2013-08-19, 20:47
Medlem
Cinnabars avatar
[quote=Tangera|44854709]
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Ingenting, enligt mig i alla fall. Dessutom var det ju så att henne "beskrivning" av sig själv på den där dejtingsidan (som lades upp i tråden) var långt från sanningen. Jag kommer inte ihåg detaljer, men på flera av frågorna om hur hon var som person, var svaren helt uppåt väggarna - alltså inte alls med sanningen överensstämmande.
Jag fick känslan av att hon bara ville testa hur det var att fylla i det där frågeformuläret och därför ville hon inte avslöja sitt rätta jag.[/

Medlemskap på kontaktsidor gör ju även att du får tillgång till andras profiler. Syftet med medlemskapet är minst sagt oklart.
Jag kan tyvärr inte släppa bomber avseende vilka hon har haft eventuella relationer med. Vissa är nämnda i tråden, andra inte. Min tanke är att hon, som alla andra, längtade efter vettiga relationer, inte därmed sagt av sexuell karaktär. Det verkar ha varit svårt.
Bloggen som det länkades till tidigt i tråden där en tjej namngav VB och beskrev en situation på skolan på ett, i mitt tycke, ganska arrogant sätt samt en mogen kvinna som kallar henne kackerlacka i ett synnerligen opassande läge, också på nätet, när hon är försvunnen visar på något sätt detta. Hon verkar ha retat upp flera personer alt flera personer med underliga maktvägar.

Jag tror att HighFive är något på spåren i sin spekulation. KJ kan söka respekt från en inbillat högre hierarkiskt stående person genom att utföra vansinnesdåd för att bevisa sig. Och en svensk tiger.

Mobbing fungerar som så, att när vattnet når tillräckligt högt, hakar vissa på i tron att de bara är en i mängden. ANs hat behöver egentligen inte vara mer än så, bara det att hon var dum nog att visa det. VB behöver egentligen inte ha gjort något onormalt, hon existerade bara, det kan räcka. Det kanske även var skäl nog för att någon skulle ta livet av henne, någon som ändå letade efter ett offer? Letade KJ?
Citera
2013-08-19, 20:50
Medlem
ME077s avatar
Jag har en fråga som jag inte kunnat få svar på ännu i tråden. Varför var KJ vid ödeshuset omkring den 16/5? Brukade han hålla till där ibland?
Citera
2013-08-19, 21:22
Medlem
Reviewss avatar
Den ICA-påse som KJ ska ha nämnt vid ett MPS-sök, kan det vara samma påse som hittades i bilens bagageutrymme?
Citera
2013-08-19, 21:24
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Jag har en fråga som jag inte kunnat få svar på ännu i tråden. Varför var KJ vid ödeshuset omkring den 16/5? Brukade han hålla till där ibland?

Det vet väl bara polis och åklagare. Han har ju, enligt uppgift, medgett att han varit där. Men än så länge känner vi inte till hans förklaring...
Citera
2013-08-19, 21:37
Medlem
Popcorn76s avatar
[quote=Cinnabar|44855978]
Citat:
Ursprungligen postat av Tangera

Mobbing fungerar som så, att när vattnet når tillräckligt högt, hakar vissa på i tron att de bara är en i mängden. ANs hat behöver egentligen inte vara mer än så, bara det att hon var dum nog att visa det. VB behöver egentligen inte ha gjort något onormalt, hon existerade bara, det kan räcka. Det kanske även var skäl nog för att någon skulle ta livet av henne, någon som ändå letade efter ett offer? Letade KJ?

Ja hon kanske var ett lämpligt offer för någon som velat göra detta. Liten släkt i Sverige (?), begränsad vänskapskrets, ogillad av åtmindstånde AN.
Citera
2013-08-19, 21:46
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Jo visserligen, riktigt idiotiskt. Men om man ponerar att AN faktisk var s a s förblindad av hat... då är inläggen på facebook peanuts jämfört med att leja en mördare. Hon kanske dessutom har alkoholproblem och inte kunde tygla sig då hon skrev inläggen. (Någon skrev om alkoholproblem tidigare, sant eller ej).

