2013-08-18, 19:09
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Ref: Klippet youtube

Ett par saker som jag reflekterade över som verkar lite märkliga med maken.

Strax efter det att Eva Lena gått ringer telefonen. Maken känner inte igen numret och antar att det är en kollega till Eva Lena.
Varför svarar han inte ?

Strax därefter upptäcker maken att det är stor uppståndelse. Det normala är väl då att gå ut och se vad som hänt. Men han blir kvar i hemmet.

Vid detta skede har han ju ingen aning om att Eva Lena är inblandad så ingen anledning till att vara paralyserad då.
Jag kan nog inte tycka att det är märkligt.Det kanske har med hans personlighet att göra att han inte svarade eller sprang ut så som andra kanske skulle ha gjort.
Citera
2013-08-18, 19:44
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Det fanns blod från GM på mössan, kniven, tidningsstället,, helt rent, inga droger, alkohol eller piller!
Nikotin hade GM i blodet, snus eller tobak.
Jag har läst tvärtom i flera artiklar. Nu tycker jag att det ska bli spännande att läsa någon källa som styrker ditt påstående att man drogtestade blodet! För det finns väl?

Länka gärna. Tack på förhand.
Citera
2013-08-18, 20:29
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Jag har läst tvärtom i flera artiklar. Nu tycker jag att det ska bli spännande att läsa någon källa som styrker ditt påstående att man drogtestade blodet! För det finns väl?

Länka gärna. Tack på förhand.

13:35 in på klippet sägs att inga droger fanns i gm:s blod: http://www.youtube.com/watch?v=eWXWDo1wO2o
Citera
2013-08-18, 20:56
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
13:35 in på klippet sägs att inga droger fanns i gm:s blod: http://www.youtube.com/watch?v=eWXWDo1wO2o
Hmm, okej. Tack. Det är dock klippt. GW snackar om hårstrån och sen har de klippt i diskussionen, som jag uppfattar det, och så säger polisen "inga droger i blodet".

Jag försöker just nu hitta någon form utav annan källa där man talar om drogtest av blodet, jag finner dock inget.
Citera
2013-08-18, 21:22
Medlem
Att polisen finkammar området 6 år senare är ju en katastrof, har man ens till en början knackat dörr ordentligt i hela området är ju frågan?
Citera
2013-08-18, 21:36
Medlem
Citat:
Tack för det, jag tog för givet att polisen testade blodet dom hittade från GM.
Att GM bara hade nikotin i blodet vad säger det om GM?

Polisen, LGWP & vi tråden har ett problem gemensamt, att hitta motivet.
Själv tror jag att en del av motivet går att finna i händelseförloppet.

Det är lite synd att det inte finns fler bilder på kniven, men men.
Av TV-programmet kan man dock se att kniven inte verkar vara direkt vass när polisteknikern fibblar omkring med den, speciellt när han lägger tummen mot eggen, men jag kan tolka det fel.
Citera
2013-08-18, 21:43
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:

Av TV-programmet kan man dock se att kniven inte verkar vara direkt vass när polisteknikern fibblar omkring med den, speciellt när han lägger tummen mot eggen, men jag kan tolka det fel.
Vänta nu...jag kanske är petig men du tar saker för givna som inte är det.

Hittades nikotinet i hårstråna eller blodet? Både och? Finns det några källor på att man testat blodet förutom SVT-klippet?
Citera
2013-08-18, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulver-Henke
Vänta nu...jag kanske är petig men du tar saker för givna som inte är det.

Hittades nikotinet i hårstråna eller blodet? Både och? Finns det några källor på att man testat blodet förutom SVT-klippet?
Sant, jag tog det för givet att polisen testade blodet på tekniska bevis i ett dubbelmord, men jag håller med dig, man ska inte ta något för givet när det kommer till polisen, dom verkar inte vara så noga.

