2013-08-31, 11:46
Medlem
Vad tror ni Tottenhams startelva blir denna säsongen?
2013-08-31, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J0ckz

Lloris
Walker-Kaboul-Vertonghen-Ny/Rose
Paulinhio-Sandro/Capoue
Eriksen/Dembele
Lamela-Soldado-Chadli

Såhär skulle jag ställa upp min elva. Med mycket variation på mittfältet och de offensiva yttrarna med Townsend och Lennon.
2013-08-31, 11:54
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
Citat:

fel
Senast redigerad av Audere-Est-Facere 2013-08-31 kl. 11:59.
2013-08-31, 11:58
Medlem
snillet_1s avatar
Måste säga att det är jävligt fränt av Spurs att kunna ställa upp Sandro-Paulinho på innermitten. Det är ett potentiellt landslagsmittfält hos brassarna. Inte många klubbar som kan uppvisa något liknande.

I övrigt spännande att se hur Lamela gör sig i det lite öppnare spelet PL har. Kan bli en formidabel succé.
2013-08-31, 11:58
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audere-Est-Facere
Kommer nog roteras ganska friskt men ungefär så här:

Chadli (Lennon) - Soldado (Defoe) - Lamela (Townsend)
Eriksen
Hur har nyförvärven sett ut hittills?
Jag såg iofs 1,5 av de två matcherna som spelats hittills, men tycker egentligen att exempelvis Chadli och Soldado varit ganska anonyma. Paulinho och Capoue däremot ser lovande ut.
2013-08-31, 11:59
Medlem
Citat:

Det kommer roteras ganska friskt men ungefär så här:

Chadli (Lennon) - Soldado (Defoe) - Lamela (Townsend)
Eriksen (Holtby)
Sandro (Capoue) - Paulinho (Dembele)
Rose (BAE) - Vertonghen (Chiriches) - Kaboul (Dawson) - Walker (Naughton)
Lloris (Friedel)

Vi lär nog se olika kombinationer på innermittfältet beroende på vem man möter.
2013-08-31, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vilka ska utmana dom om fjärdeplatsen?

Arsenal och Liverpool. Känns lite nativt att tro att Spurs bara ska springa förbi och etablera sig i något nytt topp 4 sådär. Visst man har en otroligt bra trupp just nu. Men det krävs att nyförvärven lyckas väga upp allt som Bale stod för förra året.

Soldado kommer göra sina 20 mål, men det gjorde Adebayor 11/12 också utan att man gick förbi Arsenal. Modric, Bale och van der Vaart är enligt mig bättre spelare än det man har nu, skillnaden är dock att det finns mer bredd nu.

Det ser onekligen bra ut för Tottenham men att allt bara ska falla på plats direkt som vissa verkar tro köper jag inte. Kan tänka mig att Tottenham kan hamna 5-6 poäng bättre detta året, dvs man slutar med cirka 76-78 poäng. Arsenal har väl i dagsläget en trupp för 70-75 poäng, Liverpool kanske något lägre. Som sagt, Tottenham är favoriter till fjärdeplatsen i år, men man kommer knappast jogga hem den.
2013-08-31, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kerano
Vad skulle hända med Tottenham om Real Madrid drog sig ur affären nu (Bale)? Med FFP osv? Med tanke på deras sjuka shopping sommar.
Ingenting, alla klubbar får i teorin göra förluster enstaka år. I praktiken är FFP ännu svagare och ingen klubb kommer stängas av eller dylikt så länge de håller sina åtaganden.
2013-08-31, 12:16
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Självklart har Tottenham värvat riktigt intressant och om de flesta av nyförvärven lyckas blir det svårt att hålla dem ifrån 4:e platsen eller högre. Svårt, inte omöjligt. I längden tror jag AVB kan få det här till något riktigt bra, men redan nu? Fotboll är inte alltid logisk vilket är en del av charmen. Tottenham kan komma etta, fyra eller missa CL. Bara att vänta och se.

Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Echo skriver ju att priset är på 12 miljoner £, vilket borde stämma..
Bättre källa, bättre pris.
2013-08-31, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Hur har nyförvärven sett ut hittills?
Jag såg iofs 1,5 av de två matcherna som spelats hittills, men tycker egentligen att exempelvis Chadli och Soldado varit ganska anonyma. Paulinho och Capoue däremot ser lovande ut.

Soldado har inte fått mycket att jobba med om man ska vara ärlig. Man har haft svårt att sätta honom i spel tidigt och han är ingen anfallare som skapar något på egen hand men förhoppningsvis kan Eriksen/Holtby leverera lite bollar till honom. Chadli har varit ganska anonym men har visat fina intentioner, han försöker hela tiden skära in i planen och då är det viktigt att Rose fyller på längs kanten. Paulinho var ganska blek mot Palace men var vår bästa spelare mot Swansea, han slutade aldrig springa, slog inte bort en passning och visade prov på bra teknik. Capoue är nog den som har varit den största överraskningen för mig, jag visste att han var stark och fruktansvärt brytningssäker men han har även visat upp ett ganska brett passningsregister, inget kladdande med bollen och slår hårda distinkta passningar i djupled som ofta skapar kontringsmöjligheter.
Senast redigerad av Audere-Est-Facere 2013-08-31 kl. 12:44.
2013-08-31, 12:40
Medlem
Spurs borde satsa på en bättre forward än Soldado. Han är OK men inte mer, och borde knappast anses som självskriven i ett lag med Tottenhams ambitioner.
2013-08-31, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Spurs borde satsa på en bättre forward än Soldado. Han är OK men inte mer, och borde knappast anses som självskriven i ett lag med Tottenhams ambitioner.

Blir nog svårt med tanke på att man precis betalat £26m för honom, men en yngre förmåga kan nog tillkomma ifall Adebayor försvinner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in