2013-08-16, 22:21
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
Är precis lika frågande som du verkar vara i detta hänseende (fetmarkerad fråga) och kommer för första gången i mitt liv att lusläsa ett FUP när det väl kommit ut på CD.

Det finns länkar till några "välkända" FUPar här på FB (kommer inte ihåg var just nu, Q vet).
Men tro mig, det är i långa stycken tämligen odramatisk - för att inte säga tröttsam - redovisning av förhörsprotokoll, beslag och fynd.
Citera
2013-08-16, 22:22
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Tack! Man undrar ju då om det är så svårt att se dödsorsaken? Blödarsjukan i kombination med allt blod som fanns i lgh borde väl vara tillräcklig dödsorsak? Eller så vill de inte släppa info till media än.

Jag tror att dom vill veta hur blodet lämnade kroppen.
Citera
2013-08-16, 22:25
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Tack! Man undrar ju då om det är så svårt att se dödsorsaken? Blödarsjukan i kombination med allt blod som fanns i lgh borde väl vara tillräcklig dödsorsak? Eller så vill de inte släppa info till media än.

Dödsorsak är inte så enkelt som det kan verka.

Se https://www.flashback.org/sp44773288
Citera
2013-08-16, 22:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hon har legst ute i naturen nästan lika länge som L*nda Ch*n. Och där lyckades de aldrig ta reda på dödsorsaken.
Citera
2013-08-16, 22:27
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Jag tror att dom vill veta hur blodet lämnade kroppen.

Jo tack, men det lär väl synas? Kan hända att jag överskattar skicket på kroppen efter 5 v ute. Har ju ingen direkt erfarenhet av detta. Ev knivhugg hade väl upptäckts tidigt då hon hade kläderna på sig. Så det kanske man kan utesluta?
Citera
2013-08-16, 22:32
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Det finns länkar till några "välkända" FUPar här på FB (kommer inte ihåg var just nu, Q vet).
Men tro mig, det är i långa stycken tämligen odramatisk - för att inte säga tröttsam - redovisning av förhörsprotokoll, beslag och fynd.

Knappast den om L*nda Ch*n i alla fall, har läst 3000 av 4000 sidor(många blanka o mycket bilder) och det är helt fascinerande vilken stolle M*ts Al* är. Intervjuer med hans gamla vänner kan få en att skratta gott för sig själv.

Värsta mardrömmen vore väl om AJ slank ur nätet som A*m gjorde, jag blir stundtals lite orolig faktiskt.

Tycker det ska bli intressant att se hur mycket Polisen vetat som inte vi vet och blir det långtråkigt får man väl skumläsa.
Citera
2013-08-16, 22:34
Medlem
refsps avatar
Citat:
Jo tack, men det lär väl synas? Kan hända att jag överskattar skicket på kroppen efter 5 v ute. Har ju ingen direkt erfarenhet av detta. Ev knivhugg hade väl upptäckts tidigt då hon hade kläderna på sig. Så det kanske man kan utesluta?

Som du själv säger, jag tror du underskattar i vilket skick kroppen var i. Jag har heller ingen aning. Man föreställ dig förruttnelse, små djur, stora djur, värme, fukt och nederbörd. 5 veckor är lång tid.

Men jag tror de kommer komma fram till något. AJ är en hetlevrad våldsam så det är nog inget cleant dåd. Nävar, trubbiga föremål etc gissar jag på. Möjligtvis kniv. Kanske all of the above. I så fall är det svårt att avgöra exakt vilket händelse som var den dödande. Det är nog därför det tar sin tid.
Citera
2013-08-16, 22:34
Medlem
Citat:

Jag tror dig. Och är samtidigt även genuint tacksam för att slippa ta del av den s.k. Slasken.
Citera
2013-08-16, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Observera att det var helt hypotetiskt, jag själv tror inte att de är särskilt oskyldiga. Vi kommer nog att få reda på tids nog, du är knappast ensam om att vilja läsa FUP:en kan jag säga.

Tänkte just efterlysa DB-försvaret och fråga varför han inte erkänner om han nu är så snäll men så kom jag på att de ju anser honom vara oskyldig.

Tänk på att även Adolf Hitler älskade barn och hundar, och dessutom var han vegetarian.

Antingen har DB redan erkänt sin del —eller kommer att göra det— eller så gör han det inte... Något tredje och bättre alternativ kan han inte välja.
Citera
2013-08-16, 22:35
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Dödsorsak är inte så enkelt som det kan verka.

Se https://www.flashback.org/sp44773288

Ställ upp följande hypotes på dödsorsak
Underliggande dödsorsak: Misshandel
Komplikation: Inre blödning
Bidragande dödsorsak: Biltransport

Det är ett svårt men viktigt arbete för rättsmedicinarna att fastställa nar Ida blev "klinisk död".
Erfarenhetsmässigt kan det röra sig om 1-2 timmar efter misshandeln, beroende på hur allvarliga de inre blödningarna är. Anta att misshandeln äger rum omkring halv ett (vittnesmål om buller och samtalet med Idas barns far). Det ger ett spann mellan halv två och halv tre. Om transporten äger rum närmare halv två kan transporten vara bidragande dödorsak. Om det är närmare halv tre är det större sannolikhet att hon är kliniskt död vid transporten
Citera
2013-08-16, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du köper den från TR, rakt över disk eller beställer och betalar mot faktura. Priset varierar med storlek, ofta 2 kr sida. Räkna med ca 2000 sidor. Har du tur kan du få den på CD, 120-150 kr/styck, förhoppningsvis bara en.

Kanske vi borde ha en insamling här så någon kan beställa den och sen lägga ut den? Tror många vill läsa den..
Citera
2013-08-16, 22:43
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Som du själv säger, jag tror du underskattar i vilket skick kroppen var i. Jag har heller ingen aning. Man föreställ dig förruttnelse, små djur, stora djur, värme, fukt och nederbörd. 5 veckor är lång tid.

Men jag tror de kommer komma fram till något. AJ är en hetlevrad våldsam så det är nog inget cleant dåd. Nävar, trubbiga föremål etc gissar jag på. Möjligtvis kniv. Kanske all of the above. I så fall är det svårt att avgöra exakt vilket händelse som var den dödande. Det är nog därför det tar sin tid.

Ja du har rätt, huu...
Om jag ska kunna sova alls i natt så måste jag släppa dessa tankar. Får vänta in svaren helt enkelt. Måtte de bara finna något som AJ inte kan bortförklara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in