2013-08-19, 04:39
Medlem
RevolverRoffes avatar
Många tror att Tony beordrar Bobby "Bacala" Baccalieri att mörda den där fransktalande kanadensaren i tvättstugan som hämnd för att Bobby spöade upp Tony.

Samtidig, innan slagsmålet, så får vi se hur Tony pratar med Bobby och påpekar att Bobby aldrig behövt mörda någon för att bli invigd. Samtidigt berättar Tony att han vill ha Bobby som sin mellanhand (samma som Christopher skulle bli). Då är det logiskt för Tony att skaffa sig en rejäl hållhake på Bobby så att han inte så lätt ska kunna bli informatör. Så det fanns en viss logik. Jag tyckte dock så synd om Bobby i den scenen. Killen vill ju bara vara med sin familj och leva ett lugnt liv. Hur han kunde bli wiseguy övergår mitt förstånd.
Citera
2013-08-19, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
Många tror att Tony beordrar Bobby "Bacala" Baccalieri att mörda den där fransktalande kanadensaren i tvättstugan som hämnd för att Bobby spöade upp Tony.

Samtidig, innan slagsmålet, så får vi se hur Tony pratar med Bobby och påpekar att Bobby aldrig behövt mörda någon för att bli invigd. Samtidigt berättar Tony att han vill ha Bobby som sin mellanhand (samma som Christopher skulle bli). Då är det logiskt för Tony att skaffa sig en rejäl hållhake på Bobby så att han inte så lätt ska kunna bli informatör. Så det fanns en viss logik. Jag tyckte dock så synd om Bobby i den scenen. Killen vill ju bara vara med sin familj och leva ett lugnt liv. Hur han kunde bli wiseguy övergår mitt förstånd.
Bobby kom väl i kontakt med mafian genom sin far? Han började ju som Juniors chaufför och var en lojal kille.
Citera
2013-08-19, 21:05
Medlem
RevolverRoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SctekarN
Bobby kom väl i kontakt med mafian genom sin far? Han började ju som Juniors chaufför och var en lojal kille.
Jo det stämmer. Men varför skulle Bobby in i maffian alls? Var inte så att det framgått att hans pappa tvingat honom utan det var ett frivilligt val. Frågan är om Bobby började som Juniors chaufför, snarare var det väl så att Bobby blev Juniors chaufför när Tony tog över, dvs Bobby och några till avdelades till Juniors crew. Snarare var det en degradering för Bobby. Dessutom så lär det inte ha räckt med att ha en pappa som var känd hitman, Bobby måste ha visat sig duglig för att ha blivit invigd men ändå får vi inte reda på något kring det.
Senast redigerad av RevolverRoffe 2013-08-19 kl. 21:27.
Citera
2013-08-19, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RevolverRoffe
Jo det stämmer. Men varför skulle Bobby in i maffian alls? Var inte så att det framgått att hans pappa tvingat honom. Frågan är om Bobby började som Juniors chaufför, snarare var det väl så att Bobby blev Juniors chaufför när Tony tog över, dvs Bobby och några till avdelades till Juniors crew. Snarare var det en degradering för Bobby.
Ja, så kan man se det. Han hade ju även innan Junior blev boss en position som soldier och skötte Juniors shy även om han inte var capo. Tony och Bobby blev made på 80-talet i alla fall.
Citera
2013-08-19, 23:22
Medlem
Grabbjaevels avatar
När vi ändå är inne på Bacala:
http://www.youtube.com/watch?v=TRvQ1KuIKBQ

Tonys reaktion är underbar.
Citera
2013-08-20, 17:40
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbjaevel
När vi ändå är inne på Bacala:
http://www.youtube.com/watch?v=TRvQ1KuIKBQ

Tonys reaktion är underbar.
och Juniors blick!
Citera
2013-08-26, 21:30
Medlem
ragingcows avatar
Nån mer än mig som tycker att Tony kastar sten i glashus när han hånar Artie för hans tunnhårighet och Bobby för sin övervikt?
Citera
2013-08-26, 21:39
Medlem
TaxMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Nån mer än mig som tycker att Tony kastar sten i glashus när han hånar Artie för hans tunnhårighet och Bobby för sin övervikt?
Tony är en psykopat, förväntar du dig att han har självinsikt?
Citera
2013-08-27, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Jadå, det är klart han kastar sten i glashus, det skulle jag säga att rätt många av karaktärerna ändå gör. Orden TaxMonkey skriver väger.
Citera
2013-08-27, 05:04
Medlem
Grandiosos avatar
Ska snart se om hela härligheten igen!
Det blir tredje rundan med gänget Sopranos och company.
Och fler lär det väl antagligen bli.

28 DVD-skivor ska betas av således. För så många ligger serien på hos mig.

Goa scener med Chris & Paulie samt någon svårdödad ryssjävel:

http://www.youtube.com/watch?v=L5FCIAr-_VM
Senast redigerad av Grandioso 2013-08-27 kl. 05:13.
Citera
2013-08-27, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Håller med "Pine Barrens" är ett riktigt äventyr.

"You know how fast I can run, I'll leave you in the fuckin' dust" - Christopher

Så synd att man inte kan få tag i hela serien på BD, med undantag av första säsongen och sista säsongen (del 1 och 2) det vill säga. Den hade dock kostat om man ser till vad Deluxe-versionen kostade en - jag hade hursomhelst varit tvungen att införskaffa den.
Citera
2013-08-28, 21:48
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Alltså det avsnittet är ta mig fan det bästa jag sett i tvserie väg. Så jävla bra!!

Paulie: You're not gonna believe this. He killed 16 Czechoslovakians. Guy was an interior decorator

Chris: His home looked like shit though...

The Wire, Breaking Bad och fan o hans moster i all ära, men Sopranos... Fucking bästa serien som gjorts. Finns inget som kan jämföra sig. Är ett stort fan av Wire, följer även BB... Men Sopranos.... Nåt extra. Speciellt när man är torsk på allt som har att göra med den italiensk-amerikanska maffian/cosa nostra.

Kollade några klipp på Youtube för nån vecka sen, får ju ont i magen när man ser T och tänker på att James Gandolfini inte finns längre.... RIP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in