2013-08-20, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spidermannen
Föreställ er;

Ni har kommit hem från jobbet, spelet är på bordet.. ska man invänta helgen eller ska man börja direkt?

Spelet har laddat klart, första introduktionen är över, ni har gått igenom Rockstars lilla tutorial som alltid finns med.. fyrkant hoppar man med, triangel hoppar ni i bilar med osv.. sen ser du ditt första mission på GPS:kartan en bra bit ifrån dig.. du kan välja att göra uppdraget direkt ELLER.. så gör du något annat? Vad i så fall?

Jag ska iaf först och främst ta något slött fordon och sakta köra hela vägen till Grove street och försöka att ta in så mycket av det grafiska spelet erbjuder.. cruisa runt där, skaffa ett vapen, döda någon på vägen för att få in känslan och sakta skapa ett enormt kaos i världen, köra tills jag dör eller blir tagen av snuten..

SEN är det dags för första uppdraget

Jag kommer börja att spela direkt och jag har redan bestämmt exakt vad jag ska göra först. Efter att spelet har laddat klart och man gått igenom den lilla introtutorial grejen så ska jag sätta mig på första bästa cykel och cykla till närmaste "Medical Marijuana Center" för att köpa några gram. Efter det rullar jag en fet som jag röker på cykeln medan jag cyklar in till Grove Street. Precis när jag är under "groove street bron" så säger jag högt för mig själv " Grove Street, home, atleast it was until i fucked everything up"

Bonus: Mitt ps3 ligger i vardagsrummet och det hade varit kul och se föräldrarnas reaktioner när allt detta händer. Dom är inte alls insatta i TV-spel och kommer tro att jag har blivit galen. Ryser bara jag tänker på den 17 sept!
2013-08-20, 01:27
Medlem
Såg idag att GTA V tydligen släpps på PSN den 17:e....

Det finns en GTA V "flik" under GTA spelen, går dock ej att förköpa(!). Fliken finns dock där, med datum i beskrivningen.

Bra med backup ifall webhallen fuckar upp....
2013-08-20, 01:30
Medlem
Dwades avatar
Det är ju sagt att Franklin vill ta sig ifrån livet som gangster, men tror ni man under spelets gång kan välja att fortsätta som medlem i groove street? Kanske att man efter storyn kan återvända och hjälpa gänget eller helt enkelt göra ett val under spelet att lita mer på Lamar, än Michael exempelvis, vilket skulle kunna leda till ett annorlunda slut än om man väljer att gå ifrån gänget.

Så, vad tror ni?
2013-08-20, 04:22
Medlem
Det skulle vara fett coolt om trafikanterna skulle vara mer realistiska. I tidigare spel har dom bara spawnat lite på måfå. T ex om det är en stor galleria skulle det vara coolt med en stor parkering utanför fylld med bilar osv...
2013-08-20, 06:51
Medlem
FubarOnes avatar
Kanske en dum fråga. Men kommer man kunna lira två stycken från en konsol?
Eller bara online från varsin?
2013-08-20, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FubarOne
Kanske en dum fråga. Men kommer man kunna lira två stycken från en konsol?
Eller bara online från varsin?
Det heter ju GTA online och inte GTA splitscreen.
2013-08-20, 09:50
Medlem
WalterSullivans avatar
Hur kan det vara så enormt mycket frågor om bokningar och priser? förstå inte alltså, det är väl för fan bara o googla eller boka på bästa närmsta butik.

Herregud är det ingen som köper saker i livet
2013-08-20, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhostfaceKilla
Det skulle vara fett coolt om trafikanterna skulle vara mer realistiska. I tidigare spel har dom bara spawnat lite på måfå. T ex om det är en stor galleria skulle det vara coolt med en stor parkering utanför fylld med bilar osv...
Ja och mer folk på gatorna hade inte skadat. Lite skumt när man är "Downtown" och det finns endast 10 personer totalt inom synfältet.
2013-08-20, 10:15
Medlem
Efter jag gått igenom tutorialen kommer jag nog göra första uppdraget. Sedan efter det ska jag sno en bil och försöka leta upp ett flygplan eller helikopter där jag ska åka över hela världen och njuta av tillvaron.

Efter det kommer jag gå lite bananas på min omgivning och skjuta kulturberikare och gamla kärringar
2013-08-20, 11:17
Medlem
WizKhalifass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdfeud
Såg idag att GTA V tydligen släpps på PSN den 17:e....

Det finns en GTA V "flik" under GTA spelen, går dock ej att förköpa(!). Fliken finns dock där, med datum i beskrivningen.

Bra med backup ifall webhallen fuckar upp....

Länka?

Hittar bara detta: http://se.playstation.com/ps3/games/detail/item432533/Grand-Theft-Auto-V/

Står dock inte om det kommer att släppas på Playstation Store.
Senast redigerad av WizKhalifas 2013-08-20 kl. 11:20.
2013-08-20, 11:38
Medlem
Risputts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Ja och mer folk på gatorna hade inte skadat. Lite skumt när man är "Downtown" och det finns endast 10 personer totalt inom synfältet.
Läste någonstans att Rockstar hade studerat det moderna LA och lagt in så mycket folk och bilar de hittat i t.ex. Downtown. De sa bland annat att det skulle vara 5 gånger så mycket folk ute på gatorna än det var i GTA IV. Får hoppas att det stämmer. Skulle göra spelet mycket roligare.
2013-08-20, 12:05
Medlem
Goddag gott folk.

Någon som vet vad R* menar med att dom tänkt maxa konsolen? Dvs krama ur allt ur ps3/kryssbox 360.
Jag har hört påståenden att Gta V kommer lagga mindre ifall man kastar i en SSd disk. Man menade på att kartan är så stor att det kommer flyta bättre iomed att man laddar den stora världen i realtid. Visst, processorkraften blir ju int massiv för detta men kanske stämmer.

Varför jag tar upp detta är för att jag ej kan spela med fpsdropp. Gta IV var ju katastrofalt på ps3 och den som säger något annat ljuger. Varför skulle det nu helt plötsligt flyta på bättre med nästan lika dan hårdvara. Är det bekräftat att filmen från ingame är inspelad från ps3?!

Tacksam för svar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in