2013-08-19, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Jag har svårt att se någon planering bakom det:
Filmen; https://www.youtube.com/watch?v=Al_dtfeZEZk
1. Att stå där och ”flasha” i regnet och vänta på Mohammed som filmen visar i över 10 minuter (Mohammed var 10 minuter försenad den morgonen), tveksam till det, varför står han inte under trädet där Åsgatan börjar?
2. Eller, varför står inte GM och väntar där det händer, kanske stressar av med en cigg medan han väntar på Mohammed?
3. Att hinna ikapp en 8-åring tar inte 60 meter, några snabba kliv så är du ikapp på 10 meter.
4. Händelseförloppet påminner lite om när Anna Lindh blev mördad, slänger kniven, slänger mössan.

Jag kan tänka mig att GM och Mohammedś vägar strålade samman och att dom promenerade tillsammans kanske 40 meter, under tiden hände något som fick GM att flippa.

GM har slunkit mellan p.g.a. sorgligt polisarbete.

Eller så kan det vara så illa att GM mötte Mohammed på brottsplatsen, det vill säga att GM kom från Anna-Lenas håll. Har också mycket svårt att tro att han stod helt öppet och synligt mitt på cykelvägen i regnet och väntade på en sen Mohammed. Kan det vara något vittne , typ GM som givit ut villospår att en man stått och väntat där?

Barn går ganska sakta och har korta ben, 60 meter känns väldigt konstigt måste jag säga.

Edit: jag är mycket skeptiskt till att GM stått och blottat sig för vittnen, helt öppet och synligt i regnet, tror inte på det ett dugg. Däremot stått och lurpassat vid buskagen, det var mycket mer buskar och dålig insyn mot Åsgatan 2004 än vad det är nu.

Edit2: om Mohammed känt igen GM sen tidigare så borde han ha sett honom stå där han påståtts ha stått och inse faran och springa tillbaks mot trappen och in i hemmet igen? Kände Mohammed GM eller var det en främling?
Senast redigerad av mackeeee 2013-08-19 kl. 17:11.
Citera
2013-08-19, 17:38
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Eller så kan det vara så illa att GM mötte Mohammed på brottsplatsen, det vill säga att GM kom från Anna-Lenas håll. Har också mycket svårt att tro att han stod helt öppet och synligt mitt på cykelvägen i regnet och väntade på en sen Mohammed. Kan det vara något vittne , typ GM som givit ut villospår att en man stått och väntat där?

Barn går ganska sakta och har korta ben, 60 meter känns väldigt konstigt måste jag säga.

Edit: jag är mycket skeptiskt till att GM stått och blottat sig för vittnen, helt öppet och synligt i regnet, tror inte på det ett dugg. Däremot stått och lurpassat vid buskagen, det var mycket mer buskar och dålig insyn mot Åsgatan 2004 än vad det är nu.

Edit2: om Mohammed känt igen GM sen tidigare så borde han ha sett honom stå där han påståtts ha stått och inse faran och springa tillbaks mot trappen och in i hemmet igen? Kände Mohammed GM eller var det en främling?

Det är enbart GW som hittat på det här med att mannen ska ha stått still där. Det vittnet skrev var att han/hon mötte en mörkklädd person där på gångvägen innan Åsgatan. Jag har alltid tolkat det som att vittnet mötte en person som också rörde på sig.
Citera
2013-08-19, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Det är enbart GW som hittat på det här med att mannen ska ha stått still där. Det vittnet skrev var att han/hon mötte en mörkklädd person där på gångvägen innan Åsgatan. Jag har alltid tolkat det som att vittnet mötte en person som också rörde på sig.

Du har nog rätt. GW vill nog få ihop det för mycket med hans teori att det är planlagt . Om det nu var planerat, varför gömmer sig inte GM, i alla fall lite diskretare än att stå och vänta mitt på en öppen cykelväg, tror jag inte ett smack på.
Citera
2013-08-19, 19:00
Medlem
MrTaglialuccis avatar
Hur många knivhugg fick Mohammed respektive Anna-Lena?
Citera
2013-08-19, 19:17
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTaglialucci
Hur många knivhugg fick Mohammed respektive Anna-Lena?

17 "skador" på Muhammed.

A-L tror jag det inte finns några uppgifter om.
Citera
2013-08-19, 19:26
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
17 "skador" på Muhammed.

A-L tror jag det inte finns några uppgifter om.

Men det 17 var väl bara halsen/huvudet. Sen hade han många fler på övriga kroppen. Mördaren ska väl ha huggit honom i ett par minuter.
Citera
2013-08-19, 19:55
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Men det 17 var väl bara halsen/huvudet. Sen hade han många fler på övriga kroppen. Mördaren ska väl ha huggit honom i ett par minuter.

Stämmer! Fel av mig.

