2013-08-08, 18:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt
Hur stora bitar rör det sig om? Varför har polisen inte sagt något av detta innan de ber folk kika i sina dammar och brunnar!
"Äh, det ligger bara en hand i brunnen. Då är det inget att bry sig om, det kan det inte vara Ida. Polisen har inte sagt att hon är styckad".
Citera
2013-08-08, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Affe78
Har hört från säkra källor att de hittade del av kroppen i lägenheten, någon mer som hört detta?

Ja, benrester.
Citera
2013-08-08, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnslatt
Hur stora bitar rör det sig om? Varför har polisen inte sagt något av detta innan de ber folk kika i sina dammar och brunnar!
Vet inte exakt men en liten del vad jag förstår.
Citera
2013-08-08, 18:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affe78
Fick reda på de idag att de hittat en bit av en kroppsdel i lägenheten, tycker också det låter märkligt men de är från säkra källor. Kan inte heller riktigt förstå varför polisen isf väljer att inte gå ut med detta?

Vet du på ett ungefär när de skulle ha hittat denna bit eller vilken bit det gäller?
De hade ju AJ inne så de bör ju ha hittat den efter han hade släppts.
Citera
2013-08-08, 18:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Man måste förklara så småbarn förstår. AJ hade två val, att gå till ambassaden i Warszawa, eller till polishuset i Trollhättan, för att överlämna sig. Han valde att gå till ambassaden av rädsla för C. Han vågade inte åka till Trollhättan.
Men det vet ju inte du. Han kan ha haft fler val, eller hade han bara dessa två val?
Han har ju ett val att hålla sig på flykt också.
Du tänker, men.
Citera
2013-08-08, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kan du vidarutveckla detta?

Förmodligen kraftigt våld mot huvudet som resulterat i skallfragment, vilket även förklarar att man hitta massor av blod.
Citera
2013-08-08, 18:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Men det vet ju inte du. Han kan ha haft fler val, eller hade han bara dessa två val?
Han har ju ett val att hålla sig på flykt också.
Du tänker, men.
Jag har inte sagt att han bara hade de två valen. Men enligt fågeln valde han ambassaden i Warszawa för han var rädd för C. Han trodde alltså inte att C var i Warszawa, som du försökte få det till.
Citera
2013-08-08, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Man måste förklara så småbarn förstår. AJ hade två val, att gå till ambassaden i Warszawa, eller till polishuset i Trollhättan, för att överlämna sig. Han valde att gå till ambassaden av rädsla för C. Han vågade inte åka till Trollhättan.

Eller valfri polisstation någonstans på klotet.
Han hade kommit lidrigast undan om han tagit färjan till t.ex. Ystad och änmält sig där.
Citera
2013-08-08, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Möjligt, jag bara skriver utifrån vad jag själv tror och jag tror att man undviker broarna om möjligt, liksom centrala staden faktiskt. Man ska troligen åt grästorpshållet och man är redan på "rätt" sida centrum vid BO och jag tror det bär emot att färdas i "fel riktning" mer än absolut nödvändigt.

Jag tror ingen begåvad riskanalys gjordes vid tillfället, så mina (korkade?) spekulationer kan gott duga som en av flera hypoteser. Men, som alla andra här i tråden, så kan jag ha fel i mina spekulationer.

Tills kroppen är återfunnen och identifierad finns det ingen anledning till att starta ett 'flame war' om mer- eller mindre trolig dumpningsplats. Jag har blott påstått att rädsla för polisen begränsar de potentiella valmöjligheterna mer för den som aldrig har ägnat sig åt kriminell varksamhet, i praktiken. Verkligheten ser sällan ut som på film. Akten att bryta upp bankfack associerar de flesta med avancerade tunnelkonstruktioner eller rififi. Den enda person som jag känner till som faktiskt har brutit upp bankfack gick ner i bankvalvet under kontorstid med en duffelväska över axeln. Sen stod han och bröt med volvojärnet under en timma och sen gick han hem. Via sin kran förstås.

Säkerhetsexperten Bruce Schneier har under flera år kört tävlingen 'Best Movie-Plot Threat' http://www.schneier.com/blog/archives/2006/04/announcing_movi.html för de som helst utgår ifrån att det i själva verkligheten funkar som på film.

Eftersom Id@s kropp ännu inte är återfunnen, trots alla sökinsatser, finns det ingenting som motsäger att den är dumpad på ett smart sätt.
Citera
2013-08-08, 18:52
Medlem
Chiltons avatar
Citat:
Om nån spanat och sett bilarna i 20 minuter, borde då inte spanaren ha sett någon vid bilarna?
Eller tittade hen i 20 minuter för att sen gå därifrån ?
Känns lite lustigt.
Och om denne såg två bilar, borde denne inte kunna beskriva bilen lite bättre än en bil som kanske har v8?
det där viftar jag bort tillsvidafe
Jo det stämmer, vittnet säger att h*n kände igen DB på tatueringarna i ansiktet, och tipset är självklart lämnat till polisen. Personerna satt inte inne i bilarna och bara väntade utan stod runt bilarna och pratade.
Citera
2013-08-08, 18:54
Bannlyst
Citat:
Om nån spanat och sett bilarna i 20 minuter, borde då inte spanaren ha sett någon vid bilarna?
Eller tittade hen i 20 minuter för att sen gå därifrån ?
Känns lite lustigt.
Och om denne såg två bilar, borde denne inte kunna beskriva bilen lite bättre än en bil som kanske har v8?
det där viftar jag bort tillsvidafe
Men du är ju riktigt dum i huvudet anal-kalle, bor man en bit ifrån och bara ser lycktorna från 2 st bilar samt hör ljudet av en V8... Klart du viftar bort saker du inte förstår, eller kanske vet du något om dumpningen och vill leda bort folk från att finna henne... Känner du AJ? Tänkte på att du öppet i tråden beskrivit din CV från Hinseberg eller vad det var du var inlåst. Så kanske du känner han. Eller

Klart man borde söka runt denna vattenhålan och kolla efter spår där bilarna stod, kanske har de tappat något smått som kan spåras.
Citera
2013-08-08, 18:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Jo det stämmer, vittnet säger att h*n kände igen DB på tatueringarna i ansiktet, och tipset är självklart lämnat till polisen. Personerna satt inte inne i bilarna och bara väntade utan stod runt bilarna och pratade.
Kan en bil ha haft trasig ljuddämpare och låtit som en V8?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in