2013-08-19, 15:51
Medlem
snillet_1s avatar
Jaha. Ornstein skriver nu att budet på Cabaye var på £10M.

David Ornstein ‏@bbcsport_david 3m
As elsewhere, #afc have offered £10m for Cabaye. #Nufc feel derisory, will reject. Have no plan to sell for that sort of price #bbcsportsday

Förekommer även rykten om ett €20-miljonersbud på Pogba från Arsenal.
2013-08-19, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

As elsewhere, #afc have offered £10m for Cabaye. #Nufc feel derisory, will reject. Have no plan to sell for that sort of price #bbcsportsday

Nu blir det bara ännu mer pinsamt. Hur snål kan man vara? Nu är det ju givetvis bara rykten men alla vet hur Wenger är.
2013-08-19, 16:13
Bannlyst
Citat:

Nu kommer man ägna resten av fönstret åt att höja buden med en miljon åt gången och sen hävda att man åtminstone försökte, men att klubbarna vägrade att sälja...
2013-08-19, 16:14
Medlem
Stratocaster68s avatar
Citat:

Förstår inte riktigt hur i helvete United och Arsenal tänker. Framtida förhandlingar gynnas ju inte direkt om man slänger fram skambud på den nivån.
2013-08-19, 16:16
Bannlyst
Fler än jag som tycker det är trist att alla ligor blir försvagade medan PL köper upp alla de bra spelarna? Att en klassisk stor klubb som Roma tappar spelare till Southampton säger tyvärr rätt mycket om dagens utveckling. Om inget förändras så lär alla europeiska ligor utom PL vara helt irreleventa i framtiden.

Därför är jag glad att Wolfsburg köpte Gustavo och inte Arsenal. PL behöver inga fler profiler medan de andra ligorna alla kan klassas som små ligor som behöver alla profiler de kan, det är tragiskt vad som händer i klassiska ligor som Spanien, Italien och Tyskland nu med all köpta spelare som går till PL. Se på silly season denna säsong, de enda klubbar som förstärker är engelska klubbar, de andra ligorna verkar vara utfattiga och kan inte konkurrera ekonomiskt på något sätt alls längre. Fotbollsvärlden var mycket roligare för 10 år sedan när allt inte bara handlade om en enda liga som idag, på den tiden var Italien, Spanien och England jämnbra och även Tyskland kunde konkurrera då och då och även mindre ligor som Holland hade framgångar på den tiden, nu är det bara en liga som har alla pengar och kan köpa alla bra spelare medan resten bara tappar och säljer sina bästa spelare.
2013-08-19, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Nu kommer man ägna resten av fönstret åt att höja buden med en miljon åt gången och sen hävda att man åtminstone försökte, men att klubbarna vägrade att sälja...
Ironiskt i så fall, med tanke på att Newcastle gått och snott titeln som världsmästare i att låtsasbuda från Arsenal senaste åren. Ska Ashley sälja får man ta upp stora plånboken, det tror jag alla inblandade vet. Wenger kanske vill ha tillbaka ovanstående titel?
2013-08-19, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Fast Liverpool har ju hanterat situationen med Suarez på ett liknande vis? Betala vad han är värd eller ingen affär.."vad har ni rökt?" osv Och Everton ska väl ha i alla fall 45 miljoner pund sammanlagt för båda spelarna så givet att dom står på sig.
Jo det är sant. För en gång skull så har vi stått på oss, lustigt med tanke på att samma ägare inte stod på sig tidigare säsonger. Eller så är det BR som har lite stake, vet inte riktigt vad jag tycker om den herrn förresten. Oavsett så hoppas jag verkligen att detta är en ny modell inom klubben.
2013-08-19, 16:20
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoxzZ
Fler än jag som tycker det är trist att alla ligor blir försvagade medan PL köper upp alla de bra spelarna? Att en klassisk stor klubb som Roma tappar spelare till Southampton säger tyvärr rätt mycket om dagens utveckling. Om inget förändras så lär alla europeiska ligor utom PL vara helt irreleventa i framtiden.

Därför är jag glad att Wolfsburg köpte Gustavo och inte Arsenal. PL behöver inga fler profiler medan de andra ligorna alla kan klassas som små ligor som behöver alla profiler de kan, det är tragiskt vad som händer i klassiska ligor som Spanien, Italien och Tyskland nu med all köpta spelare som går till PL. Se på silly season denna säsong, de enda klubbar som förstärker är engelska klubbar, de andra ligorna verkar vara utfattiga och kan inte konkurrera ekonomiskt på något sätt alls längre. Fotbollsvärlden var mycket roligare för 10 år sedan när allt inte bara handlade om en enda liga som idag, på den tiden var Italien, Spanien och England jämnbra och även Tyskland kunde konkurrera då och då och även mindre ligor som Holland hade framgångar på den tiden, nu är det bara en liga som har alla pengar och kan köpa alla bra spelare medan resten bara tappar och säljer sina bästa spelare.

Så du menar att RM och Barca tappar sina bästa spelare? dom två klubbarna är ju stenrika
2013-08-19, 16:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boxisland
Ironiskt i så fall, med tanke på att Newcastle gått och snott titeln som världsmästare i att låtsasbuda från Arsenal senaste åren. Ska Ashley sälja får man ta upp stora plånboken, det tror jag alla inblandade vet. Wenger kanske vill ha tillbaka ovanstående titel?

Det är väl inte den enda titeln man snott från Arsenal

Avd. fransoser

Men förmodligen kommer det krävas det dubbla för att få loss Cabaye och då är det ju helt sonika smartare att aktivera Kondogbias utköpsklausul istället.

Men det slutar väl med Flamini på fri transfer... Som får en lön på 60 lök i veckan...
2013-08-19, 16:21
Medlem
Citat:

Skrev inte du exakt samma sak längre bak i tråden eller var det i en annan tråd?
Oavsett så får man väl säga att tyskarna konkurrerar hyfsat bra. Spanjorerna har två lag som är goda och glada och sålänge de blir subventionerade så kommer den ligan vara avgjord på förhand. Italien ska vi väl inte ens diskutera i närheten av de tre stora.
2013-08-19, 16:23
Medlem
Citat:

Franska ligan?
2013-08-19, 16:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Temp.User
Skrev inte du exakt samma sak längre bak i tråden eller var det i en annan tråd?
Oavsett så får man väl säga att tyskarna konkurrerar hyfsat bra. Spanjorerna har två lag som är goda och glada och sålänge de blir subventionerade så kommer den ligan vara avgjord på förhand. Italien ska vi väl inte ens diskutera i närheten av de tre stora.
Nej ingen liga konkurrerar med PL, du talar om Tyskland men den ligan har väldigt lite pengar, visste du att om Southampton var en tysk klubb hade de haft den näst största budgeten i ligan efter Bayern? Det säger en hel del om skillnaderna i ekonomi mellan PL och de övriga ligorna. Jag är övertygad att om denna utveckling fortsätter kommer enbart engelska lag kunna vinna europeiska turneringar i framtiden, alla de anrika ligorna och lagen kommer ha spelat ut sin roll i längden. Som sagt när små engelska skitlag som Southampton kan köpa upp spelare från lag som Roma är fotbollsvärlden helt sjuk. Sedan kommer inte de flesta svenskar bry sig om det då svensken bara bryr sig om engelsk fotboll. Dock tror jag att engelsmännen själva i längden kommer ogilla denna utveckling för det kommer för all framtid stoppa det engelska landslaget från att vinna guld igen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in