2013-08-15, 03:09
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Kom ihåg att Koranen säger att dem som förnekar sanningen, dem otrogna (oavsett om dem är polyteister eller ateister) kommer se sina handlingar i ett fördelaktigt ljus. Det vill säga Gud informerar oss om att dessa personer kommer genuint tro att dem dem gör är rätt och att det dem gör är bra och korrekt och sant och att dem är vägledda. Och dessa personer kommer dessutom håna och förlöjliga oss troende ( Surah 83 - Mutaffifin).

Det hade faktiskt gått emot Koranens budskap om dem otrogna hade varit ödmjuka och erkänt att dem har fel eller åtminstone inte sett det dem gör som något bra.

I detta fallet bekräftar Koranen både det faktum att otrogna ser det som dem gör i ett fördelaktigt sätt och att dem otrogna hånar oss förolämpar och kränker oss troende.
Koranen säger och koranen säger... Tänk själv någon gång och du skulle prova på att läsa fler böcker än den. Det hade gjort din hjärna gott.

Du och IP är nog de minst lämpade personerna här att ge en positiv bild av er religion. Så att ni skulle möta några som skulle erkänna att de hade fel ser jag som rätt svårt. Ni stöter snarare bort alla från er religion. Jag fortsätter gärna att förolämpa er för det krävs verkligen inget hårt jobb att kränka de allra lättkränktaste människorna.

Ni sitter båda och gömmer er i ett land ni uttryckt avsky för för att spela rättrogna islamister som beundrar den islamistiska kampen. Ett land som till stor del består av icke-troende och det är dessa otrogna jävlar som givit er skydd från allsköns obehagligheter ni annars skulle mött i era hemländer. Ni kan beundra era idoler islamisterna på avstånd men ingen av er vågar åka ner och kriga eller stå för era ideal. Ni trivs här i tryggheten. Ni är två ynkliga stackare och två misslyckade muslimer. Jag tror er gud kommer straffa er för detta...
Citera
2013-08-15, 06:57
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Det enda jag inte förstår är att ateister ber ivrigt om att få komma i helvetet. De förnekar inte bara skaparen utan de är högmodiga i sin förnekelse och tror att de är på rätt väg Olyckliga de som har sålt sin själ till djävulen.
Det finns ingen ateist som ber att få komma till helvetet...
Hur skulle vi kunna det?
Vi tror liksom inte att det ens existerar.

De som menar det bör i så fall vara agnostiker.
I deras fall handlar det nog om en protest mot kravet att inte få vara fria i sina liv.
Om gud existerar så är det nog det den ultimata protesten mot ett totalitärt styre.
Finns inget offer som kan vara större än det.
Citera
2013-08-15, 07:23
Medlem
LittleRedCaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Till LittleRedCap
Jag är kristen, och för dig som inte är kristen tänker jag inte be om ursäkt för det jag tror på. Att läsa gud den vises ord och hans vilja har skänkt mig stor glädje, det kanske låter konstigt för dig, du som säkert inte ens kan föreställa dig hur det känns att hålla i en bok som man sannerligen vet är ifrån gud, tänk att kunna läsa guds ord och se hur han tänker och sen lära sig av det, det låter säkert radikalt och barbariskt i dina öron, och det förstår jag eftersom att vi lever i ett land där man fnyser åt kristna och där en majoritet av "kristna" gör som du, klipper och klistrar tills man fått en gud man tycker är bra. Sanningen är att gud finns, bibeln är felfri och skrevs av gud genom sina skapelser, de som inte tror detta kommer att brinna i det mycket riktiga helvetet i all evighet.

Du är ju helt dum i huvudet! Du har ju väldigt dålig läsförståelse och dina argument ger jag inte ett dugg för eftersom de är av typen: Goddag - Yxskaft. Men jag förstår att du inte kan prestera bättre.

Du beskyller mig för att klippa och klistra men själv plockar du de delar som passar dig ur Bibeln och struntar i andra utan att en bry dig. Du har i ett svar i ett annat inlägg sagt att du valt att leva i celibat. Det är emot Guds vilja

1 Mos 1 27 Och Gud skapade människan till sin avbild, till Guds avbild skapade han henne, till man och kvinna skapade han dem. 28 Och Gud välsignade dem; Gud sade till dem: »Varen fruktsamma och föröken eder, och uppfyllen jorden och läggen den under eder; och råden över fiskarna i havet och över fåglarna under himmelen och över alla djur som röra sig på jorden.»

Vad säger du om detta? Svara så tar vi nästa fråga sen!
Citera
2013-08-15, 12:54
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smidigast
Du och IP är nog de minst lämpade personerna här att ge en positiv bild av er religion. Så att ni skulle möta några som skulle erkänna att de hade fel ser jag som rätt svårt. Ni stöter snarare bort alla från er religion. Jag fortsätter gärna att förolämpa er för det krävs verkligen inget hårt jobb att kränka de allra lättkränktaste människorna.
Just det där är ju det stora problemet med islam. Inte att de har så mycket problem med alla andra, utan att de inte kan hantera sina egna fundamentalister. Att så många överhuvudtaget kan låta den här retoriken så oemotsagd och fortfarande kalla sig muslim är ju högst oroväckande.

