2013-08-15, 17:01
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Därför att våra svaga mänskliga kroppar inte är förmögna i detta livet att se Gud. Det är en naturlig lag skapad av Gud.

Och vad jag frågat hela tiden är: VARFÖR DET?

Citat:
Det är fullt förklarlig av logiska anledningar att vi inte har förmågan att kunna se vår Skapare i detta livet.

Och dessa är?
Citera
2013-08-15, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Vad hände med min post där jag skrev det här:

Den togs bort för det trams och ot som den var, och du lär ju dra på dig en varning nu när du postat skiten en gång till.

Citera
2013-08-15, 19:00
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Koranen är inte motbevisad din ateist.

Om du säger igen att Koranen är motbevisad så kommer jag ignorera dig på denna tråden.
Koranen är en sagobok din fatalist, ateism har inte ett enda anspråk på någon slags totlitarism, vad ser du inom islam? konformism och beordning, ateism är själva friheten, om man vill : symbolen för människans frihet att tänka och reflektera utan gudsnorm, med de repressalier och allehanda bestraffande som stereotyper tar sig rätten till - islam med andra religioner utfärdar normeringar som inte riktigt går så mänskligt man vill göra gällande OCH DET BORDE DU VETA, istället´verkar du ta valet att politisera religion - är det "religionsfrihet" ?
Citera
2013-08-15, 19:17
Medlem
Citat:
Ateism är friheten att göra vad du vill. Där håller jag med dig.

Det finns heller ingen mekanism som kan kontrollera dig så att du inte gör dåliga saker heller. Till exempel om en kvinna hade förolämpat dig eller gjort något ont mot dig, vad finns det som ateist som kan hindra dig från att straffa henne genom att till exempel använda henne som sex-slav och tortera henne?

Några moraliska förbud har ni inte för ni är ateister. Det är därför dem flesta maffia-ledare och organiserade kriminella är sådana som inte tar religion på allvar.

Ni har ingen moral, inga förbud så vad du säger stämmer helt överens med vad jag hela tiden sagt på Flashback.

Det är verkligen härligt att höra människan som förespråkar att homosexuella skall avrättas och vikten av heligt krig prata om god moral.
Citera
2013-08-15, 19:24
Medlem
BlackJewels avatar
[quote=Thunderman|44794368]
Citat:
Nu skrev jag tänka, reflektera och skapa, inte göra - att göra vad man vill när och hur man vill är en helt annan slags sydstatar-devis, som jag faktiskt inte syftade på, men du kan försöka dig på den berömda tolkningen (du får själv stå för flopparna dock)

Vad JAG skrev, var att du inte kan fylla på med en massa dravel under etikett, s.a.s , ateism/ / ateism betyder endast = avsaknad av gudstro (det vet du) och att man avböjer sig trosdogmer, en mänsklig rättighet, man lyder liksom fortf under auktoriteter, då ingen demokrati är så fri att auktoriteter inte görs gällande, dock EJ religions-s.k - auktoriteter, detta eftersom religion, för det första.. inte är baserat på evare sig empiri oc h därmed inte kunskaper, däremot TRADITIONALISM, och väldigt lokala avarter som går under traditioner.. ateism är mänskligt. Religion är försök att förgudliga människan, för att ta makt över andra, är det på ngt sätt "fint" ? ( .. :no)

Citat:
Det finns heller ingen mekanism som kan kontrollera dig så att du inte gör dåliga saker heller.
För mig finns. Om du menar att människan är så fri att hen kan göra dåligt, ja - visst är det så, men i regel känner man också unerförstådda regler, om man har fostrats vill säga, eller om man känner samhörighet med samhället man lever i, eller är nöjd.. är man väldigt onöjd, kan det gå som det går, också individuellt, vad individen erfar, eller tillåts via en massa olika slags "ledare" som bl.a signalerar. Finns mycket konstig slags symbolik och tolkning.. sedan finns olika kognitiva besvär, vissa "klarar" inte att ens inordna sig, vissa tycker det är roligt att driva och så finns destruktiva vildar, som försöker vinna vad de nu vill vinna.