Här finns lite om DNA i fallet:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/nya-tag-i-dubbelmordsutredning_6442448.svd
Senast redigerad av sovvandring 2013-08-18 kl. 22:10.
Citera
2013-08-18, 22:35
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:

Risken att dra förhastade slutsatser utifrån blodprovet är helt uppenbar. En av de vanligaste drogerna i Västra Götaland är GHB. En drog som finns i kroppsbyggarkretsar och där passar in på beskrivningen av gm. GHB försvinner ur kroppen på bara några timmar och är därför mycket svår att upptäcka vid blodanalys. Drogen förknippas med grovt oprovocerat våld mot oskyldiga offer. GM kan ha varit missbrukare av denna drog sedan flera år tillbaka och där 'skolats' in i tuffa miljöer med rån och misshandel med drogen i kroppen. Om han var på ett 'torpeduppdrag' kan han denna dag avhållit sig från att ha tagit GHB och därför visar blodanalysen inga spår. GHB tillverkas främst i Västra Götaland och i Öststaterna. Alltså: dra inga förhastade slutsatser om gm:s renlevnad!
Senast redigerad av MossTrums 2013-08-18 kl. 22:39.
Citera
2013-08-18, 22:56
Medlem
Pulver-Henkes avatar
Citat:
Sant, jag tog det för givet att polisen testade blodet på tekniska bevis i ett dubbelmord, men jag håller med dig, man ska inte ta något för givet när det kommer till polisen, dom verkar inte vara så noga.

Här finns lite om DNA i fallet:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/nya-tag-i-dubbelmordsutredning_6442448.svd
Fast det står ju ingenting om vad det var dom testade i länken (blodet eller hårstråna). Om dom har en viss mängd blod säkrat, går det då inte åt en viss mängd om dom ska köra ett drogprov? Dessutom DNA prov. Hur mycket blod har dom egentligen? Hur lite behöver man för att testa? I ett annat brottsfall så vet jag att snuten sa så här: " Vi har så lite blod så om vi ska testa en misstänkt person så vill vi vara rätt säkra på att vi har rätt snubbe ty blodmängden räcker bara för ett test".

Jag tror fan inte det finns en enda skriven källa där det står att det är blodet som är testat och inte hårstråna. Bevisa gärna att jag har fel.
Citat:
Risken att dra förhastade slutsatser utifrån blodprovet är helt uppenbar. En av de vanligaste drogerna i Västra Götaland är GHB. En drog som finns i kroppsbyggarkretsar och där passar in på beskrivningen av gm. GHB försvinner ur kroppen på bara några timmar och är därför mycket svår att upptäcka vid blodanalys. Drogen förknippas med grovt oprovocerat våld mot oskyldiga offer. GM kan ha varit missbrukare av denna drog sedan flera år tillbaka och där 'skolats' in i tuffa miljöer med rån och misshandel med drogen i kroppen. Om han var på ett 'torpeduppdrag' kan han denna dag avhållit sig från att ha tagit GHB och därför visar blodanalysen inga spår. GHB tillverkas främst i Västra Götaland och i Öststaterna. Alltså: dra inga förhastade slutsatser om gm:s renlevnad!
Ja, eller anabola. Det stämmer ju in med ilska och våld, särskilt övervåld. Men dom kanske har testat anabola, vem vet?

"Han hade muskulösa lår säger Jan Staaf." (från artikeln i Svenskan länkad i sovvandrings post)
Hur fan går det i hop med datanörd? De enda datanördarna jag sett med muskulösa lår är de som är överviktiga, och fet var ju vår GM då inte.
Citera
2013-08-18, 22:58
Medlem
Mössa , kniv. Ljus i hyn och väldigt blåögd . Databördsutseende och muskulösa lår, kan inte finnas många som stämmer in på den beskrivningen?
Citera
2013-08-18, 23:03
Medlem
GW Persson beskriver GM som sportig och andra beskriver en datanörd. Muskulösa lår låter som en hockeyspelare typ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in