Citat:
Ursprungligen postat av
kolugn

Vi? prata för dig själv..du vill. Och du en klar minoritet. Frågar du en majoritet svenska män så är jag övertygad om att de svarar en: intelligent, snygg och jämställd partner.
Jag vidhåller att jag är i "klar minoritet" pga all hjärntvättning som pågår. Skulle svenska män ges ett tydligt och tillgängligt val mellan svenska feminister och traditionella östeuropeiska tjejer tror jag valet skulle bli enkelt för dem.
Haha, jag hör ofta vad de söker efter. Snygg och intelligent kommer ofta upp men jämställd vet jag inte om jag någonsin hört. En feministman (en hen) skulle kanske säga så, men det är bara något jag föreställer mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
kolugn
Ok du tycker alltså kvinnans huvudsakliga uppgift i världen är att föda barn, ta hand om barn, föda män, städa efter män och barn samt tvätta deras kläder. Hållas sig snygga för mäns skull, och träna för mäns skull. Kort sagt finnas till enbart för att behaga män. det är din förväntan på människor med kvinnlig kön.
Sorry..kvinnor är människor med lite mer komplexa önskemål än så. Därför får du stå ut med att se
en tjej köpa mat i matbutiken iförd mjukisbrallor och håret i toffs precis som du får stå ut med att se en kille göra exakt samma sak iförd smutsiga hängbrallor och skäggstubb. Ingen av dessa är där för att pleasa dig, de är där för att köpa käk. ok?
Jag har inte sagt det där och jag har definitivt inte sagt det på det viset eftersom jag saknar det synsättet du har. Mina exempel var för att visa att det är möjligt att "inte leva upp till förväntningar" om man inte vill och att vi kan se det hända överallt omkring oss genom mina exempel (såväl som många andra). Att det såldes inte är något problem att man inte förväntar sig allting från alla människor.
Citat:
Ursprungligen postat av
kolugn
Nu har jag ingen jämförelse på matematisk kunskap mellan rumänska barn. Men gör modigt antagandet att de uppvisar samma begåvning. Du får ju gärna komma med källor på motsatsen.
Ska jag motbevisa ditt antagande? Jag vet faktiskt inte hur matematikkunskaper mellan könen ser ut i Rumänen och det spelar föga roll. Jag menade bara att man i det här fallet ska jämföra tuppar med hönor från samma gård och inte hönor med tuppar från helt olika gårdar
Citat:
Ursprungligen postat av
kolugn
Och kvinnor ska skaffa barn med fäder som tar barn på allvar. Om man skuffar över barnet på den andra föräldern så gör man inte det.
Oavsett vilket så tycker jag inte man tar barnen på allvar när man jobbar så mycket att man knappt hinner med dem. Speciellt om båda föräldrarna gör detta. Dvs om man låter staten uppfostra dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
kolugn
nej du är en kvarleva från 50-talet...för länge sen passerat kapitel i vår del av världen.
Jag är relativt ung förövrigt, och det finns många fler med mig. Det är en konservativ våg på gång. En reaktion på allt som skett.
Citat:
Ursprungligen postat av
kolugn
Och skaffa aldrig barn med en man med dina väderingar, vårt samhälle är inte uppbyggt enligt denna typ av idéer längre.
Nej en feminist skulle nog inte bli glad med mig. Lyckligtvis är en traditionell kvinna överlycklig över en man istället för en hen.
Citat:
Ursprungligen postat av
kolugn
haha nej DU är undantaget kära vän. Har du inte fattat det än? Se dig omkring. jösses.
Jag har inte sagt annat. Du använder dig själv för att säga att det du har är sannolikt, generellt eller regel. Jag använder vad som är troligt, sannolikt och regel, inte mig själv för att argumentera för vad som bör göras. I Sverige är jag en minoritet. I Östeuropa ses jag som sund av många. De tror inte på att vända upp och ned på allt där. De har varit igenom alltför många paradigmskiften för att orka mer. De har sett att det är en dålig idé att göra det. Att det är bra att vissa saker förblir. Att man har vissa konstanter.
Citat:
Ursprungligen postat av
kolugn
Faktum är att många kvinnor hamnade på mentalhospitalet förr i världen. Så knappast jämställdheten och möjligheten till självförverkling som ev. gör kvinnor olyckliga.
Det var väldigt många olika som man ansåg hade mentala problem förr i tiden. Vad gör dem olyckliga då om jag får fråga? Tror du kvinnor kommer vara superlyckliga om de bara får vara män i allt utom könsorgan? Och att de då får hjälp att vara det genom att männen blir kvinnor i allt utom könsorgan?
Citat:
Ursprungligen postat av
kolugn
detta tillhör en annan debatt. som vi får köra någon annan stans. Jag håller inte med dig.
Jag är så förvånad
Citat:
Ursprungligen postat av
kolugn
Detta håller jag dock med om..men det är medias fel inte feminismen, sug på den lite.
Heder till dig för att du erkänner fenomenet. Skulle nog kunna anklaga både feminism och media för det hela.
Citat:
Ursprungligen postat av
kolugn
BS. Är Reinfeldt inte svensk för att han har en afrikansk anfader nånstans i släkthistorien?
Att vara svensk är ingen medalj som man förnekar någon (vilket media tycks tro). Det är en etnisk grupp. Desto fler av dina förfäder som också varit svenskar (eller närliggande) desto svenskare lär du uppfattas.
Jag utgår från två saker.
1. Du ska se dig själv som svensk.
2. Svenskar ska se dig som svensk.
I Reinfeldts fall gäller båda. Hade han dock haft så många afrikaner i släkten att han var kolsvart hade han inte uppfyllt villkor två då han inte hade setts som svensk av svenskar. Speciellt inte innan han öppnar munnen.
Är en japan inte en japan om han har en svensk någonstans i generna? Förmodligen är han fortfarande japan, men hade han haft väldigt många svenskar kan det ju ändra hans utseende (och beteende) till graden där han inte erkänns som japansk av de andra japanerna. Då är han japansk medborgare, inte japan.