2013-08-15, 11:45
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenforever
[b]...Saknas tangentbordet - långsökt förmodligen - så hittade vi ett tangentbord vid ett av våra sök,.Jag får nog åka och hämta det innan det försvinner,eller skicka dit polisen.Tangentbordet(av nyare modell) var sönderbrutet för att "gömmas/rymmas" i en plastkasse.Dock inte en gul kasse..

Min fetning: Detta uppfattade jag som det viktigaste i ditt inlägg. Skynda dig på att meddela polisen!
Citera
2013-08-15, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Min fetning: Detta uppfattade jag som det viktigaste i ditt inlägg. Skynda dig på att meddela polisen!

Oki,jag förstod inte vikten av det förrän jag skrev detta..Det kan ju ha substans och vara viktigt för utr.
Om det nu ligger kvar..
Citera
2013-08-15, 11:58
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Visst, men om hon mördades vid Sävast, varför stycka och transportera till Gammelängsberget, ingen visste ju att hon varit hos KJ? Eller så visste någon det, t ex. sms:et, därför var han tvungen att gömma kroppen, vidtala Ica påsen, kapa av händerna och hitta på en story om ifall att kroppen hittas. Känns som att kroppen legat på en plats en kortare tid, men platsen var inte bra, likstelheten inträdde och benen kapades för att få in kroppen i bilen?

Det där med att kapa för att likstelheten satt in tycker jag låter som en möjlig förklaring.
Om hon mördades någonstans i Sävast, kanske en bostad, då finns möjligheterna att det var en transportstyckning. Varför åka ända upp till Fp för att dumpa? Hmmm. Kanske var ödehuset målet av någon anledning? Eller var de tvungna att åka uppåt av någon anledning.
Om hon inte styckades i bostaden där hon dödades, kanske han/de tänkte att eftersom hans föräldrar inte var hemma, åka dit och hämta såg/redskap? En villa brukar ju ha sånt. Dessutom kunde de gömma bilen i deras garage (där den beslagtogs). La de kroppen i bagageluckan kan det ju förklara den stora blodfläcken. Eller jag vet inte, blir inte klok på det här.
Citera
2013-08-15, 13:04
Medlem
ska i helgen ut och kolla ett skyttevärn som inte finns utsatt på nån av dom kartor som visats i tråden?! jag har redan varit där en vända. jag hittade ett skelett av ett hunddjur av något slag på en märklig plats i värnet! får se om en annan detalj ligger kvar! inte långt från FP1 och FP2.
Citera
2013-08-15, 13:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
ska i helgen ut och kolla ett skyttevärn som inte finns utsatt på nån av dom kartor som visats i tråden?! jag har redan varit där en vända. jag hittade ett skelett av ett hunddjur av något slag på en märklig plats i värnet! får se om en annan detalj ligger kvar! inte långt från FP1 och FP2.

Bra initiativ, kanske det var där den kabelgnagande hunden hamnade, en plats KJ känner till.

Hur långt ifrån fp ligger platsen?
Citera
2013-08-15, 13:28
Medlem
Citat:
Bra initiativ, kanske det var där den kabelgnagande hunden hamnade, en plats KJ känner till.

Hur långt ifrån fp ligger platsen?

ja, herre gud nu satte du mej på pottan!! jag har ett skitdåligt lokalsinne, blir vilse i mina egna fickor och med det svårt att bedöma sträckor! men om jag får gissa: kanske 200 m fågelvägen! det går en väg nästan ända fram till värnet -som tur är- annars hade jag gått vilse! . det är därför jag vill ha någon med mej ute i skogen, som vet vart vi är! men dit hittar jag och förhoppningsvis därifrån så att jag slipper göra "hundskelettet" sällskap!
Citera
2013-08-15, 13:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
ja, herre gud nu satte du mej på pottan!! jag har ett skitdåligt lokalsinne, blir vilse i mina egna fickor och med det svårt att bedöma sträckor! men om jag får gissa: kanske 200 m fågelvägen! det går en väg nästan ända fram till värnet -som tur är- annars hade jag gått vilse! . det är därför jag vill ha någon med mej ute i skogen, som vet vart vi är! men dit hittar jag och förhoppningsvis därifrån så att jag slipper göra "hundskelettet" sällskap!

