2013-07-27, 13:35
Medlem
Filen finns inte kvar längre. Den går alltså inte att ladda ner.
Citera
2013-07-29, 20:56
Medlem
Calos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R3LOX
Filen finns inte kvar längre. Den går alltså inte att ladda ner.

Jodå, här:

fT 7

https://anonfiles.com/file/faa65d86c690b8784fddf49e0761dd73

Näst senaste, men fungerar alldeles utmärkt, tom bättre för mig, eftersom fT 8's alla inställningar inte fungerade på min, men den här gör det.
Citera
2013-07-29, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calo
Jodå, här:

fT 7

https://anonfiles.com/file/faa65d86c690b8784fddf49e0761dd73

Näst senaste, men fungerar alldeles utmärkt, tom bättre för mig, eftersom fT 8's alla inställningar inte fungerade på min, men den här gör det.

Tackar! Hittade den för ett litet tag sedan. Även jag kör 1.70, dock så har jag ingen aning om hur fT8 fungerar. Använder inte denna app särskilt mycket faktiskt, saknas färdbevis använder jag "SMS Biljett"- för Android då.
Citera
2013-07-29, 21:43
Medlem
En sida bakåt:
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
Här är senaste versionen, 1.7, som har filnamnet ft8.apk
Länken funkar fortfarande.
Citera
2013-08-03, 05:39
Medlem
Dum fråga kanske men har inte åkt på ett tag men detta rykte om att optiska läsare skulle installeras har det hänt eller? Och är det då bara på tunnelbanan och pendel eller är det buss med som gäller? Tack på förhand!
Citera
2013-08-03, 14:06
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av and51
Dum fråga kanske men har inte åkt på ett tag men detta rykte om att optiska läsare skulle installeras har det hänt eller? Och är det då bara på tunnelbanan och pendel eller är det buss med som gäller? Tack på förhand!

https://www.flashback.org/p42444563#p42444563

"Men störst effekt på sms-fusket, tror SL, får införandet av optiska sms-läsare i hela pendeltågs- och t-banetrafiken. De installeras i sommar i samtliga entréer."

Har bara installerats på någon spärr i T-centralen hittils vad jag hört, tror det var någon av tunnelbaneingångarna.
Senast redigerad av JohnRim 2013-08-03 kl. 14:13.
Citera
2013-08-11, 23:54
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av and51
Nu har det tyvärr även kommit rapporter om att optiska läsare också träffats på på bussar .
Citera
2013-08-13, 13:57
Medlem
Citat:
Nu har det tyvärr även kommit rapporter om att optiska läsare också träffats på på bussar .

Hmm.... på riktigt?

Usch och fan... inte bra...

Hittills har ju apputvecklarna legat en månad före sl hela tiden...

Finns det inget sätt att ta sig runt detta också?

Jag menar, jag vill inte börja behöva betala efter nästan 2 års gratisåkande
Citera
2013-08-13, 20:07
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
text
Omöjligt att skapa falska sms som går igenom, förutom om bussen befinner sig i radioskugga (ej kontakt med centralservern). I så fall faller läsaren (förmodligen) tillbaka på att kolla efter ett mönster hos HEX kod och annat som bara SL känner till. Algoritmer måste då kluras ut (utvecklaren till fejkbiljett nämnde att han eventuellt skulle introducera detta, men har ju nu lagt ner projektet helt), och det tror jag blir svårt för utvecklaren till ft. Ingen idé ändå då bussarna oftast inte lär vara i radioskugga.

Men något som simulerar spräckt skärm eller använda mobil med för liten skärm för att få plats med hela SMS:et på skärmen.

Den dagen den sorgen: Ska inte börja hitta på lösningar på problem som inte existerar ännu. Förhoppningsvis är det bara på ett fåtal bussar/linjer. Eller så testar de bara och har inga planer på att utöka alls på bussar.
Citera
2013-08-13, 20:47
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Omöjligt att skapa falska sms som går igenom, förutom om bussen befinner sig i radioskugga (ej kontakt med centralservern).

Man bör jubdessutom ställa sig frågan: skickas varje jiöjettfråga som ett online-fråga, eller batch ar man ner samtliga biljetter till fordonen för att hålla nere frågetiden per biljett vid påstigning.

Så himla många tusen smsbiljetter per dygn säljs det inte så det senare vore omöjligt. Isåfall hjälper ju inte radioskugga heller.
Citera
2013-08-13, 21:14
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Man bör jubdessutom ställa sig frågan: skickas varje jiöjettfråga som ett online-fråga, eller batch ar man ner samtliga biljetter till fordonen för att hålla nere frågetiden per biljett vid påstigning.

Så himla många tusen smsbiljetter per dygn säljs det inte så det senare vore omöjligt. Isåfall hjälper ju inte radioskugga heller.
Föreslår att vi tar vidare diskussioner här. Skrev ett svar där på ditt inlägg.
Citera
2013-08-13, 22:15
Medlem
black_devils avatar
tja har en snabbfråga nån som vet om sms biljetterna funkar på pendeltåg till uppsala och bussar i uppsala??

skall dra dit om 2 veckor.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in