Citat:
Till exempel om en kvinna hade förolämpat dig eller gjort något ont mot dig, vad finns det som ateist som kan hindra dig från att straffa henne genom att till exempel använda henne som sex-slav och tortera henne?
Hmm lustig fråga som är mer enskilt på ngt sätt...

Det du frågar baserar sig väl mer på känslor, att man är känslomässigt involverd eller något, något som är mkt personligt.

Du verklr rent allmänt väldigt sexfixerad, måste få fråga, varför envisas du med så kass diskussionsteknik?

Citat:
Några moraliska förbud har ni inte för ni är ateister. Det är därför dem flesta maffia-ledare och organiserade kriminella är sådana som inte tar religion på allvar.
Vad gäller moralism, tror jag nog inte islam hr värst mkt att tillföra, men det är något individer själv avgör, dock.. islam är en gammelretorisk religion. andra får uppfatta islam som DOM vill, vi har friheten att ventilera religion, ngt som jag tror, saknas i t.ex de länder där islam håller i den hårda klubban, att klubba ner allt som går emot dogmatik och konformism.
Dvs intellektuellt förtryck, där religion ges auktoritets-företräde.

Citat:

Ni har ingen moral, inga förbud så vad du säger stämmer helt överens med vad jag hela tiden sagt på Flashback.
Du svamlar.
Ta en kopp the.
Senast redigerad av BlackJewel 2013-08-15 kl. 19:26.
Citera
2013-08-15, 19:35
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det finns heller ingen mekanism som kan kontrollera dig så att du inte gör dåliga saker heller.

Vad sägs om t ex samvetet och lagen?

Citat:
Några moraliska förbud har ni inte för ni är ateister.

Du vet alltså ingenting moralfilosofi?

Citat:
Det är därför dem flesta maffia-ledare och organiserade kriminella är sådana som inte tar religion på allvar.

Källa på det?

Citat:

Bara för skojs skull, kan inte du definiera vad du menar med "moral"?
Citera
2013-08-15, 19:36
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:

Det finns heller ingen mekanism som kan kontrollera dig så att du inte gör dåliga saker heller. Till exempel om en kvinna hade förolämpat dig eller gjort något ont mot dig, vad finns det som ateist som kan hindra dig från att straffa henne genom att till exempel använda henne som sex-slav och tortera henne?

Det som stoppar oss, precis som alla andra, är vårt samvete.
Citera
2013-08-15, 19:45
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahlster
Det som stoppar oss, precis som alla andra, är vårt samvete.

Men samvete är ett väldigt subjektivt begrepp.

Vad som folk har på sitt "samvete" så att säga, detta uttrycket, är väldigt subjektivt. Någon kan säga att hans samvete förbjuder en från att göra en viss sak, medan en annan person tycker att samma handling är helt OK och bryr sig inte.

Ett exempel är majoriteten av svenska befolkningen är emot homosexualitet, även fastän man försöker ge uttryck av att vara tolerant på grund av indoktrinering eller oro för konsekvenser om man pratar emot homosexualitet.

Som exempel så är det normalt att man kallar folk för "jävla bög" om denne beteer sig på ett konstigt sätt. Och om en person är homosexuell hade dem flesta inte haft emot om den förolämpat den personen för dess sexuella läggning. Det enda som kan hindra är rädslan för att bli dömd för sexuell kränkning eller andra "brott" som den svenska staten lägger upp mot folk som är emot homosexuella.

Men folk har inget "samvete" emot dessa saker, inte heller har man samvete mot rena hämndaktioner mot folk om dem startar någonting.

Så detta är ett subjektivt begrepp och jag gav några exempel.

