2013-08-16, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Varför inte?
2. jag tror styckningen skedde när han/dom kom fram till att hon skulle transporteras till huset, för att sen brännas med det. med tanke på hur högt upp och hur smalt fönstret är, så har jag svårt att tro att han el. dom hade kunnat baxa in en helkropp (som dessutom var i stark förruttnelse) genom fönstret. därför tror jag att hon styckades ett bra tag före! kroppsdelarna skulle dras eller knuffas in i en presenning bit för bit (huga!!!)= lättare, mindre grisigt, mindre risk för upptäckt!
Citera
2013-08-16, 22:13
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
2. vad säjer att han ö.h.t for till sin bror? vad bevisar det! inte vem!?
En kompis till broderns kompis har gjort en del inlägg här i tråden som går ut på att mt som hastigast kom och besökte brodern som då tillsammans med en kompis ska ha suttit och spelat och jammat:
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?username=jotnan

Antaget att mt gjort en artighetsvisit så kan det betyda att han velat skaffa sig ett alibi på detta sätt. - Ingen vet vad mt gjort efter det att han lämnat brodern och dennes kompis - och fram till nästa dags morgon (då flera personer saknat VB hela gårdsskvällen plus den natt som passerat).
Citera
2013-08-16, 22:20
Medlem
Popcorn76s avatar
En tanke bara: när man läser VBs FB så är svenskan sisådär ibland, av förståeliga skäl. Jag tänker på hennes sista meddelande att hon "sen skulle hem till kompis och plugga". Hon kanske menade hem till kompis OCH SEN plugga. Alltså hon glömde SEN. Det skulle förklara varför mamman hade efterrätt klar. Hon väntade att hon skulle komma tillbaka snart. Hon skulle bara hem till en kompis och sedan komma hem igen och plugga. Hon hade ju tenta dagen efter. Kanske därför de irriterade smsen, KJ körde aldrig hem henne och hon var ju tvungen att plugga.

Det skulle ju ge svar på våra frågor varför i hela fridens namn hon skulle hem till KJ och plugga. Det kanske hon inte skulle.
Senast redigerad av Popcorn76 2013-08-16 kl. 22:28.
Citera
2013-08-16, 22:42
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och detta gör man först nu. Kling och klang varning tycker jag. Borde varit något av det första man tog tag i.

Finns ju en möjlighet att polisen fått analyssvar som just gjort dessa sms mer intressanta... därför sker det först nu.
Citera
2013-08-16, 22:42
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
hon kan ha skickat ett sms till någon att hon var irriterad på någon!!! SEDAN ska hon ha skickat-alltså senare- efter det första sms:et, ett "rädd" sms till en manlig bekant! för mej säker källa!
Alldeles nyss så var det ju en spekulation du hade, att hon kanske var rädd och osäker. Nu kommer det plötsligt från en säker källa?
Det polisen sagt och som då kan tas som fakta är att hon skickat ett sms där hon var irriterad, det är alltså inte att "hon kan ha", det är fakta. Men eftersom man inte (vad jag vet?) gått ut med någon exakt tidpunkt på när det skedde så blir jag förbryllad hur du (eller din källa) kan veta att efter det så skickade hon ett till?

