2013-05-11, 03:01
Medlem
russkij_ogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ftdistribution
Då var det dags att släppa fT v1.0, en app för att fixa SMS-biljetter.
För tillfället finns ett begränsat stöd för...

Stockholm (Förutom länsgränsgrej)
Uppsala (Stadstrafik)
Västerås
Örebro

Det saknas också funktion för att lämna SMS i utkorgen men i övrigt får ni gärna komma med förslag på vad som borde göras.

Källkoden kommer inom sinom tid att dyka upp på github.
https://github.com/ftdistribution

För tillfället får ni hålla er till godo med appen.
http://filesmelt.com/dl/fT1.apk
Tack för en utmärkt app!

Här har ni en mobilvänlig länk:
http://d-h.st/HLF
Citera
2013-05-11, 03:50
Medlem
korrektists avatar
Länken i första inlägget, är det senaste versionen?
Citera
2013-05-11, 23:09
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektist

Den filesmelt länken kan rimligen inte vara det eftersom det kommit uppdateringar efter första inlägget och det ej går att redigera. Jag har 1.04 enligt android programhanterare men senaste verkar vara 1.5.

Jag försökte hitta nedladdning till .apk filen på https://github.com/ftdistribution/fT åt dig men kan inte hitta den - känner mig duktigt retarderad nu. Var exakt är den någonstans? Kan bara hitta nedladdning för källkod .

Citat:
Anyway ny version finns att hämta via github, borde vara i sin ordning den här gången tycker jag.
Tack för hjälpen Baski.
Citera
2013-05-11, 23:10
Medlem
ftdistributions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektist

http://filesmelt.com/dl/fT5.apk är den senaste versionen. Github är lite i oordning just nu annars skulle det finnas en länk där men jag jobbar på en ny version där alla funktioner på alla städer stöds. Hur som helst, precis när jag skulle lägga upp det hittade jag en liten bug och kom av mig. Annars ska man normalt hitta länken till den senaste version på githubsidan.
Citera
2013-05-13, 04:05
Medlem
ftdistributions avatar
Nu finns version 1.50 att hämta från github... https://github.com/ftdistribution/fT
Nu ska allting fungera men det är lite upp till er som har tillgång till riktiga biljetter att dubbelkolla att allt är rätt.
Citera
2013-05-13, 06:32
Medlem
Ett stort Tack!

Stockholm verkar fungera bra förutom att giltighetstiden för C-zonen ska vara 1 timma och en kvart, inte två timmar. BC-zonen ska också bara vara 1 timma och en kvart. ABC-zonens giltighetstid stämmer med 2 timmar.
Citera
2013-05-14, 02:13
Medlem
ftdistributions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askorbin
Ett stort Tack!

Stockholm verkar fungera bra förutom att giltighetstiden för C-zonen ska vara 1 timma och en kvart, inte två timmar. BC-zonen ska också bara vara 1 timma och en kvart. ABC-zonens giltighetstid stämmer med 2 timmar.

Se där, du har en gammal version med bugen jag nämnde nyss. Det var jag som länkade helt åt helvete helt enkelt... så installera om igen och använd den andra (nu mer den enda) länken.
Citera
2013-05-14, 22:28
Medlem
ftdistributions avatar
Nu finns version 1.60, bortsett från att jag fixat och grejat med koden i allmänhet så har jag lagt till en funktion som låser fT till senaste trollade biljett och sen låter bli att visa gränsnittet igen. Dvs, väljer du att du vill ha en Zon A biljett för Stockholm och sen går in i inställningar och kryssar i stealth mode så nästa gång du startar fT kommer biljetten omedelbart att trollas och man hamnar på skrivbordet eller i inkorgen beroende på val. Mycket smidigt om du som jag i regel alltid trollar samma slags biljett dag ut och dag in.

Vill bara passa på att tillägga att jag uppskatar ert beröm sjuk mycket asså, tack tillbaks.
Citera
2013-05-14, 23:07
Medlem
Calos avatar
Citat:
Nu finns version 1.60...

Appen blir bara bättre och bättre! Du gör ett kanonjobb! Men dock kraschar den senaste versionen för mig, jag kan inte ens öppna den...
Citera
2013-05-14, 23:17
Medlem
ftdistributions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calo
Appen blir bara bättre och bättre! Du gör ett kanonjobb! Men dock kraschar den senaste versionen för mig, jag kan inte ens öppna den...

Ajaja, det enda jag kan tänka mig är att inställningarna från den förra versionen som stör. Gå in i telefonens inställningar och välj appar (använder inte svenska så inte helt säker på orden nu men...) och leta sedan upp fT. Där ska du kunna klicka på radera inställningar (Clear data). Men är det inte det som krånglar blir det ju avsevärt mycket intressantare.
Nä men funkar inte det så ska jag skriva in en massa felkontroll i koden som ändå borde vara där så reder vi ut det, tills vidare kan du ju testa med den äldre versionen jag länkar till på sidan också.

Om det inte löste sig kanske det kan vara bra att veta vad du har för Android version framförallt.
Citera
2013-05-14, 23:59
Medlem
Calos avatar
Citat:
Ajaja, det enda jag kan tänka mig är att inställningarna från den förra versionen som stör.

Dra på trissor, det fungerade ju! Tack för quick fixen! Nu har dock ett annat problem uppstått, får upp en dialogruta nere på skärmen som säger något i stil med att min "zonkombination suger", haha. Fast jag har ju valt Vuxen och Zon A, så då borde den väl inte dyka upp?

Det här då efter att jag valt "Stealth Mode".

EDIT: Det är lugnt nu, verkar bara uppstå när jag valt Stealth Mode, annars fungerar den utmärkt! Sjukt snyggt hur du ävan lyckats få programmet att helt försvinna visuellt som bakgrundsprocess!
Senast redigerad av Calo 2013-05-15 kl. 00:09.
Citera
2013-05-15, 00:32
Medlem
korrektists avatar
Någon som testat åka i Västerås? Har inte ett orginal-SMS att jämföra med men det här stycket
"EOOXXXEOOOXXXX" ser väldigt suspekt ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in