Citat:
Ursprungligen postat av
CattasBubbla
Din teori förutsätter ju då att AB ska ha haft det här förhållandet med VB vilket de jag talat med bestämt förnekar. De säger att han öht aldrig umgåtts med VB vad de vet. Och det förutsätter ju att KJ och AB är så pass tighta att de gör upp en mordplan tillsammans, men det faller ju också då om de inte ens är kompisar, vilket också påståtts. Och det förutsätter att MB och VB haft ett förhållande vilket det inte finns annat än löst skvaller som bekräftar. Så det är en ganska lång väg att gå innan man kan prata om att det skulle vara ett troligt motiv tycker jag.
Det kan vara så att åklagarna mörkar för att ev medgärningsman ska känna sig säker. Men att spåret lever vidare här inne är väl för att folk inte vill att tråden ska dö ut, vissa har suttit här dagligen i 3 månader och diskuterat och tycker väl helt enkelt att det blir för tråkigt om det skulle stanna av. Alltså skapar man nya diskussioner även om de är byggda på ingenting.När fup kommer ut och alla kan läsa vad som framkommit, vilka bevis som finns osv, då kommer det diskuteras ett tag och sedan kommer det rinna ut i sanden. Jag skulle tippa på att många i Boden som blivit oskyldigt utpekade/misstänkliggjorda i den här tråden bara väntar på att fuppen kommer.
Haha, ja, det där med att förneka förhållanden är vanligt, särskilt om man tycker att personen inte har hög status, vilket VB inte hade. Hon var ett mobboffer, och det är bekräftat av många. Jag skulle bli mer förvånad om AB erkände förhållandet med VB, vilket som sagt, är ett rykte, precis som mycket annat. Rykten kan ibland vara sanna, ibland inte.
Rykten gör gällande att det florerat många män runt VB. Hon påstås ha blivit våldtagen eller utnyttjad av någon vars namn börjar på A, ha haft en relation med KJ, AB, MB. Allt kan vara sant, vi vet inte. Hatad var hon, av AN. Varför? Tja, det har antagligen med VBs relationer att göra. Ligger relationstrassel bakom mord? Ofta. Jag tror att motivet finns där, men kan också tänka mig att VB kanske fått lite mer insyn i MBs affärer än vad som var bra för henne. Alternativt är mordet utfört av en förvirrad själ, och det verkar vara det mest aktuella spåret just nu.