2013-08-17, 05:07
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
I dag kan dom hitta DNA på Ida så länge hon inte blivit eldad på eller legat i vatten sluta och trolla, snälla!

Varför i hela friden skriver du att jag trollar?? Vad har hänt med tråden?!!
Citera
2013-08-17, 05:33
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Den där uppgiften kommer via fastern som gnäller över att hon själv inte blev informerad. Journalisten har inte pratat med honom direkt.

Ja du. Du vet inte om det stämmer om Fadern fick dödsbesked på text-tv. Innan polisen fick kontakt med honom. För du är ju inte Fadern.

Men frågan är vilket som är värst. En person härinne som gnäller över att anhöriga är upprörda när de får dödsbesked genom media istället för polis. Eller en person härinne som tror att anhöriga ljuger om en sådan sak.. Du verkar vara av båda sorterna.
Citera
2013-08-17, 05:36
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Ställ upp följande hypotes på dödsorsak
Underliggande dödsorsak: Misshandel
Komplikation: Inre blödning
Bidragande dödsorsak: Biltransport

Det är ett svårt men viktigt arbete för rättsmedicinarna att fastställa nar Ida blev "klinisk död".
Erfarenhetsmässigt kan det röra sig om 1-2 timmar efter misshandeln, beroende på hur allvarliga de inre blödningarna är. Anta att misshandeln äger rum omkring halv ett (vittnesmål om buller och samtalet med Idas barns far). Det ger ett spann mellan halv två och halv tre. Om transporten äger rum närmare halv två kan transporten vara bidragande dödorsak. Om det är närmare halv tre är det större sannolikhet att hon är kliniskt död vid transporten
Vet att flera med dig har pratat om transporten som möjlig dödsorsak. Hur menar ni då? Om hon avlider i skuffen på en bil så beror det väl ändå på skadorna som tillfogats henne innan? Alltså, likaså hade hon ju avlidit om hon legat kvar på ett golv eller i en säng. Det är ju inte bilfärden som är dödande i sig. Eller menar ni att det juridiskt kan ses på något annat vis? I'm confused...
Citera
2013-08-17, 06:00
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Vet att flera med dig har pratat om transporten som möjlig dödsorsak. Hur menar ni då? Om hon avlider i skuffen på en bil så beror det väl ändå på skadorna som tillfogats henne innan? Alltså, likaså hade hon ju avlidit om hon legat kvar på ett golv eller i en säng. Det är ju inte bilfärden som är dödande i sig. Eller menar ni att det juridiskt kan ses på något annat vis? I'm confused...

Id* dog innan kroppen lämnade huset. Har inte media rapporterat det? "Skyddarna" är häktade för brott inom ett större geografiskt område, medan AJ sitter för mord begånget på I*as adress. Åklagaren är alltså glasklar över att kroppen inte lämnade hennes hem levande. Övertygade om det har åklagare och polis varit minst sedan AJ häktades i sin frånvaro.

Citat:
Ursprungligen postat av åklagare EJ
2013-07-23
Häktningsframställan (utevaro), sannolika skäl
Mord 2013-06-29 - 2013-06-30 ÖSTRA MARGARETAVÄGEN 52, TROLLHÄTTAN
Citera
2013-08-17, 06:13
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
FH hade väl allt att förlora på att hjälpa till, så han känns överraskande men DB stod ju AJ nära och var i ett känsligt läge i o m att han förlorat 2 anhöriga relativt nyligen. Han hade ju dessutom blivit bjuden på resa av AJ och sånt skapar ju en hel del tacksamhetskänslor. Men herregud, en mördad ung kvinna/ mor - man undrar vad de tänkte på.
Ni är många som tror att DB:s förluster av bror och far, bidrar till att han hjälper AJ med detta hemska. Jag tror inte det har med saken att göra alls. DB hade sannolikt gjort likadant ett år före hans bror och far gick bort. Stör mig på att det ska tramsas (ej specifikt riktat till dig) med DB här i tråden. En del skriver hutlösa saker som "det är nästan lite synd om honom". Men va i hela friden!? När blev det synd om DB? Vi har väl alla förlorat en anhörig, några av oss till och med flera i följd. Men inte f-n är vi behjälpliga med liktransporter av mördade småbarnsmammor för det!? Nej, må den där DB brinna lika varmt som AJ, tvii vale!
Citera
2013-08-17, 06:26
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Id* dog innan kroppen lämnade huset. Har inte media rapporterat det? "Skyddarna" är häktade för brott inom ett större geografiskt område, medan AJ sitter för mord begånget på I*as adress. Åklagaren är alltså glasklar över att kroppen inte lämnade hennes hem levande. Övertygade om det har åklagare och polis varit minst sedan AJ häktades i sin frånvaro.
Att det är mord är ju självklart, det var inte det som diskuterades. Frågan gällde dödsorsak.
Citera
2013-08-17, 08:25
Medlem
Sokkos avatar
Citat:
Att det är mord är ju självklart, det var inte det som diskuterades. Frågan gällde dödsorsak.

