Granqvist lär bli klar för ryska Krasnodar inom kort. Det har ju ryktats om både det ena och det andra men det blir Ryssland alltså. Pengarna talar väl.
Sen ryktas det lite smått om att Tottenham gett sig in i jakten på Osvaldo. Men det är tvivelaktiga källor så ta det med en nypa salt. Baldini är ju dock i Spurs nu så...
Aldrig hört talas om staden, men verkar vara en trevlig, mellanstor och varm stad med flera baletter och dockteatrar enligt Wikipedia.
Kul att fler ligor börjar bli bättre, mindre kul att det känns som att fler och fler svenska landslagsspelare trillar utanför TV-tablån när de flyttar österut. Dags för något produktionsbolag att köpa rättigheterna?
EDIT: Krasnodar är alltså det namn staden fick efter revolutionen, den hette tidigare Yekaterinodar. Måste vara en av få städer som inte har bytt tillbaka sedan Sovjet föll?
Senast redigerad av P.G 2013-08-16 kl. 15:30.
Aldrig hört talas om staden, men verkar vara en trevlig, mellanstor och varm stad med flera baletter och dockteatrar enligt Wikipedia.
Kul att fler ligor börjar bli bättre, mindre kul att det känns som att fler och fler svenska landslagsspelare trillar utanför TV-tablån när de flyttar österut. Dags för något produktionsbolag att köpa rättigheterna?
Ja, jag tittade också där. Det ligger även relativt nära Svarta Havet så det är nog inte så jävla dumt att bo och spela fotboll där. Det är inget Rubin eller Anzhi precis. Krasic ryktas för övrigt gå dit också.
Citat:
Ursprungligen postat av J0ckz
Mycket möjligt,Men jag funderade på att tänk om Monaco "hjälpte" Real igenom att köpa Falcao?
Ex: Real kontaktade Monaco så att dom köper Falcao,Senare köper Real Falcao eftersom Atletico inte ville sälja sin bästa spelare till största rivalen? (Självklart så måste Monaco få en "reward" för detta) Frågan är vad?
Det ryktades om det redan vid köpet. Konstigare saker har väl hänt men det låter rätt... fishy.
Senast redigerad av snillet_1 2013-08-16 kl. 15:33.
EDIT: Krasnodar är alltså det namn staden fick efter revolutionen, den hette tidigare Yekaterinodar. Måste vara en av få städer som inte har bytt tillbaka sedan Sovjet föll?
Vi har ju nu 4 st spelare mer eller mindre potentiella startspelare i landslaget i ryska ligan (knappast någon annan liga slår det) nu..Någon kanal bör nog våga ta steget och visa den på TV, iaf på prov i någon säsong.
Vi har ju nu 4 st spelare mer eller mindre potentiella startspelare i landslaget i ryska ligan nu..Någon kanal bör nog våga ta steget och visa den på TV, iaf på prov i någon säsong.
Fina tidsskillnader också. Kan inte tänka mig något bättre än att vakna kl 10, bakfull som en hund, slå på tvn och se att det är Amkar Perm - Krylya Sovetov på tv
Fina tidsskillnader också. Kan inte tänka mig något bättre än att vakna kl 10, bakfull som en hund, slå på tvn och se att det är Amkar Perm - Krylya Sovetov på tv
Jo..Men jag tror att sätter man sig in i den på nördigt sätt..så är den nog relativt intressant. Vi har ju en 5-6 klubbar som har trupper som är om inte absolut toppklass så skiktet strax därunder som inte hade gjort bort sig i CL.
Sen håller väl dom flesta lagen till väster om Uralbergen i det europeiska Ryssland...så mer än max 3-4 timmars skillnad blir det sällan.
Senast redigerad av Steff83 2013-08-16 kl. 15:52.
När man hör Krasnodar och andra mindre kända städer från forna Sovjet föreställer man sig ju automatiskt commieblocks i Tjernobyl-miljö och tänker "vem fan bosätter sig där?!". Och även fast misären till stor del fortfarande existerar där borta är ju verkligheten en helt annan om du har pengar.
Likaså är det lätt att tro att Krasnodar ligger mitt ute i ingenstans men det ligger ju faktiskt nära till Krim, Istanbul osv.
Hade en liknande bild av Baku, som jag trodde skulle vara porten till helvetet eller liknande, men den staden har stora områden med överflöd av lyx inga skandinaviska städer ens kommer i närheten av.
Hade en liknande bild av Baku, som jag trodde skulle vara porten till helvetet eller liknande, men den staden har stora områden med överflöd av lyx inga skandinaviska städer ens kommer i närheten av.