Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Men det har ju kommit fram i efterhand, frågan om polisen möjligen slutade leta för tidigt då man inte letat inom alla områden som masten faktiskt täcker upp. Vilken mast en mobil kopplar mot är inte slaget i sten, beror på rådande förhållanden, bl a belastning och bäst mottagning. Teoretiskt kan mobilen varit i KJ lägenhet och haft kontakt med aktuell mast.
Jag kan för lite om just mobil och signaler mer än att iaf fysiskt så är det för mig omöjligt att befinna sig i bodsvedjan (mtGM lgh) och mobilen är kopplad till klinten,
åbergsmasten däremot är ca 200 m ifrån lgh medan sävastklinten är definitivt i s.k. radioskugga, det är ett rejält fortberg som skymmer med stort antal höjdmeter.
Mordet kan givetvis ha skett i mtGM's lgh men jag tror inte det, utomhus känns mer sannolikt just nu, dock blir det obegripligt varför man styckar om det inte är för transport ut från t.ex. en lägenhet.
Jag tror detta mord blir vida omtalat när det kommer till åtal och FUP blir offentlig. Sen vet jag inte hur mycket man kommer lägga under sekretess, FUP bilder etc.
Jag har en olustkänsla att detta är oerhört brutalt, skändligt och känslokallt dåd mot denna unga tjej så man kanske inte ens vill ta del av detaljer i FUP'en.