[quote=Thunderman|44794368]
Citat:
Ateism är friheten att göra vad du vill. Där håller jag med dig.
Nu skrev jag tänka, reflektera och skapa, inte göra - att göra vad man vill när och hur man vill är en helt annan slags sydstatar-devis, som jag faktiskt inte syftade på, men du kan försöka dig på den berömda tolkningen (du får själv stå för flopparna dock)
Vad JAG skrev, var att du inte kan fylla på med en massa dravel under etikett, s.a.s , ateism/ / ateism betyder endast = avsaknad av gudstro (det vet du) och att man avböjer sig trosdogmer, en mänsklig rättighet, man lyder liksom fortf under auktoriteter, då ingen demokrati är så fri att auktoriteter inte görs gällande, dock EJ religions-s.k - auktoriteter, detta eftersom religion, för det första.. inte är baserat på evare sig empiri oc h därmed inte kunskaper, däremot TRADITIONALISM, och väldigt lokala avarter som går under traditioner.. ateism är mänskligt. Religion är försök att förgudliga människan, för att ta makt över andra, är det på ngt sätt "fint" ? ( .. :no)
Citat:
Det finns heller ingen mekanism som kan kontrollera dig så att du inte gör dåliga saker heller.
För mig finns. Om du menar att människan är så fri att hen kan göra dåligt, ja - visst är det så, men i regel känner man också unerförstådda regler, om man har fostrats vill säga, eller om man känner samhörighet med samhället man lever i, eller är nöjd.. är man väldigt onöjd, kan det gå som det går, också individuellt, vad individen erfar, eller tillåts via en massa olika slags "ledare" som bl.a signalerar. Finns mycket konstig slags symbolik och tolkning.. sedan finns olika kognitiva besvär, vissa "klarar" inte att ens inordna sig, vissa tycker det är roligt att driva och så finns destruktiva vildar, som försöker vinna vad de nu vill vinna.
Citat:
Till exempel om en kvinna hade förolämpat dig eller gjort något ont mot dig, vad finns det som ateist som kan hindra dig från att straffa henne genom att till exempel använda henne som sex-slav och tortera henne?
Hmm lustig fråga som är mer enskilt på ngt sätt...
Det du frågar baserar sig väl mer på känslor, att man är känslomässigt involverd eller något, något som är mkt personligt.
Du verklr rent allmänt väldigt sexfixerad, måste få fråga, varför envisas du med så kass diskussionsteknik?
Citat:
Några moraliska förbud har ni inte för ni är ateister. Det är därför dem flesta maffia-ledare och organiserade kriminella är sådana som inte tar religion på allvar.
Vad gäller moralism, tror jag nog inte islam hr värst mkt att tillföra, men det är något individer själv avgör, dock.. islam är en gammelretorisk religion. andra får uppfatta islam som DOM vill, vi har friheten att ventilera religion, ngt som jag tror, saknas i t.ex de länder där islam håller i den hårda klubban, att klubba ner allt som går emot dogmatik och konformism.
Dvs intellektuellt förtryck, där religion ges auktoritets-företräde.
Citat:
Ni har ingen moral, inga förbud så vad du säger stämmer helt överens med vad jag hela tiden sagt på Flashback.
Du svamlar.
Ta en kopp the.