vända där ifrån för jag orkade inte med att tjafsa med dom där två.

Varför nekade hon biljetten om den nu ser likadan ut?
Citera
2013-08-20, 15:26
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalf666
Varför nekade hon biljetten om den nu ser likadan ut?
Har du SLXXX som avsändare eller ser man bara siffrorna? Det är så på vissa mobiler även på äkta biljetter, installera i så fall handcent sms.
Citera
2013-08-22, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ftdistribution
http://filesmelt.com/dl/fT5.apk är den senaste versionen. Github är lite i oordning just nu annars skulle det finnas en länk där men jag jobbar på en ny version där alla funktioner på alla städer stöds. Hur som helst, precis när jag skulle lägga upp det hittade jag en liten bug och kom av mig. Annars ska man normalt hitta länken till den senaste version på githubsidan.

hej
men när ja försöker ladda ner den går det inte att öppna filen
vad kan de bero på
kan nån hjälpa så ja kan få appen i mobilen på nåt sätt
förr kunde ja den 1 feb tills ja uppdaterat min tel o appen försvann
Citera
2013-08-22, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coburn
En snabb fråga.

hej
du som laddat ner den
hur fick du igång o vilken länk har du använt
ja har haft den
men sen uppdaterades min tel och jag förlorade appen
försökte flera gånger att ladda igen det går inte

kan du tipsa eller hjälpa på nåt sätt hur ja kan göra för att få den
hur fick du den?
Citera
2013-08-22, 12:12
Medlem
LindseyVonns avatar
Åkte upptåget idag och fastnade på grund utav att tågvärden såg att priset med biljetten inte stämde ihop. En ungdom kostar nu 40 kronor om det är zon plus och är det bara zon 2 tex 20 kr. Ville dela med informationen till er!
Citera
2013-08-22, 23:49
Medlem
LindseyVonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindseyVonn
Åkte upptåget idag och fastnade på grund utav att tågvärden såg att priset med biljetten inte stämde ihop. En ungdom kostar nu 40 kronor om det är zon plus och är det bara zon 2 tex 20 kr. Ville dela med informationen till er!
Vore grymt om någon kunde göra en uppdatering så fort som möjligt på dom nya priserna.

Här är dom nya biljettpriserna. http://www.ul.se/Biljetter/Vara-biljetter-och-priser/SMS/
Senast redigerad av LindseyVonn 2013-08-22 kl. 23:52.
Citera
2013-08-23, 15:55
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yssra
hej
du som laddat ner den
hur fick du igång o vilken länk har du använt
ja har haft den
men sen uppdaterades min tel och jag förlorade appen
försökte flera gånger att ladda igen det går inte

kan du tipsa eller hjälpa på nåt sätt hur ja kan göra för att få den
hur fick du den?
Fungerande nedladdningslänk (om du hade kollat runt lite på github hade du upptäckt wiki, där denna länk finns)

Har du fortfarande problem gör det som står här under "Vanliga problem vid installation" under ft-sektionen.

Har du fortfarande problem efter det skriv här vilken androidversion du har uppdaterat till och exakt det felmeddelande du får.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in