2013-08-19, 16:33
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stratocaster68
Förstår inte riktigt hur i helvete United och Arsenal tänker. Framtida förhandlingar gynnas ju inte direkt om man slänger fram skambud på den nivån.

Båda klubbarna agerar pinsamt. I synnerhet Arsenal är ju naturligtvis i behov av förstärkning men även United och att då i slutet av fönstret gå in och lägga ett skambud på tränarens förra klubbs två bästa spelare är undermåligt. Pinsamt rentav.

Sir Alex, kom tillbaka!
2013-08-19, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadharjag
Franska ligan?

Även om Monacos framfart kan minska hacket lite, så befinner sig den franska ligan en ganska bra bit efter fyra största ligorna sett till de mesta.
2013-08-19, 16:44
Medlem
WEYNEROONEYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoxzZ
Fler än jag som tycker det är trist att alla ligor blir försvagade medan PL köper upp alla de bra spelarna? Att en klassisk stor klubb som Roma tappar spelare till Southampton säger tyvärr rätt mycket om dagens utveckling. Om inget förändras så lär alla europeiska ligor utom PL vara helt irreleventa i framtiden.

Därför är jag glad att Wolfsburg köpte Gustavo och inte Arsenal. PL behöver inga fler profiler medan de andra ligorna alla kan klassas som små ligor som behöver alla profiler de kan, det är tragiskt vad som händer i klassiska ligor som Spanien, Italien och Tyskland nu med all köpta spelare som går till PL. Se på silly season denna säsong, de enda klubbar som förstärker är engelska klubbar, de andra ligorna verkar vara utfattiga och kan inte konkurrera ekonomiskt på något sätt alls längre. Fotbollsvärlden var mycket roligare för 10 år sedan när allt inte bara handlade om en enda liga som idag, på den tiden var Italien, Spanien och England jämnbra och även Tyskland kunde konkurrera då och då och även mindre ligor som Holland hade framgångar på den tiden, nu är det bara en liga som har alla pengar och kan köpa alla bra spelare medan resten bara tappar och säljer sina bästa spelare.
Orsaken till problemet är att England har miljontals plastfans i länder som Sverige, Finland och naturligtvis Asien. Dessa miljontals fans köper lagens produkter.

Titta bara på Citys match mot Arsenal i Helsingfors, tusentals "arsenalfans" i svindyra tröjor buar ut City och Nasri

Patetiskt.
2013-08-19, 16:48
Medlem
Calogeros avatar
Något jag har svårt att förstå är varför man (syftar på United och Arsenal här) är så öppna med vad det är för spelare man siktar på att landa? Har svårt att se vad det kan ha för positiva effekter. Riktigt bra affärer sköts i hemlighet, som när Baldini lurade Juventus att köpa Legrottaglie och istället hämtade Chivu till Roma.
2013-08-19, 16:52
Medlem
Stratocaster68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Båda klubbarna agerar pinsamt. I synnerhet Arsenal är ju naturligtvis i behov av förstärkning men även United och att då i slutet av fönstret gå in och lägga ett skambud på tränarens förra klubbs två bästa spelare är undermåligt. Pinsamt rentav.

Sir Alex, kom tillbaka!

Känns olikt United att agera på det här sättet. Kändes som att buden på Fabregas inte riktigt motsvarade hans varde med tanke på hur priserna på marknaden ser ut i dagsläget. Personligen hade jag inte klagat om man fått betala en runt £45-£55 milj med tanke på vad han hade tillfört laget både kortsiktigt och långsiktigt.

Är inte direkt nöjd med Woodwards jobb hittils. Han ska ha eloge för att han fixat fina sponsorkontrakt till klubben i form av exempelvis Chevrolet men det här funkar bara inte.