Hur vet du att det var efter irriterad-messet hon skickade att hon var rädd och osäker, vilken tidpunkt kom irriterad-messet och vid vilken tidpunkt kom rädd-messet enligt din källa?
Citera
2013-08-16, 22:43
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
2. jag tror styckningen skedde när han/dom kom fram till att hon skulle transporteras till huset, för att sen brännas med det. med tanke på hur högt upp och hur smalt fönstret är, så har jag svårt att tro att han el. dom hade kunnat baxa in en helkropp (som dessutom var i stark förruttnelse) genom fönstret. därför tror jag att hon styckades ett bra tag före! kroppsdelarna skulle dras eller knuffas in i en presenning bit för bit (huga!!!)= lättare, mindre grisigt, mindre risk för upptäckt!
Du menar att VB styckades för att få in henne - bit för bit - genom den rel. smala fönsteröppningen. - Ja, i så fall så förefaller det konstigt att inte fler delar än benen fanns därinne i huset. - Varför lyckades mt inte få in t ex huvudet, lårbenen och armarna..? - Och var det "dom" så hade det väl inte varit någon match!? - Nej, jag kan inte få ihop det på annat sätt än att det är en galnings verk, och möjligen hade denne tänkt sig att elda upp delarna i eldstaden (fp2) men funnit att det nog var lättare sagt än gjort. Benen fick heller inte plats, och det är möjligt att något störande moment inträffade som gjorde att hela företaget tvingades avbrytas och att benen på vägen till bilen helt sonika slängdes in genom fönstret. - Man behöver veta betydligt mer om de olika delarna för att kunna dra riktiga slutsatser. Som det nu ser ut så har gm bara velat bli av med sina delar på ett så snabbt och lättvindigt sätt som möjligt, och en ev. upptäckt av delarna verkar inte ha utgjort något som helst bekymmer för honom.
Citera
2013-08-16, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Ojoj, så många som hängt upp sig på pluggandet igen. Är det ingen här som har kontakt med ungar i den åldern? Här har det i flera år kunnat dyka upp ungdomar, trots att de behöver plugga. De kommer hit och pluggar, tar en social paus och återgår till studierna, fram till nästa paus. Det är inte en eller två, utan flera olika vänner till mina barn. (Men det är kul att läsa alla lustiga tankar kring detta. )
2 jag har också ungdomar varje dag hemma och vet också det där med pluggandet! men faktum är att VB körde stenhårt med sitt pluggande eftersom hon hade legat efter i -i stort sett- alla ämnen! och det var hon angelägen att ta igen och plugga ikapp inför tentan! så hon var seriös med det!.
Citera
2013-08-16, 22:55
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
En tanke bara: när man läser VBs FB så är svenskan sisådär ibland, av förståeliga skäl. Jag tänker på hennes sista meddelande att hon "sen skulle hem till kompis och plugga". Hon kanske menade hem till kompis OCH SEN plugga. Alltså hon glömde SEN. Det skulle förklara varför mamman hade efterrätt klar. Hon väntade att hon skulle komma tillbaka snart. Hon skulle bara hem till en kompis och sedan komma hem igen och plugga. Hon hade ju tenta dagen efter. Kanske därför de irriterade smsen, KJ körde aldrig hem henne och hon var ju tvungen att plugga.

Det skulle ju ge svar på våra frågor varför i hela fridens namn hon skulle hem till KJ och plugga. Det kanske hon inte skulle.

I så fall förklarar det ju varför hon önskar efterrätt. Hon skulle vara tillbaka till middagen.