Vissa kan säga att det är värre att hålla till exempel en kvinna som sex-slav i 6 månader än om den kvinnan hade förolämpat och kränkt dig, vilket är sant. Men å andra sidan ser vi ofta folk som bråkar med andra, förolämpar och kränker andra folk på barer och pubar och andra offentliga ställen med resultatet att dem blir misshandlade. Vi alla vet att misshandel är värre än vanligt bråk och kränkning men detta blir resultatet. Och folk har inget på samvetet här eftersom det är en hämndaktion.

Så för att avsluta. Det finns inget hos er ateister som kan stoppa er från att verkligen ge igen på personer och ta till extremer. Samvete är ett subjektivt begrepp och många personer har inget samvete om dem genuint känner sig attackerade, kränkta och illa behandlade.
Citera
2013-08-15, 19:48
Medlem
Jag anser att homosexualitet är destruktivt beteende mot en själv, och sålänge man bara skadar sig själv så är det tillåtet. Homosexuella ska dock inte adoptera barn, liksom lagen inte tillåter andra psykiskt sjuka personer ta hand om barn. Homosexuella vill få oss att tro att deras läggning är normal och frisk, och där går de för långt. De ska inte ha politiskt stöd för sin orsak.
Citera
2013-08-15, 19:50
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Du verklr rent allmänt väldigt sexfixerad, måste få fråga, varför envisas du med så kass diskussionsteknik?

Vi lever i ett sexfixerat samhälle där hela livet går ut på sex. Har man sex med många kvinnor så lever man livet och gör det på ett bra sätt. Om man inte har sex däremot så är man förlorad, har ett dåligt liv och har inte lyckats i livet. Hela livet går ut på att ha sex. Detta är dagens västerländska samhället, inte jag.

Sexfixeringen har gått så långt att många städer blir utsatta för överfallsvåldtäkter, 1 av 4 kvinnor våldtas någon gång under dess livstid i Sverige, folk blir utsatta för kidnappningsvåldtäkter såsom kvinnorna hos Ariel Castro.

Jag ser alla dessa händelser sker och man kan inte ignorera alla dem fall där kvinnor straffas genom att vara sex-slavar och torteras.

Därför nämnde jag detta som exempel.
Citera
2013-08-15, 19:53
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen
Jag anser att homosexualitet är destruktivt beteende mot en själv, och sålänge man bara skadar sig själv så är det tillåtet. Homosexuella ska dock inte adoptera barn, liksom lagen inte tillåter andra psykiskt sjuka personer ta hand om barn. Homosexuella vill få oss att tro att deras läggning är normal och frisk, och där går de för långt. De ska inte ha politiskt stöd för sin orsak.

För mig är det väldigt viktigt att göra en klar distinktion vad gäller homosexuella. Alltså att göra det klart att vad dem gör är fel och att dem är psykiskt sjuka och störda människor. Jag kommer alltid säga detta, min klara åsikt, oavsett konsekvenser. Jag bryter inte mot lagen, jag kränker ingen, men jag kommer alltid säga sanningen, homosexuella personer är djupt störda psykiskt sjuka personer och deras handling är avskyvärd. Med Gud som mitt vittne! Med Gud som mitt vittne, jag kommer alltid säga detta och säga denna sanningen oavsett konsekvenser, även det innebär fängelse för min del.

Det är viktigt att påpeka detta och att vad dem gör inte är normalt. Dem ska inte ha stöd, dem ska inte adoptera, dem ska inte få legitimation via äktenskap, dem ska inte ha legitimation via parader.

Denna indoktrinering i media måste sluta. TV och tidningar måste sluta med detta och vi sunda individer i Sverige, både kristna, judar och muslimer borde stå tillsammans här, enade mot denna indoktrinering som sker.
Citera
2013-08-15, 19:56
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Koranen är inte motbevisad din ateist.

Om du säger igen att Koranen är motbevisad så kommer jag ignorera dig på denna tråden.
Vattendelnings-frågan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in