Hade David Gill varit kvar så tror jag att vi hade haft våran mittfältare idag. Woodward är för grön när det handlar om spelarköp.
2013-08-19, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Även om Monacos framfart kan minska hacket lite, så befinner sig den franska ligan en ganska bra bit efter fyra största ligorna sett till de mesta.
Jag skulle påstå att den engelska ligan är helt dominant pga alla pengar de har. Spanska, italienska, tyska och övriga ligor är långt efter. Och värre kommer det bli, kolla bara hur spanska och övriga lag tappar spelare till PL lagen. Att en klubb som Southampton skulle vara topp två i budget om de spelade i Tyskland säger en hel del om de enorma skillnaderna mellan England och övriga ligor. england är en klass för sig och skillnaden kommer öka i och med att PL ständigt växer i popularitet vilket övriga ligor inte gör medan de utländska ägarna splashar ännu mer pengar på sina lag, sådant finns inte i övriga stora ligor alls.

Min poäng är att det finns inte fyra stora ligor, det finns en stor dominerande liga vars resurser är mycket större än övriga ligor. Du kan inte jämföra engelska klubbars ekonomiska verklighet med t.ex. Tyskla klubbars verklighet, skillnaden i budget är enorm.
2013-08-19, 16:58
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Jag skulle påstå att den engelska ligan är helt dominant pga alla pengar de har. Spanska, italienska, tyska och övriga ligor är långt efter. Och värre kommer det bli, kolla bara hur spanska och övriga lag tappar spelare till PL lagen. Att en klubb som Southampton skulle vara topp två i budget om de spelade i Tyskland säger en hel del om de enorma skillnaderna mellan England och övriga ligor. england är en klass för sig och skillnaden kommer öka i och med att PL ständigt växer i popularitet vilket övriga ligor inte gör medan de utländska ägarna splashar ännu mer pengar på sina lag, sådant finns inte i övriga stora ligor alls.

Min poäng är att det finns inte fyra stora ligor, det finns en stor dominerande liga vars resurser är mycket större än övriga ligor. Du kan inte jämföra engelska klubbars ekonomiska verklighet med t.ex. Tyskla klubbars verklighet, skillnaden i budget är enorm.
Med ditt resonemang borde engelska lag ha dominerat senaste Champions League-turneringen, och ligor som den tyska lyst med sin frånvaro. Men så såg det ju inte ut som bekant. Det var i slutändan en spansk och tysk uppgörelse.
2013-08-19, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Med ditt resonemang borde engelska lag ha dominerat senaste Champions League-turneringen, och ligor som den tyska lyst med sin frånvaro. Men så såg det ju inte ut som bekant. Det var i slutändan en spansk och tysk uppgörelse.
Enskilda år spelar mindre roll, men alla måste väl fatta att det är omöjligt för den spanska ligan att kunna konkurrera med PL när spanska lag tappar sina bästa spelare till engelska lag? I slutändan handlar allt om ekonomi och skillnaden i ekonomi kommer bara öka i och med det nya tv avtalet i PL plus alla de rika ägarna, något som inte finns i Spanien, Tyskland och Italien. I Tyskland finns det en klubb som är rik och det är Bayern. I England har alla klubbar mycket pengar tack vara det enorma tv avtalet. Samma i Spanien och Italien, väldigt få klubbar som har pengar.
2013-08-19, 17:09
Medlem
Citat:

Hur kommer det sig att du är så besatt av detta ämne?
2013-08-19, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Hur kommer det sig att du är så besatt av detta ämne?
Därför att det blir komiskt uppenbart att jag har rätt när lag som Southampton kan köpa etablerade Serie A stjärnor från lag som Roma....
2013-08-19, 17:30
Medlem
callons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stratocaster68
Känns olikt United att agera på det här sättet. Kändes som att buden på Fabregas inte riktigt motsvarade hans varde med tanke på hur priserna på marknaden ser ut i dagsläget. Personligen hade jag inte klagat om mach långsigtigt.

Aldrig att Fabregas i nuläget är värd i närheten av sådär mycket.
2013-08-19, 17:38
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av callon
Aldrig att Fabregas i nuläget är värd i närheten av sådär mycket.
Fabregas värde torde ha höjt sig sen försäsongen började. Bäst på planen igår i premiären också, har mycket högt förtroende hos nya coachen, han kommer nog vara näst viktigaste spelaren i Barcelona efter Messi denna säsong.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in