2013-08-19, 22:26
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
*Fniss* Det där säger mer om dig än något annat.
Tänk då på alla hetropar som skaffar barn och är värdelösa föräldrar. Det är inte olagligt.

Två värdelösa föräldrar är ändå bättre än en katastrofal.
Citera
2013-08-19, 23:37
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Två värdelösa föräldrar är ändå bättre än en katastrofal.
Citera
2013-08-19, 23:39
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:

Ont i huvudet? Ja, det jag tänka mig - inte lätt att vara dig.

Med två värdelösa föräldrar kan man ha tur och växla mellan dem när de inte är värdelösa. En katastrofal förälder finns det inga alternativ till.

Jag är mäkta imponerad över dina verbala och mustiga utläggningar här. Vad gör du här egentligen förutom att testa smilies?
Citera
2013-08-20, 00:12
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Ont i huvudet? Ja, det jag tänka mig - inte lätt att vara dig.

Med två värdelösa föräldrar kan man ha tur och växla mellan dem när de inte är värdelösa. En katastrofal förälder finns det inga alternativ till.

Jag är mäkta imponerad över dina verbala och mustiga utläggningar här. Vad gör du här egentligen förutom att testa smilies?
Blir rätt trist att prata med väggar.
Citera
2013-08-20, 00:25
Medlem
Citat:
Tänk dig ett liv utan barn bara för att du är singel eller homo.

Vill man så gärna ha barn så får man arbeta på sin förmåga att ha relationer med det motsatta könet. Det torde gälla både singlar och homosexuella. Du bör ju också betänka att inseminatioskravet är ett exklusivt kvinnligt krav. Manliga singlar och/eller homosexuella kan inte bli föräldrar med en så enkel lösning. Hur skall deras barnlängtan tillgodoses? Födsloplikt för en viss procent av kvinnorna?

Nej, detta är bara dåligt. Ingen insemination från donatorer och inga surrogatmödrar.
Citera
2013-08-20, 01:53
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Vill man så gärna ha barn så får man arbeta på sin förmåga att ha relationer med det motsatta könet. Det torde gälla både singlar och homosexuella. Du bör ju också betänka att inseminatioskravet är ett exklusivt kvinnligt krav. Manliga singlar och/eller homosexuella kan inte bli föräldrar med en så enkel lösning. Hur skall deras barnlängtan tillgodoses? Födsloplikt för en viss procent av kvinnorna?

Nej, detta är bara dåligt. Ingen insemination från donatorer och inga surrogatmödrar.
Män kan adoptera.
Citera
2013-08-20, 02:05
Bannlyst
Citat:
Män kan adoptera.

Tänk en ensamstående man som adopterar, hade fått kalla kårar.
Citera
2013-08-20, 04:23
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haringetnamnalls
Tänk en ensamstående man som adopterar, hade fått kalla kårar.
Varför?
Citera
2013-08-20, 07:18
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Män kan adoptera.

Varför ska man behöva avstå från att få egna barn bara för stt man är singelman? ;-)
Senast redigerad av Gullegubben 2013-08-20 kl. 07:21.
Citera
2013-08-20, 08:11
Medlem
Kate80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Varför ska man behöva avstå från att få egna barn bara för stt man är singelman? ;-)

Det behöver de inte om de använder sig av en surrogatmamma.

http://abcnews.go.com/m/story?id=16520916&ref=http%3A%2F%2Fwww.google.se%2 Fsearch%3Fsite%3D%26source%3Dhp%26ei%3D0wcTUqe1AsO m4gSR5YBI%26q%3Dsi ngle%2Bman%2Bsurrogate%2Bmother%26oq%3Dsibgle%2Bma n%2Bsurr%26gs_l%3Dmobile-gws-hp.1.1.0i13i10j0i13j0 i22i30j0i22i10i30j0i22i30.1633.9948.0.13188.18.16. 1.1.1.0.333.2606.3j7j5j1.16.0....0...1c.1.25.mobil e-gws-hp..3.15.1963.piyubm79Pq0

http://www.npr.org/2012/06/19/154860588/single-dads-by-choice-more-men-going-it-alone
Senast redigerad av Kate80 2013-08-20 kl. 08:18.
Citera
2013-08-20, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Det våras för radikalfeministerna. En värld där män inte behövs för att skaffa barn och där papparollen är helt obsolet nalkas. Se även till att avskaffa "han" och "hon" och införa "hen" så är mänsklighetens regression till amöbastadiet fullbordad.

http://www.dn.se/nyheter/politik/insemination-for-singlar-splittrar-alliansen

KD står nu som enda förnuftiga partiet i den här debatten. Förutom att man är det enda partiet (möjligtvis undantaget SD, men de är väl för upptagna med sina invandringsfrågor för att ha en åsikt) som inte fullt ut accepterar den pseudovetenskapliga PK-idiotin som kallas "könsmaktsordningen" så är man de enda som faktiskt tycker att det finns andra intressen än kvinnors rättigheter (t.ex. mäns rättigheter, barns rättigheter, eller helt enkelt att alla människor ska ha lika rättigheter oavsett kön). KD går från klarhet till klarhet. Jag hoppas bara att de kan stå fast vid sina värderingar och torgföra dem på ett snyggt sätt så att folk börjar se dem som ett vettigt alternativ till den PK-hysteri med radikal statsfeminism som råder.

Så vad tycker ni om insemination för singlar, även i ett större perspektiv där man gör sitt bästa för att helt avskaffa mansrollen?
Insemination för singlar låter som ett utmärkt alternativ.
Svenska rasen dör ut, pga aborter, preventivmedel och alla som inte vill ha barn.
Det finns redan många som blivit singlar, då mannen lagt benen på ryggen.
Många män vill inte ha barn, de flesta tänker på att det kostar och pengar till sig själva är viktigast.
Barn har det bättre med en förälder än med 2, där ena inte vill ha dem och där det blir underhållsbråk mm. Jag tror det är mer samhällsekonomiskt med lite statligt underhållsbidrag till ensamma mammor, än vad det är att ta hit invandrabarn.
Citera
2013-08-20, 08:22
Bannlyst
Citat:
*Fniss* Det där säger mer om dig än något annat.
Tänk då på alla hetropar som skaffar barn och är värdelösa föräldrar. Det är inte olagligt.
Ja, alkisar, pundare, sektmedlemmar, pedofiler, banmisshandlare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in