KJ är förstås mest sannolik som gm om man utgår från det vi fått veta hittills. Jag vågar ändå inte stänga dörren för andra alternativ.

Inte så extremt troligt att KJ skulle vara den eventuella torpeden. Finns andra som jag tror passar bättre in. (Går inte in på det här, för det är bara egna spekulationer).

De bevis som har offentliggjorts (dna på något i lägenheten, blod och fingeravtryck på påsen i bilen) är superenkelt att plantera. Till och med jag skulle fixa det. Dock får man väl utgå ifrån att åklagarna har mer på KJ än detta.
Ja allt är väl möjligt men det känns inte så troligt tänker jag. Och ska de åtala KJ för mordet då bör de sitta på lite mer än bara lite blod och nåt fingeravtryck. Ibland känns det som att de är väldigt "kaxiga" och fullt trygga med att bevisningen räcker, men så ibland låter det som de måste ha fram något mer för att kunna åtala. Dom ger hela tiden dubbla budskap på något vis.

Det som är konstigt är att KJ som inte är en förhärdad kriminell inte erkänt efter all denna tid. Men där får man väl också ha i åtanke att han sitter på rättspsyk. Han har ett normalt rum, vänliga människor omkring sig, personal att prata med när han vill,ev medicinering. Det är förmodligen lättare att klara sig från att knäckas där än på ett häkte.
Citera
2013-08-19, 21:50
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Den ICA-påse som KJ ska ha nämnt vid ett MPS-sök, kan det vara samma påse som hittades i bilens bagageutrymme?
Ja det skulle det väl kunna vara (förutsatt att det öht nämndes vid söket), och skulle det vara en påse med ex VBs böcker (om hon hade några), påsen är blodig och KJ satt sina fingeravtryck på blodet, då är det ju en hyfsad indicie kan man tycka. Detta då för att han inte hade någon förklaring till blodet i bagageluckan. Har han satt fingrarna på en blodig påse så torde han ju ha vetskap om varför och när hon blödde.
Citera
2013-08-19, 21:51
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews

Det är helt omöjligt att svara på. Åklagarna har inte yppat ett iota om påsens utseende eller ursprung.
Och blodfläcken som påstods ha hittats på bilens bagagematta, skulle enligt nicket Warden (som arbetade som vårdare på rättspsyk Öjebyn och övervakade KJ där) egentligen ha funnits på en tröja som tillhörde KJ. Nicket Warden försvann hastigt och lustigt från tråden, troligen p g a att hen bröt mot sin tystnadsplikt och att nån uppmärksammade rättspsyk om detta.
Senast redigerad av Spindelfrida 2013-08-19 kl. 22:29.
Citera
2013-08-19, 21:52
Medlem
highfives avatar
Citat:

Ska jag fortsätta det kristna spåret så skulle ödehuset kunnat fungera som ett surrogat till en kyrka/ett kapell i KJs värld. Kanske hade han tänkte sig utföra någon sorts ritual därinne? Någon (AP?) kanske skrev till honom på engelska att han måste uppsöka en kyrka och sona sitt brott eller något i den stilen. Den 16/5 var han/de där och rekade och planerade....

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/16818977/800/normal/ebef1300420a7/ODEHUSET.jpg

Ödehuset hade han säkert besökt otaliga gånger innan, både som nyfiken tonåring och som airsoft utövare. Ödehuset är en av de närmaste millitära anläggningarna från föräldrahemmet i Svartbyn.
Citera
2013-08-19, 21:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Ska jag fortsätta det kristna spåret så skulle ödehuset kunnat fungera som ett surrogat till en kyrka/ett kapell i KJs värld. Kanske hade han tänkte sig utföra någon sorts ritual därinne? Någon (AP?) kanske skrev till honom på engelska att han måste uppsöka en kyrka och sona sitt brott eller något i den stilen. Den 16/5 var han/de där och rekade och planerade....

