Citat:
Koranen säger och koranen säger... Tänk själv någon gång och du skulle prova på att läsa fler böcker än den. Det hade gjort din hjärna gott.Kom ihåg att Koranen säger att dem som förnekar sanningen, dem otrogna (oavsett om dem är polyteister eller ateister) kommer se sina handlingar i ett fördelaktigt ljus. Det vill säga Gud informerar oss om att dessa personer kommer genuint tro att dem dem gör är rätt och att det dem gör är bra och korrekt och sant och att dem är vägledda. Och dessa personer kommer dessutom håna och förlöjliga oss troende ( Surah 83 - Mutaffifin).
Det hade faktiskt gått emot Koranens budskap om dem otrogna hade varit ödmjuka och erkänt att dem har fel eller åtminstone inte sett det dem gör som något bra.
I detta fallet bekräftar Koranen både det faktum att otrogna ser det som dem gör i ett fördelaktigt sätt och att dem otrogna hånar oss förolämpar och kränker oss troende.
Det hade faktiskt gått emot Koranens budskap om dem otrogna hade varit ödmjuka och erkänt att dem har fel eller åtminstone inte sett det dem gör som något bra.
I detta fallet bekräftar Koranen både det faktum att otrogna ser det som dem gör i ett fördelaktigt sätt och att dem otrogna hånar oss förolämpar och kränker oss troende.
Du och IP är nog de minst lämpade personerna här att ge en positiv bild av er religion. Så att ni skulle möta några som skulle erkänna att de hade fel ser jag som rätt svårt. Ni stöter snarare bort alla från er religion. Jag fortsätter gärna att förolämpa er för det krävs verkligen inget hårt jobb att kränka de allra lättkränktaste människorna.
Ni sitter båda och gömmer er i ett land ni uttryckt avsky för för att spela rättrogna islamister som beundrar den islamistiska kampen. Ett land som till stor del består av icke-troende och det är dessa otrogna jävlar som givit er skydd från allsköns obehagligheter ni annars skulle mött i era hemländer. Ni kan beundra era idoler islamisterna på avstånd men ingen av er vågar åka ner och kriga eller stå för era ideal. Ni trivs här i tryggheten. Ni är två ynkliga stackare och två misslyckade muslimer. Jag tror er gud kommer straffa er för detta...
Olyckliga de som har sålt sin själ till djävulen.