2013-08-08, 18:14
Medlem
Chrillothekids avatar
Om clif* rört Killen i parken så känns han inte så farlig. Grabben hade väl inte ett märke på sig? Tror inte denne pappan är nått att oroa sig för för de 3 mgm. Med det sagt får man ju också säga att vilken pappa som helst vore att frukta efter ett sånt här brott, tatueringar eller ej. Ingen person man ska fisa i motvind på direkt!

Tycker förfarandet med endast utvalda små sökfolk känns fel OM inte polisen vet mycket mer än vad vi kan föreställa oss. Som tex att hon blivit styckad som vissa spekulerar i. För varje timme som går riskerar värdefulla bevis att ruttna bort och det bästa vore att hitta Id*. Alltså om de nu inte är så att de redan fått bekännelser, vet hur hon dog(styckad), vet var hon ligger men inväntar med att gå ut med den infon tills AJ sitter isolerad etc.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag trodde att du hela tiden menade att DB är oskyldig för att du visste vad han gjorde de aktuella tider? Annars hur kan du påstå att han är oskyldig?

fattar ni trögt?
Jag har ALDRIG påstått att han är oskyldig!!
Ja dom aktuella tiderna jag har berättat/skrivit om. INGA andra tider.
KAN NI LÄSA NORMAL SVENSKA , så bevisa det... Annars kan ni KNIPA!
Citera
Medlem
IroniskJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Är det någon som varit till Ödehuset än?

https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fgoo.gl%2Fmaps%2FIPJ5h

Inte vad jag vet, men tycker nog att polisen borde gjort det vid det här laget. Hur var det.. Fanns det några brunnar där?
Citera
2013-08-08, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kan du vidarutveckla detta?
Fick reda på de idag att de hittat en bit av en kroppsdel i lägenheten, tycker också det låter märkligt men de är från säkra källor. Kan inte heller riktigt förstå varför polisen isf väljer att inte gå ut med detta?
Citera
2013-08-08, 18:17
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Var clif* i Warszawa? Ganska osannolikt att det va därför han gick till ambassaden annars.
Tror inte han är där å letar.

Cl*ff var väl inte i Warszawa. AJ ville inte återvända till sverige själv i rädsla för cl*ff.
Och jag måste hålla med DaBitch, hen har skrivit att hen hade kontakt med DB fram till 23 den aktuella kvällen om jag har tolkat det korrekt. Inte att hen har haft kontakt med DB under den aktuella natten.
Citera
2013-08-08, 18:18
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Var clif* i Warszawa? Ganska osannolikt att det va därför han gick till ambassaden annars.
Tror inte han är där å letar.
Man måste förklara så småbarn förstår. AJ hade två val, att gå till ambassaden i Warszawa, eller till polishuset i Trollhättan, för att överlämna sig. Han valde att gå till ambassaden av rädsla för C. Han vågade inte åka till Trollhättan.
Citera
2013-08-08, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Affe78
Har hört från säkra källor att de hittade del av kroppen i lägenheten, någon mer som hört detta?

Förutom den anmärkningsvärda mängden blod, förekommer nog inga andra uppgifter om "delar av kroppen" avseende berörd lägenhet, ända fram till ditt här citerade inlägg. Vet du något som helst mer än detta? Och är det, i så fall, lämpligt att avslöja det i detta forum vid denna tidpunkt? Själv har jag inget hört om något dylikt och har heller öht inte den minsta aning om vad det kan röra sig om.
Citera
2013-08-08, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Man måste förklara så småbarn förstår. AJ hade två val, att gå till ambassaden i Warszawa, eller till polishuset i Trollhättan, för att överlämna sig. Han valde att gå till ambassaden av rädsla för C. Han vågade inte åka till Trollhättan.
Kan man inte i ett läge som detta knalla in på vilken polisstation som helst i Sverige, Jönköping t.ex. och därifrån bli skjutsad till Trollhättan?
Citera
2013-08-08, 18:22
Medlem
Chiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotrocken
För mig verkar det vara en otroligt dåligt vald plats att stå på i 20 minuter när man har ett lik i lasten. Var Id@ redan dumpad någonstans vid den tidpunkten då kanske? Det kan ju vara så att man hade överläggningar om vad man akulle göra av S40:n. Men vilken är den andra bilen isåfall? Och om man tror att den bilen har en V8-motor så måste det ju vara någon i närheten som har hört motorljudet för det hörs väl inte så tydligt ifall man passerar förbi i en annan bil. DB har ju några Chevor som kanske har V8-motor. Vad har FH för fler bilar än Amazonen?
FH flickvän har förutom en VW Golf en avställd Chevrolet Camaro, men om den är körbar har jag ingen aning om.
Citera
2013-08-08, 18:22
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Inte vad jag vet, men tycker nog att polisen borde gjort det vid det här laget. Hur var det.. Fanns det några brunnar där?

Hmm Vet faktiskt inte men hoppas verkligen de har kollat det för det ligger ju precis i närheten av både DB och FH:s bostäder, ligger ändå ganska gömt till även fast det ligger intill vägen. Man ser det ju typ bara om man åker precis förbi.
Citera
2013-08-08, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Affe78
Fick reda på de idag att de hittat en bit av en kroppsdel i lägenheten, tycker också det låter märkligt men de är från säkra källor. Kan inte heller riktigt förstå varför polisen isf väljer att inte gå ut med detta?

Hur stora bitar rör det sig om? Varför har polisen inte sagt något av detta innan de ber folk kika i sina dammar och brunnar!
Citera
2013-08-08, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Enligt flera olika rykten har DB S40 varit sedd här på platsen natten då Id* försvann, tillsammans med en bil till, troligtvis en bil med V8. Enligt fågelkvitter så stod dom på busshållplatsen i ca 20 minuter med bilarna igång.
http://goo.gl/maps/YY118
Några meter in i skogen ifrån busshållplatsen finns denna damm, men är den verkligen tillräckligt djup för att dumpa en kropp?
https://anonfiles.com/file/9b7a1195384ee3070089219c1722db2d
https://anonfiles.com/file/2789f13358de0387288623537be92da1
Om nån spanat och sett bilarna i 20 minuter, borde då inte spanaren ha sett någon vid bilarna?
Eller tittade hen i 20 minuter för att sen gå därifrån ?
Känns lite lustigt.
Och om denne såg två bilar, borde denne inte kunna beskriva bilen lite bättre än en bil som kanske har v8?
det där viftar jag bort tillsvidafe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in