Tror du inte myndigheterna redan kollat där, ligger ju nära fp? Kanske skulle satsa på återvändsvägar i skogarna kring Boden, mobil, kläder och mordvapen borde ju ligga någonstans. Finns det några sådana vägar i närheten skulle jag satsa på dom, för fyndplatserna ligger ju nära föräldrahemmet, då borde de här grejerna också göra det inbillar jag mig.

EDIT;Det var visst en spade som lånades, kanske har det saknade grävts ner.
Senast redigerad av OY 2013-08-15 kl. 13:38.
Citera
2013-08-15, 13:48
Medlem
Cinnabars avatar
Ni som privatspanar i Boden... varför tar ni inte hand om fynd och vidarebefordrar dem till polisen direkt? Varför noterar ni inte vad ni sett och förmedlar det vidare till polisen? Varför försöker ni själva avgöra om det ni sett är viktigt eller inte?

Ska ni fortsätta spana, gör det förutsättningslöst, låt polisen avgöra om det ni hittat/sett är viktigt eller inte. Jag tänker då på saker som tangentbord i naturen, hundkadaver vid möjliga brottsplatser med mera. Om ni snuddar vid tanken att det kan vara något, låt polisen avgöra. Det är inte alls skämmigt att komma med för många tips, sökytorna är enorma, varje insats behövs. Hellre ett tips för mycket, eller hur? Ta bilder, notera exakt var ni är, skriv ned detta.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-08-15 kl. 13:51.
Citera
2013-08-15, 13:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Ni som privatspanar i Boden... varför tar ni inte hand om fynd och vidarebefordrar dem till polisen direkt? Varför noterar ni inte vad ni sett och förmedlar det vidare till polisen? Varför försöker ni själva avgöra om det ni sett är viktigt eller inte?

Ska ni fortsätta spana, gör det förutsättningslöst, låt polisen avgöra om det ni hittat/sett är viktigt eller inte. Jag tänker då på saker som tangentbord i naturen, hundkadaver vid möjliga brottsplatser med mera. Om ni snuddar vid tanken att det kan vara något, låt polisen avgöra. Det är inte alls skämmigt att komma med för många tips, sökytorna är enorma, varje insats behövs. Hellre ett tips för mycket, eller hur? Ta bilder, notera exakt var ni är, skriv ned detta.

Det skriver jag under på. Dock hedervärt att folk engagerar sig öht. Tyvärr finns det ingen organisation som frivilligt kan söka de föremål som saknas, kanske MPS kan organisera en systerorganisation, MES, missing evidence Sweden, eller nåt. Tror att det måste till ett organiserat sök baserat på annat än magkänsla och intuition om det saknade skall hittas.
Citera
2013-08-15, 14:11
Medlem
Citat:
Tror du inte myndigheterna redan kollat där, ligger ju nära fp? Kanske skulle satsa på återvändsvägar i skogarna kring Boden, mobil, kläder och mordvapen borde ju ligga någonstans. Finns det några sådana vägar i närheten skulle jag satsa på dom, för fyndplatserna ligger ju nära föräldrahemmet, då borde de här grejerna också göra det inbillar jag mig.

EDIT;Det var visst en spade som lånades, kanske har det saknade grävts ner.

jag är inte så säker på att dom varit där! värnet finns inte ens med på dom kartor jag sett! det ligger ganska avsides och jag undrar -i så fall- om nån har varit där om det har lyfts på saker och ting. det låg även en tappad sak utanför, ska kolla om det ligger kvar! om det gör det så får jag se om jag ringer polisen för då har ingen letat där!!
Citera
2013-08-15, 14:17
Medlem
highfives avatar
Citat:

Saken är väl den att vid varje sök så får man nog lämna in en fullproppad svart sopsäck varje gång man varit ute till polisen. Finns hur mycket delar av vapen, kläder, stöldgods och annat i dessa områden.
Citera
2013-08-15, 14:19
Medlem
Citat:

eftersom MP och hemv. var där i kring och letade så utgår jag ju ifrån att dom varit överallt! om saken jag tänker på ligger kvar så finns det en risk att dom inte varit där! det är det jag ska kolla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in