2013-08-18, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jobbaridag
Orkar inte leta igenom tråden men har det kommit fram till hur hon dog?

Nej. Ingenting ännu som jag känner till. Alltså utöver den, enligt Polisen, letala blodförlusten.

- - -

Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Det finns inget officiellt än. Obduktion gjordes i torsdags (15/8).

Instämmer, dock kan möjligen "gjordes" ersättas med "påbörjades".

- - -

Men följande trådkonversationer är alla från den 8 augusti. Alltså strax innan kroppens fyndplats i anslutning till Mjölån blivit känd. Eftersom s.k. säkra källor åberopas bör de väl åtm. t.v. ha ett visst intresse (?)

- - -

Citat:
Ursprungligen postat av Affe78
Har hört från säkra källor att de hittade del av kroppen i lägenheten, någon mer som hört detta?

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kan du vidarutveckla detta?

Citat:
Fick reda på de idag att de hittat en bit av en kroppsdel i lägenheten, tycker också det låter märkligt men de är från säkra källor. Kan inte heller riktigt förstå varför polisen isf väljer att inte gå ut med detta?

- - -

Citat:
Har hört från säkra källor att de hittade del av kroppen i lägenheten, någon mer som hört detta?

Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Ja, benrester.

- - -

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kan du vidarutveckla detta?

Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Förmodligen kraftigt våld mot huvudet som resulterat i skallfragment, vilket även förklarar att man hitta massor av blod.
Citera
2013-08-18, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
"Maska lite då jag inte vill hjälpa dig att sprida dyngan"

Du länkar till en VåldVänster tidskrift men en bild på ajaj´s tatuering... Var tatueringen på något sätt inblandad i mordet?
Vi vet om ajaj´s intressen men de är faktisk OT då det inte var ett ritualmord med flaggor och hela kittet lämnat i bostaden.

Så man kanske kan återgå till det som är intressant i fallet, typ om nån vet vad ajaj ändrat i sin story, är den nya mer vinklad för att fälla sina tidigare vänner. Vad det också en del av hans Polen plan att hålla sig ute så länge som möjligt för att skapa ett hållbart försvar som bara räddar hans eget skinn.

Eftersom nazistiskt/rasistiskt influerade ursäkter för våld inte betraktas som OT i tråden...

https://www.flashback.org/sp44493283
Citat:
Orkar inte läsa igenom hela ditt inlägg för det består mest av svammel. Vart är du född? Det är inte svårt att dömas för "grov misshandel" i Sverige av idag, tyvärr. Det räcker att du slår en vänsterstudent på käften och han säger att det var en "nazist" som gjorde det så blir det automatiskt grov misshandel. Räkna ut resten själv. DB är en jävligt skön kille.

...borde möjliga "vänsterstudenter" ha rätt till genmäle.

Som jag skrev i https://www.flashback.org/sp44833328 är 'R-thn':s inlägg relevant i tråden: en intervju med åklagare Per-erik Rinsell.

"Avmaska lite, då jag gärna vill hjälpa till med att sprida relevant information"
http://expo.se/2013/36-arig-nazist-kvar-i-haktet_6058.html
Citera
2013-08-18, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Före 3 års ålder kan barnen omöjligt lagra minnen då deras kapacitet att spara dessa minnesbilder börjar utvecklas först vid tre års ålder.

Alla som påstår att de har minnesbilder före 3 års ålder ljuger eller så är deras minnen återskapade med hjälp av fotografier eller filmer.
OT Jag har minne från när min lillsyster och mor kom ut i dörren från BB. Då va jag 2åroch4mån!!! Kommer ihåg färg på filten, hur dörren och trappan såg ut. Detta är 47 års sedan. Finns inga kort på denna händelse men mor ha bekräftat att mina minnen är rätt. Inget ljug!!

Så till det trådrelevanta:Jag hoppas verkligen Id*s barn sov när I*a togs av daga och inte fått se vad som hänt.
Man får hoppas att barnet "bara" fick uppleva att ingen kom när det vaknat, att det "bara" fick uppleva hunger och ensamhet innan polisen kom och räddade det.
Citera
2013-08-18, 14:54
Bannlyst
Kära sars-skrift. Du passar på att citera flera i dit inlägg utan att tydligt visa detta utan bara visar en av de citerades nick, tragiskt sätt att skriva i en tråd.
Men att en person slåss och är med i VåldVänstern eller högern spelar för mig ingen roll, det är personen som idkar våld inte att han har nån spec färg på en keps. Men vill du hylla VåldsVänsters som ofta är hundratal i störande grupper mot kanske ett tiotal höger i nån demonstration så visar detta tydligt att de gillar våld och bara använder antivåldrörelsen som försvar för att ge sig på en mindre grupp.