Så här: VB åker hem till KJ av någon anledning men menar bara att stanna en stund för hon ska sedan hem och äta middag+efterrätten hon önskat. Sedan ska hon plugga. Hemma, som de flesta gör.
Av någon anledning vägrar KJ köra henne tillbaka. Hon blir stressad över sin tenta, de börjar bråka och skrika på varandra (de skriken som grannen hört behöver ju inte vara dödsskrik. Man kan nog urskilja ett riktigt sådant och då skulle han kanske masat sig ur sängen). Alt klipper KJ till henne, hon skriker.
Hon drar ifrån lägenheten och bestämmer sig för att gå hem. KJ som fortfarande är ursinnig hoppar in i sin bil och kör efter henne. Han övertalar henne att hoppa in, han ska köra henne hem lovar han. Istället slutade turen med att han hugger henne, kanske vid sidan av någon väg, och lägger henne i bagageluckan (blodfläcken). I panik åker han mot sina föräldrars hus för han vet att de är bortresta. Han behöver tänka och göra rent bilen i lugn och ro i deras garage. Troligtvis dumpar han kroppen provisoriskt på väg dit, för att sedan återvända och stycka. Eller vad tror ni?
Citera
2013-08-16, 22:57
Medlem
Citat:
Du menar att VB styckades för att få in henne - bit för bit - genom den rel. smala fönsteröppningen. - Ja, i så fall så förefaller det konstigt att inte fler delar än benen fanns därinne i huset. - Varför lyckades mt inte få in t ex huvudet, lårbenen och armarna..? - Och var det "dom" så hade det väl inte varit någon match!? - Nej, jag kan inte få ihop det på annat sätt än att det är en galnings verk, och möjligen hade denne tänkt sig att elda upp delarna i eldstaden (fp2) men funnit att det nog var lättare sagt än gjort. Benen fick heller inte plats, och det är möjligt att något störande moment inträffade som gjorde att hela företaget tvingades avbrytas och att benen på vägen till bilen helt sonika slängdes in genom fönstret. - Man behöver veta betydligt mer om de olika delarna för att kunna dra riktiga slutsatser. Som det nu ser ut så har gm bara velat bli av med sina delar på ett så snabbt och lättvindigt sätt som möjligt, och en ev. upptäckt av delarna verkar inte ha utgjort något som helst bekymmer för honom.
varför endast benen var där inne, tror jag berodde på att han/dom blev avbrutna av någon/något eftersom en presenning ska visst ha legat utanför huset!(den dom forslade benen i?) dom var på väg att hämta nästa lass uppe i gropen med presenningen. då dom blev störd! sen fick dom inte nån mer tjans!.
Citera
2013-08-16, 23:01
Medlem
Citat:
I så fall förklarar det ju varför hon önskar efterrätt. Hon skulle vara tillbaka till middagen.

Så här: VB åker hem till KJ av någon anledning men menar bara att stanna en stund för hon ska sedan hem och äta middag+efterrätten hon önskat. Sedan ska hon plugga. Hemma, som de flesta gör.
Av någon anledning vägrar KJ köra henne tillbaka. Hon blir stressad över sin tenta, de börjar bråka och skrika på varandra (de skriken som grannen hört behöver ju inte vara dödsskrik. Man kan nog urskilja ett riktigt sådant och då skulle han kanske masat sig ur sängen). Alt klipper KJ till henne, hon skriker.
Hon drar ifrån lägenheten och bestämmer sig för att gå hem. KJ som fortfarande är ursinnig hoppar in i sin bil och kör efter henne. Han övertalar henne att hoppa in, han ska köra henne hem lovar han. Istället slutade turen med att han hugger henne, kanske vid sidan av någon väg, och lägger henne i bagageluckan (blodfläcken). I panik åker han mot sina föräldrars hus för han vet att de är bortresta. Han behöver tänka och göra rent bilen i lugn och ro i deras garage. Troligtvis dumpar han kroppen provisoriskt på väg dit, för att sedan återvända och stycka. Eller vad tror ni?
2. låter logiskt och bra! inte alls en dum teori!
Citera
2013-08-16, 23:05
Medlem
Citat:
En kompis till broderns kompis har gjort en del inlägg här i tråden som går ut på att mt som hastigast kom och besökte brodern som då tillsammans med en kompis ska ha suttit och spelat och jammat:
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?username=jotnan

Antaget att mt gjort en artighetsvisit så kan det betyda att han velat skaffa sig ett alibi på detta sätt. - Ingen vet vad mt gjort efter det att han lämnat brodern och dennes kompis - och fram till nästa dags morgon (då flera personer saknat VB hela gårdsskvällen plus den natt som passerat).
2. okej, jag kan köpa din alibiteori, inte så dumt faktiskt!!
Citera
2013-08-16, 23:07
Medlem
Citat:

Min fetning, det finns definitivt denna möjlighet.. kanske inte alla ord föll i rätt ordning var dag på svenska, dock så talar väl hennes vid tiden studienivå mot denna språkbrist.
Men varför skrev hon detta på sin svenska fejja, tvärt emot tidigare (har gjort blev skall göra).
Polisen vet säkert varifrån detta uppdaterades (dator/IP) men vad var syftet med uppdateringen, den är så märklig i sammanhanget för samma dag/kväll så mördas VB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in