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/16818977/800/normal/ebef1300420a7/ODEHUSET.jpg

Ödehuset hade han säkert besökt otaliga gånger innan, både som nyfiken tonåring och som airsoft utövare. Ödehuset är en av de närmaste millitära anläggningarna från föräldrahemmet i Svartbyn.
Hur länge har det varit öde?
Citera
2013-08-19, 21:55
Medlem
[quote=Tangera|44854709]
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Ingenting, enligt mig i alla fall. Dessutom var det ju så att henne "beskrivning" av sig själv på den där dejtingsidan (som lades upp i tråden) var långt från sanningen. Jag kommer inte ihåg detaljer, men på flera av frågorna om hur hon var som person, var svaren helt uppåt väggarna - alltså inte alls med sanningen överensstämmande.
Jag fick känslan av att hon bara ville testa hur det var att fylla i det där frågeformuläret och därför ville hon inte avslöja sitt rätta jag.[/

Medlemskap på kontaktsidor gör ju även att du får tillgång till andras profiler. Syftet med medlemskapet är minst sagt oklart.
Jag kan tyvärr inte släppa bomber avseende vilka hon har haft eventuella relationer med. Vissa är nämnda i tråden, andra inte. Min tanke är att hon, som alla andra, längtade efter vettiga relationer, inte därmed sagt av sexuell karaktär. Det verkar ha varit svårt.
Bloggen som det länkades till tidigt i tråden där en tjej namngav VB och beskrev en situation på skolan på ett, i mitt tycke, ganska arrogant sätt samt en mogen kvinna som kallar henne kackerlacka i ett synnerligen opassande läge, också på nätet, när hon är försvunnen visar på något sätt detta. Hon verkar ha retat upp flera personer alt flera personer med underliga maktvägar.

Jag tror att HighFive är något på spåren i sin spekulation. KJ kan söka respekt från en inbillat högre hierarkiskt stående person genom att utföra vansinnesdåd för att bevisa sig. Och en svensk tiger.

Min fetning.... inne på samma lina, han är i en egen värld som är säkerligen svår att tränga in i trots proffs på rättspsyk i Öjebyn och skickliga förhörsledare.
Just "inbillat" är viktig för jag kan svårligen tro att någon har fått honom att utföra dådet för det borde länsman ha klart för sig och åtgärdat vid detta lag.
Hon var det perfekta offret, snäll och godtrogen men det blev tyvärr hennes död.

Spekulationerna ikring karate och liknande är bara just ytterst lösa spekulationer och har ingen bäring mer än att en kvinna druckit för många "bag in box" och är uppenbarligen empatilös och mycket omdömeslös. Härdsmälta är lindrigt sagt.

Om tesen är rätt återstår att se när åtal väcks men jag tror den är väldigt nära sanningen dock lär vi aldrig få svar på alla frågor ikring dådet men TR kommer fälla mtGM för mord och det blir en "stor P7'a" innan dom faller om fängelse eller vård.

Att beakta så är TR inte samma som ett polisförhör för mtGM i enskilt rum och det är där vi kan se hur han svarar/reagerar på frågor om teknisk bevisning mm. Det kan ju komma andra svar än vad han uppgivit i FuP'en... kanske är att tillägga.
Citera
2013-08-19, 21:56
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Ja allt är väl möjligt men det känns inte så troligt tänker jag. Och ska de åtala KJ för mordet då bör de sitta på lite mer än bara lite blod och nåt fingeravtryck. Ibland känns det som att de är väldigt "kaxiga" och fullt trygga med att bevisningen räcker, men så ibland låter det som de måste ha fram något mer för att kunna åtala. Dom ger hela tiden dubbla budskap på något vis.

Det som är konstigt är att KJ som inte är en förhärdad kriminell inte erkänt efter all denna tid. Men där får man väl också ha i åtanke att han sitter på rättspsyk. Han har ett normalt rum, vänliga människor omkring sig, personal att prata med när han vill,ev medicinering. Det är förmodligen lättare att klara sig från att knäckas där än på ett häkte.

Har åklagarna inte betydligt mer på KJ än vad som kommit fram, tycker jag de har spelat ett alldeles för högt spel. Man vill ju inte tro att de skulle kunna vara så kaxiga om de inte hade mer bevis.

Vet inte varför han inte erkänt om skyldig. Mest troliga skulle väl kanske kunna vara att han skyddar någon (medhjälpare) som han står väldigt nära. Eller att han är totalt sinnessjuk och verkligen tror att han är "krigsfånge" eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in