Jag är anti iallafall mot våld vad du än skriver och vill du hissa upp stämningen i tråden så okey, men jag ogillar att man leder bort focus från våldspersonen till en förening flagga eller keps...

Gruppen du hänvisar till hetsar till våld, det gillar inte jag. Tror inte vi kommer längre så håll focus på ämnet i tråden tack.

Edit: Ajaj har nog begått brottet oavsett intresse i en politisk förening, DB FH har nog hjälp till med bortforslingen av kroppen även om de inte skulle varit med i nån politisk förening.
Senast redigerad av beaver_se 2013-08-18 kl. 14:58.
Citera
2013-08-18, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Kära sars-skrift. Du passar på att citera flera i dit inlägg utan att tydligt visa detta utan bara visar en av de citerades nick, tragiskt sätt att skriva i en tråd.
Men att en person slåss och är med i VåldVänstern eller högern spelar för mig ingen roll, det är personen som idkar våld inte att han har nån spec färg på en keps. Men vill du hylla VåldsVänsters som ofta är hundratal i störande grupper mot kanske ett tiotal höger i nån demonstration så visar detta tydligt att de gillar våld och bara använder antivåldrörelsen som försvar för att ge sig på en mindre grupp.

Jag är anti iallafall mot våld vad du än skriver och vill du hissa upp stämningen i tråden så okey, men jag ogillar att man leder bort focus från våldspersonen till en förening flagga eller keps...

Gruppen du hänvisar till hetsar till våld, det gillar inte jag. Tror inte vi kommer längre så håll focus på ämnet i tråden tack.

Edit: Ajaj har nog begått brottet oavsett intresse i en politisk förening, DB FH har nog hjälp till med bortforslingen av kroppen även om de inte skulle varit med i nån politisk förening.

Var det inte du som skrev att det var OT att prata om vilken politik eller vilka intressen AJ har? Jag tycker det är helt OT vad du tycker om diverse vänstergrupper. Att du är emot våld, ja så bra, men det är vi nog fler som är här, inget som är intressant för tråden och något man kan inflika i ett i övrigt OnT-inlägg i så fall.
Skit i att kommentera var länken kommer ifrån, det var kanske inte det den som länkade ville sätta fokus på? I vilket fall så har du satt fokus på den nu, grattis.

Som "anybody..." skrev förut, hur AJ fungerar och hur han ser på andra människor kan förklara "motivet" till det här mordet/dråpet (eller vad det nu blir i slutändan om han döms).
Citera
2013-08-18, 15:37
Medlem
Är det bekräftat att det hittats kroppsdel(ar)/ben
I lägenheten?
Citera
2013-08-18, 15:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzi
Är det bekräftat att det hittats kroppsdel(ar)/ben
I lägenheten?
Nej
Citera
2013-08-18, 15:57
Medlem
Heffis avatar
Vet någon möjligen när den slutgiltiga obduktionsrapporten väntas komma?
Senast redigerad av Heffi 2013-08-18 kl. 16:43.
Citera
2013-08-18, 16:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heffi
Vet någon möjligen när den slutgiltig obduktionsrapporten väntas komma?
Den bör rimligen komma i början på nästa vecka, men om den offentliggörs är en annan femma.
Citera
2013-08-18, 16:22
Medlem
issusforlifes avatar
OM obduktionsprotokollet blir offentligt, är det då innehållande foton osv. eller redigeras det från fall till fall? Tänker på El*n Kr*ntz och de två Arbogabarnen. Där var det väldigt grafiska bilder med. Någon som vet proceduren. Q?
Citera
2013-08-18, 16:25
Medlem
"Det handlar om teknisk bevisning, vittnesmål och omständigheter som binder honom till brottet, säger åklagare Per-erik Rinsell till Expo Idag."

Hoppsan! Vittnesmål som binder honom till brottet? Är detta något nytt eller det tidigare vittnesmålet (av person) som ReimerDenYngre avfärdade? Men här är det ju frågan om ett vittnesmål som binder honom till brottet - inte brottsplatsen!

Detta förutsätter givetvis att åklagaren inte är felciterad.

Kom ni förresten fram till om DB´s hund var död eller inte
Om barnet på 1,5 år såg någonting, så kan det ändå inte göra sig förstått med vittnesmål mm. Traumatiskt, mycket möjligt. Men tyvärr OT i denna tråd... (men tur i oturen att hon/han inte var äldre...)
Citera
2013-08-18, 16:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av issusforlife
OM obduktionsprotokollet blir offentligt, är det då innehållande foton osv. eller redigeras det från fall till fall? Tänker på El*n Kr*ntz och de två Arbogabarnen. Där var det väldigt grafiska bilder med. Någon som vet proceduren. Q?
Jag antar att du menar FUP nu. Domstolar brukar vara pigga på att sekretessa obduktionsbilder nuförtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in