Citat:
Ursprungligen postat av smidigast
Ni sitter båda och gömmer er i ett land ni uttryckt avsky för för att spela rättrogna islamister som beundrar den islamistiska kampen. Ett land som till stor del består av icke-troende och det är dessa otrogna jävlar som givit er skydd från allsköns obehagligheter ni annars skulle mött i era hemländer. Ni kan beundra era idoler islamisterna på avstånd men ingen av er vågar åka ner och kriga eller stå för era ideal. Ni trivs här i tryggheten. Ni är två ynkliga stackare och två misslyckade muslimer. Jag tror er gud kommer straffa er för detta...
Detta.

Faktum är väl att samtliga inblandade, dvs de själva, svenskar såväl som Allah, skulle må mycket bättre om idioterna faktisk anslöts sig till något jihad någonstans.
Citera
2013-08-15, 12:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag ifrågasätter varför gud - OM han finns - bestämt att alla som ser honom måste dö. Låter helt vansinnigt.

Citat:
Därför att våra svaga mänskliga kroppar inte är förmögna i detta livet att se Gud. Det är en naturlig lag skapad av Gud.

Tydligen förstår du inte Fiffiniffis fråga, som var: "Varför har 'gud' bestämt detta".

Ditt "naturlags"-rappakalja är bara "goddag -yxskaft".

Citat:
Notera skillnaden på Skaparen och Skapelsen. Gud har Skapat allting och vi är endast en av dem saker som är Skapade.

Ja, som en spekulation.

Citat:
Det är fullt förklarlig av logiska anledningar att vi inte har förmågan att kunna se vår Skapare i detta livet.

Och vilken "logik" är detta, och hur är detaljerna i detta logiska argument?
Citera
2013-08-15, 13:09
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det handlar om konceptet om Gudstro.

Om du inte tror på Gud är det en helt annan sak. Men om du tror på Gud så är det en logisk följd att Gud är olik skapelsen i all dess form.

Varför det?

Citat:
Gud är Skaparen och allting annat är Skapat.

Inte nödvändigvis.

Citat:
Allting kom till av Gud medan Gud är den enda som existerat i evighet.

Enligt en definition, som iövrigt är tämligen bristfällig. Det kan ju finnas en 'övergud' som skapade 'gud'.

Citat:
Allting kommer således försvinna en dag förutom Gud eftersom det är skillnad på Skapelse och Skapare.

Ett evigt universum är lika rimligt.

Citat:
På så sätt är det naturligt också att det inte är möjligt för oss människor att se Gud i detta livet. Våra ögon klarar helt enkelt inte av det.

Ja, men vad är motivationen till att skapa oss så?

Citat:
Detta är grunden bakom både Bibelns och Koranens syn på Gud.

Visst.

Citat:
Vem som helst kan hitta någon sten, staty, träd och säga att detta är Gud. Eller hitta något djur som gamla egyptierna gjorde och säga detta är Gud.

Vem som helst kan skriva en bok och påstå att den kommer från 'gud'.

Citat:
Detta är en lögn och allt detta är skapade saker som kommer försvinna. Gud är Skaparen och Gud försvinner aldrig. Så detta är lögner.

Lika mycket eller lika lite som det du presenterar är lögner.

Citat:
Det är därför polyteisterna är så vilseledda. Dem inser inte Guds storhet. Dem tror att allting som dem tycker är bra är heligt och blir gudomligt. Vissa av dem har hundratals "gudar" som dem dyrkar. Detta är inte Gud. Bibeln och Koranen har i denna bemärkelse en liknande bild.

Så att DU underkastar dig ÉN galen demiurg skulle 'bevisa' att polyteismen är fel. Varför?

Citat:
Så vad gäller Gudstro är detta en fullständigt logiskt och naturlig lag att man som skapad människa i detta livet INTE kan se Gud.

Nix, det är bara ett postulat, som intet har med logik att göra.
Citera
2013-08-15, 13:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Logik.

Allting har en skapare. En bil, maskin, och så vidare. Det har en början och den har någon som skapar det.

Så logiken säger att universum kan inte ha skapats av en slump utan måste ha en skapare. Det handlar inte om vad några "böcker" säger utan om vad logiken säger.

Falsk analogi.

Vilket betydar att du inte förstår ett dyft om vad logik är.

Citat:
Och om man då tror på det som vi alla innerst inne vet (även du vet det och denna innersta känslan kommer aktiveras hos dig innan du dör för det är en naturlig lag), alltså tron på en Skapare som skapat oss, då är det också naturligt att tro att då Skaparen är evig och vi är det inte och då Skaparen är den enda Skaparen och allt annat är skapat, och då Skaparen består och allt annat förgås, så är det också naturligt att denna Skaparen är fullständig olikt allt annat i Skapelsen.

Varför skulle nån tro på DITT 'inre andliga kompass'? Du är en förvirrad och osympatisk person, som inte precis inger tillit.

