Citat:
Ursprungligen postat av
Rubar
Klart tänkbart men tror nog inte så; enl uppgift (artiklar i press) från VB:s mor väntades VB hem under kvällen (hon hade beställt ngn speciell efterrätt och borde väl även äta middag?). VB:s mor blev undrande vid 21-tiden och ringde då VB (inget svar..) och om hon ringde vid 21 så var hon kanske lite konfunderad en tid innan.
Ja, senast kring 21:30 verkar hennes mor ha förväntat sig att hon skulle vara hemma igen. - Efterrätten kan ha varit avsedd för en middag efter reklamutdelandet; det är något oklart.
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Känns konstigt av VB att medvetet "dubbelplanera" på detta sätt.
Det tycker jag i och för sig hade varit högst naturligt i hennes ålder, särskilt om hon planerat att träffa någon hon inte precis ville skriva sin mor på näsan.
Citat:
Tror alltså inte att VB ville ha skjuts av KJ till någon form av date (hur skulle hon då komma hem i tid?, att be KJ vänta/återkomma hade nog varit lite magstarkt).
Det är inte uteslutet. - Men det är heller inte uteslutet att KJ visste vem hon planerade att träffa och att han därför ansåg att det var fritt fram eftersom han kan ha varit säker på att denna person inte ville skylta med att han träffade VB. - Och personen i fråga skulle heller varken kunna eller vilja motbevisa mt om att VB valt att studera hemma i mt:s flottiga kök.
Citat:
Iofs kan det ha handlat om någon gemensam bekant men jag tycker inte heller att det känns troligt.
Nej, här är vi helt överens.
Citat:
Ja jag är inne på att raderandet av hans chaufförsroll gjordes för att flytta fokus bort från bilen/skjutsandet och till Flottiljv där han placerat VB genom sin hemmasittarhistoria.
Det bör kanske vara något mer än bara bilskjutsandet eftersom han säger sig ha plockat upp VB vid hennes bostad, och VB lär enligt vad polisen sagt också ha skickat ett sms till honom i samband med eller strax innan han hämtat henne. - Det kan vara själva chaufförsrollen han velat trolla bort, dvs att hans enda uppgift varit att köra henne t.o.r. till en plats vars existens bara han, personen hon skulle träffa samt VB själv känt till.