Jag såg inlägg där det diskuterades om IF kan ha dött under transporten, och svarade på det.

Att mord var självklart ansåg "alla" även när Linda C försvann och återfanns. Fastän det skulle ha kunnat vara dråp eller vållande. Utan att jämföra fallen i övrigt (brottsplats och dödsorsak saknades i LCs fall) är det faktiskt inte 100% säkert att domstol - om det går till åtal - rubricerar IFs död som just mord. Mycket tas ut i förskott här.

Igårkväll lade jag ut två dokument; ett rörande DB och ett tilläggsprotokoll om styckmordet i Boxholm. Det kom en drös PM där medlemmar efterfrågade mer. Oklart vilket fall som åsyftades. Jag skriver och delger som sagt fakta i mer än en tråd. I denna tråd fick jag heller inget svar på frågan om frivårdsdokumenten redan hade lagts upp.

Gällde det FH så redogjorde jag igår för det lilla innehållet som avvek från DBs personutredning. Då hans sambo diskuterats här på sistone så kan tilläggas att FH i vart fall 26 juli ansåg att han har en flickvän sedan tre år. Bra uppväxt enligt egen utsago, tre halvsyskon. Slitsam skilsmässa från kvinnan med barnet. Samt det jag skrev igår om hans fysiska problem.
Citera
2013-08-17, 08:39
Medlem
Ellan1305s avatar
Citat:
Jag såg inlägg där det diskuterades om IF kan ha dött under transporten, och svarade på det.

Att mord var självklart ansåg "alla" även när Linda C försvann och återfanns. Fastän det skulle ha kunnat vara dråp eller vållande. Utan att jämföra fallen i övrigt (brottsplats och dödsorsak saknades i LCs fall) är det faktiskt inte 100% säkert att domstol - om det går till åtal - rubricerar IFs död som just mord. Mycket tas ut i förskott här.

Igårkväll lade jag ut två dokument; ett rörande DB och ett tilläggsprotokoll om styckmordet i Boxholm. Det kom en drös PM där medlemmar efterfrågade mer. Oklart vilket fall som åsyftades. Jag skriver och delger som sagt fakta i mer än en tråd. I denna tråd fick jag heller inget svar på frågan om frivårdsdokumenten redan hade lagts upp.

Gällde det FH så redogjorde jag igår för det lilla innehållet som avvek från DBs personutredning. Då hans sambo diskuterats här på sistone så kan tilläggas att FH i vart fall 26 juli ansåg att han har en flickvän sedan tre år. Bra uppväxt enligt egen utsago, tre halvsyskon. Slitsam skilsmässa från kvinnan med barnet. Samt det jag skrev igår om hans fysiska problem.

Flera personer har efterfrågat frivårdsdokument för FH. Flera har också sagt att de inte sett det, så nej, det har inte lagts upp. Du får gärna göra det.
Citera
2013-08-17, 08:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, mordoffer dör inte alltid på mordsplatsen. Anna Lindh mördades på NK och avled på sjukhus. Vad är mordplatsen, tror du? Så även om åklagaren tror att mordplatsen var hennes bostad kan hon ha lämnat bostaden levande.
Citera
2013-08-17, 09:12
Medlem
Förstår inte varför man fortfarande diskuterar att I*a kan ha dött någon annanstans än i sin lägenhet. Blodet som hittades i lägenheten kom från henne och som polisen fastslagit, så stor blodförlust kan ingen människa överleva...Hon dog helt otvetydigt i sin lägenhet. Tror även gm lämnat avtryck i blodet (hand/fot), kan även finnas spår från fler (AJ, DB & ev. FH) Tycker tråden blir lätt vilseledande om man pratar om andra ställen I*a kan ha dragit sin sista suck, lägenheten är mord-/olycksfallsplatsen helt sannolikt.
Citera
2013-08-17, 09:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Jag är inte främmande för att det slutar med åtal för dråp.
Citera
2013-08-17, 09:30
Medlem
Disasterbators avatar
Jag har inte sökt särskilt mycket längs kabelvägen så jag vet inget om gropar där. Det fanns ett ställe på Hunneberg som såg "grävt" ut och detta var markerat med polisens avspärrningstejp. Jag har ett foto som jag kan lägga upp senare. Om det finns gropar längs kabelvägen är det inte omöjligt att dessa är markerade på samma sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in