Jag tror dock inte jag har stött på någon uppgift om det totala antalet skador på Muhammed.
Citera
2013-08-19, 20:13
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Risken att dra förhastade slutsatser utifrån blodprovet är helt uppenbar. En av de vanligaste drogerna i Västra Götaland är GHB. En drog som finns i kroppsbyggarkretsar och där passar in på beskrivningen av gm. GHB försvinner ur kroppen på bara några timmar och är därför mycket svår att upptäcka vid blodanalys. Drogen förknippas med grovt oprovocerat våld mot oskyldiga offer. GM kan ha varit missbrukare av denna drog sedan flera år tillbaka och där 'skolats' in i tuffa miljöer med rån och misshandel med drogen i kroppen. Om han var på ett 'torpeduppdrag' kan han denna dag avhållit sig från att ha tagit GHB och därför visar blodanalysen inga spår. GHB tillverkas främst i Västra Götaland och i Öststaterna. Alltså: dra inga förhastade slutsatser om gm:s renlevnad!

Härlig info Trums.
Citera
2013-08-19, 20:26
Medlem
massepojkens avatar
Är det verkligen helt givet att det var Mohammed GM var ute efter. Rent statistisk skulle ju Anna Lena vara storfavorit som det tilltänkta offret.

Eva Lena är försenad denna dag. GM är mkt nervös och plötsligt dyker Mohammed upp. Mohammed tilltalar GM och är därmed per automatik ett mkt stort hot mot GM i form av vittne.

Kanske GM i all stress fattar beslutet att Mohammed måste bort. Helt plötsligt dyker det tilltänka offret upp dvs Anna Lena.

Här finns lite oklarheter tycker jag. Det normala är ju att om måltavlan var Mohammed så borde GM troligtvis fly då AL poppar upp. Dessutom är AL klart defensiv och försöker fly från platsen.

Istället jagar GM ikapp AL och dödar henne. Han återvänder dessutom för att slutföra då hon skriker.
Oerhört ovanlig agerande.

Varför skulle det inte lika väl kunna varit AL GM var ute efter?

Jävligt skumma vibbar på ALs man måste jag säga.
Senast redigerad av massepojken 2013-08-19 kl. 21:00.
Citera
2013-08-19, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Är det verkligen helt givet att det var Mohammed GM var ute efter. Rent statistisk skulle ju Anna Lena vara storfavorit som det tilltänkta offret.

Eva Lena är försenad denna dag. GM är mkt nervös och plötsligt dyker Mohammed upp. Mohammed tilltalar GM och är därmed per automatik ett mkt stort hot mot GM i form av vittne.

Kanske GM i all stress fattar beslutet att Mohammed måste bort. Helt plötsligt dyker det tilltänka offret upp dvs Anna Lena.

Här finns lite oklarheter tycker jag. Det normala är ju att om måltavlan var Mohammed så borde GM troligtvis fly då AL poppar upp. Dessutom är AL klart defensiv och försöker fly från platsen.

Istället jagar GM ikapp AL och dödar henne. Han återvänder dessutom för att slutföra då hon skriker.
Oerhört ovanlig agerande.

Varför skulle det inte lika väl kunna varit AL GM var ute efter?

Jävligt skumma vibbar på ALs man måste jag säga.

jag skrev ett inlägg som handlade om just det och jag håller med dig, ser inte det som osannolikt. Det skulle även förklara varför inte GM är gripen, man har nog kollat Anna-Lena, men inte tillräckligt, då man fokuserat nästan endast på Mohammed.
Senast redigerad av mackeeee 2013-08-19 kl. 20:41.
Citera
2013-08-19, 20:46
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
jag skrev ett inlägg som handlade om just det och jag håller med dig, ser inte det som osannolikt. Det skulle även förklara varför inte GM är gripen, man har nog kollat Anna-Lena, men inte tillräckligt, då man fokuserat nästan endast på Mohammed.

Såg det nu. Herregud vad vi tänker lika.

Lite kuriosa: Vittnen har nämt att GM hade kraftiga muskelösa grova lår, Jan Staaf är elitidrottsman i gång och maraton.
Jan (småkakan) Staafs döttrar var 13 respektive 17 år 2004.
Jan Staaf är oerhört lik fantombilden.

Jan Staaf nämner i en intervju att han drömmer om en stor travvinst. Är JS spelberoende och har obetalda skulder till "mantorpsmaffian"?

Är det i själva verket Jan Staaf vittnet ser kl 10.00 i Trädgårdföreningen?
Är Jan Staaf topsad?

Slänger upp ett par såna här ,, annars blir det väl dårhuset nästa för min del.

Vilket ioffs vore trevligt!
Senast redigerad av massepojken 2013-08-19 kl. 21:16.
Citera
2013-08-19, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Såg det nu. Herregud vad vi tänker lika.

Lite kuriosa: Vittnen har nämt att GM hade kraftiga grova lår, Jan Staaf är elitidrottsman i gång och maraton.
Jan Staafs döttrar var 13 respektive 17 år 2004.
Jan Staaf är oerhört lik fantombilden.

Är det i själva verken Jan Staaf vittnet ser kl 10.00 i Trädgårdföreningen?
Är Jan Staaf topsad?

Haha ja, verkligen! En verklig högoddsare men vad ska man tro efter alla turer kring morden Jag utesluter inte att någon form av konspiration, det är ju sinnesjukt att ingen är gripen anser jag. Kan det vara så någon inom utredning fått alla att tro att pojken var måltavlan, försökt få in utredningen på fel spår? Kanske ska slänga in ett tips om Jan Staaf, kanske lite dumt då han själv är ledare för mordgruppen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in