Citat:
Och återkommer vi till diskussionen om det är möjligt att tro på att man kan se Gud eller inte. Men detta börjar bli off-topic, diskussionen är om homosexualitet här.

Ja, eller snarare om homofobi.
Citera
2013-08-15, 13:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Kom ihåg att Koranen säger att dem som förnekar sanningen, dem otrogna (oavsett om dem är polyteister eller ateister) kommer se sina handlingar i ett fördelaktigt ljus. Det vill säga Gud informerar oss om att dessa personer kommer genuint tro att dem dem gör är rätt och att det dem gör är bra och korrekt och sant och att dem är vägledda. Och dessa personer kommer dessutom håna och förlöjliga oss troende ( Surah 83 - Mutaffifin).

Det hade faktiskt gått emot Koranens budskap om dem otrogna hade varit ödmjuka och erkänt att dem har fel eller åtminstone inte sett det dem gör som något bra.

Koranen är dels motbevisat och dels full av semantisk akrobatik, så endast blind troende, galna muslimer tar sånt allvarligt.

Citat:
I detta fallet bekräftar Koranen både det faktum att otrogna ser det som dem gör i ett fördelaktigt sätt och att dem otrogna hånar oss förolämpar och kränker oss troende.

Ja stackar ni, som blir förtryckta så ni inte kan förtrycka.
Citera
2013-08-15, 13:24
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det står bortom allt rimligt tvivel att det onda har förskönats för dessa obotfärdiga förnekare. Men de kan föröka att håna troende så bäst de kan, jag känner mig inte hånad och jag hånar de istället. De är människor som inget ser och inget förstår. Hånar de mig hånar jag de tre gånger så mycket som de hånar mig. Går de till handgripligheter mot mig eller en troende i min närvaro kommer de önska sig döden eller önska sig att de var stoff och aldrig hade blivit till. Jag svarar de med samma medel som de bemöter mig men jag gör det tiofaldigt hårdare än vad de gör mig.

Ja, du är en hyvens karl uppe på din oratoriska såpbox, från vilken du gör islam* till åtlöje och demonstrerar vilken fascist-religion den är med sin förtryckar-mentalitet av minoriteter.

*Alltså DITT islam, och kanske också allmänt islam.
Citera
2013-08-15, 13:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Jag tycker synd om dig eftersom att du verkar vara så förvirrad, jag ska be för dig. Gör guds vilja och var tyst.

1 Tim 2:11-12 Kvinnan skall ta emot undervisning i stillhet och alltid underordna sig. Att själv undervisa tillåter jag henne inte och inte heller att bestämma över mannen, utan hon skall hålla sig tyst och stilla.

1 Korinthierbrevet 11:3 Och nu vill jag att ni skall veta att Kristus är varje mans huvud, att mannen är kvinnans huvud och att Gud är Kristi huvud.

1 Korinthierbrevet 11:8-9 Ty mannen kommer inte från kvinnan utan kvinnan från mannen. 9 Och mannen skapades inte för kvinnans skull utan kvinnan för mannens skull.

Du är alltså skapade på så vis att du helt enkelt inte kan förstå dig på sånt här. Hädanefter tänker jag inte svara eller läsa dina inlägg, det är guds vilja

Stackars självgoda religions-psykotiker. Du är inte i en position där du kan förvänta dig gehör för dina GT-homofobiska galenskaper eller paulinsk kvinnoförtryck.
Citera
2013-08-15, 13:32
Medlem
Citat:
Det står bortom allt rimligt tvivel att det onda har förskönats för dessa obotfärdiga förnekare. Men de kan föröka att håna troende så bäst de kan, jag känner mig inte hånad och jag hånar de istället. De är människor som inget ser och inget förstår. Hånar de mig hånar jag de tre gånger så mycket som de hånar mig. Går de till handgripligheter mot mig eller en troende i min närvaro kommer de önska sig döden eller önska sig att de var stoff och aldrig hade blivit till. Jag svarar de med samma medel som de bemöter mig men jag gör det tiofaldigt hårdare än vad de gör mig.
Pft.

Detta har du stöd för i Koranen antar jag? Att straffa någon tiofaldigt hårdare?

Citat:
Ursprungligen postat av Koranen 42:38
Vedergällning för något ont vare lika mycket ont igen, men om någon har undseende och gör det rätta, är hans lön Guds ensak, han älskar förvisso ej de orättfärdiga.

Vedergällning = hämnd
Undseende = Mildhet, skonsamhet, överseende

Stycket säger klart och tydligt att hämnden är lika ond som den hämnade gärningen, och att de som visar mildhet, överseende eller skonsamhet istället för hämnd ska gud belöna.

Kan du sluta vara så jävla fanatisk nu?
Senast redigerad av Daudodidi 2013-08-15 kl. 13:42.
Citera
2013-08-15, 15:58
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Koranen är dels motbevisat och dels full av semantisk akrobatik, så endast blind troende, galna muslimer tar sånt allvarligt.

Ja stackar ni, som blir förtryckta så ni inte kan förtrycka.

Koranen är inte motbevisad din ateist.

Om du säger igen att Koranen är motbevisad så kommer jag ignorera dig på denna tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in