Citat:
.Jag tycker det är väldigt bekvämt som feminister jämt gör. De ropar "strukturer" och sedan nöjer de sig där. Inga bevis, ingenting. Medan motståndarsidan alltid har mycket att peka på eftersom de kan peka på vad som verkligen har hänt. De kan peka på historien. Inte på "Kanske-möjligtvis-i-ett-drömland-utan-strukturer"
en historia full av just strukturer..av alla möjliga slag...mot svarta, mot kvinnor mot fattiga.
men klart allt detta är ju bara "naturligt"...för det har hänt...
Citat:
Kan du argumentera lite ärligare är du snäll? Om jag sa att hon INTE hade en städgen eller liknande, varför frågar du då "Tycker du att hon har en byta-blöja-gen också". Det fanns inget också att häva sig på. Det var mer sannolikt att jag inte tyckte det.
Nej du vill bara att kvinnor ska viga sina liv åt att städa etc.
Citat:
Om hon är moder främst utvecklar det sig naturligt att hon är i hemmet för att ta hand om barnen medan hennes man sliter på kontoret (säger vi) för att försörja hushållet. Eftersom hon är hemma blir det naturligt att hon då också får ytterligare uppgifter i hemmet på samma sätt som att det kanske blir naturligt att mannen handlar mat på väg hem från jobbet. Det är så enkelt. Det är så det skapades till att börja med troligtvis.
som sagt.
Citat:
80%, verkligen? "få slippa?". Det är det här jag menar. Det är din attityd och sedan tror du att du är en del av 80%. Jag tror en hel del tjejer skulle vilja vara hemmafruar t.o.m i Sverige. Alla som inte har superroliga jobb eller är barnkära är nog villiga att tänka på saken.
suck varför tror du feminismen har gjort sån frammarsch? är det för att kvinnor äääälskar enbart gå hemma? Jag är självklart en del av de 80% om jag tvingades enbart gå hemma för att serva min man så skulle jag gå bananas...jag är tekniskt lagd, jobbar med speciell form av konstruktioner, har 7 års högskola och en MA, och läst mycket naturvetenskap..älskar matte och att har tummen rejält fasnagald där tummen ska sitta...oki? sätta en sån som mig i den situationen borde klassas som mänsklig tortyr av amnesty.
Citat:
bilen var ett litet exempel av en stor bild som handlar om att kvinnor precis lika mycket som män kan ha intressesfärer och drömmar som ligger utanför ett hems skötsel...det är DET jag svarar på..skit i bilen. Och det är banne mig en regel snarare än ett undantag..de kvinnor som enbart intresserar sig för det som är mellan hemmets fyra väggar är få.
Håll tungan rätt i mun när du skriver är mitt råd. Du bland ihop argumentationen ganska ofta. Vad jag klagade på var när jag säger hur det generellt är gällande exempelvis bilkunskaper, och så kommer du o säger ungefär "Nej, inte jag! I mitt förhållande kan jag mest om bilar och det säger ju mycket". Då klagar jag på att du tar ditt undantag och tror att det är regel. Att vi inte kan bygga ett samhälle på att du kan mest om bilar i ditt förhållande när det inte gäller majoriteten av hushåll.
Citat:
Jag håller med om att många hushåll i Sverige idag är "jämställda", vilket jag inte ser gott på. Jag tycker både tjejerna och killarna är av otroligt dålig kvalitet dessa dagar och jag tror det där är en grundbult till förfallet.
Vilket förfall?
Vi lever i ett av världens rikaste, tryggaste och mest demokratiska länder och du tycker det går utför?