2013-08-15, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Min fetning, det som talar emot den tiden är att hennes mobil slocknar minst 1,5-2 km därifrån samtidigt ca 21.00. Det går inte ihop, tiden för skriken och hennes mobil slocknar på annan plats.

Antingen stämmer inte uppgiften om var mobilen befann sig 21.00 eller så har vittnet hört fel, hört annat kopplat till t.ex. ishockeyn samma kväll eller fest i huset.
Har även för mig att vittnet inte var säker på att det var just den kvällen men trodde det iaf.
ska visst ha varit två grannar som hört samma sak
Citera
2013-08-15, 01:22
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot

Du vet mycket du...
Citera
2013-08-15, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men det har ju kommit fram i efterhand, frågan om polisen möjligen slutade leta för tidigt då man inte letat inom alla områden som masten faktiskt täcker upp. Vilken mast en mobil kopplar mot är inte slaget i sten, beror på rådande förhållanden, bl a belastning och bäst mottagning. Teoretiskt kan mobilen varit i KJ lägenhet och haft kontakt med aktuell mast.

Jag kan för lite om just mobil och signaler mer än att iaf fysiskt så är det för mig omöjligt att befinna sig i bodsvedjan (mtGM lgh) och mobilen är kopplad till klinten,
åbergsmasten däremot är ca 200 m ifrån lgh medan sävastklinten är definitivt i s.k. radioskugga, det är ett rejält fortberg som skymmer med stort antal höjdmeter.

Mordet kan givetvis ha skett i mtGM's lgh men jag tror inte det, utomhus känns mer sannolikt just nu, dock blir det obegripligt varför man styckar om det inte är för transport ut från t.ex. en lägenhet.

Jag tror detta mord blir vida omtalat när det kommer till åtal och FUP blir offentlig. Sen vet jag inte hur mycket man kommer lägga under sekretess, FUP bilder etc.
Jag har en olustkänsla att detta är oerhört brutalt, skändligt och känslokallt dåd mot denna unga tjej så man kanske inte ens vill ta del av detaljer i FUP'en.
Citera
2013-08-15, 01:36
Medlem
Citat:

Stereo..

Min teori går inte ihop med skrik 21-22 och samtidigt slocknar VB's mobil kilometer därifrån.

Om så mörkar åklagaren om MP, d.v.s. att de vet att den är lgh, vet inte varför hon skulle mörka om det i detta utredningsläge.
Citera
2013-08-15, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Du vet mycket du...

ja,visst! jag har en del kontakter som har ganska nära kontakt med samtliga omtalade här i tråden!
och jag är nog en pain in the ass på dom med alla mina frågor
Citera
2013-08-15, 01:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Jag kan för lite om just mobil och signaler mer än att iaf fysiskt så är det för mig omöjligt att befinna sig i bodsvedjan (mtGM lgh) och mobilen är kopplad till klinten,
åbergsmasten däremot är ca 200 m ifrån lgh medan sävastklinten är definitivt i s.k. radioskugga, det är ett rejält fortberg som skymmer med stort antal höjdmeter.

Mordet kan givetvis ha skett i mtGM's lgh men jag tror inte det, utomhus känns mer sannolikt just nu, dock blir det obegripligt varför man styckar om det inte är för transport ut från t.ex. en lägenhet.

Jag tror detta mord blir vida omtalat när det kommer till åtal och FUP blir offentlig. Sen vet jag inte hur mycket man kommer lägga under sekretess, FUP bilder etc.
Jag har en olustkänsla att detta är oerhört brutalt, skändligt och känslokallt dåd mot denna unga tjej så man kanske inte ens vill ta del av detaljer i FUP'en.

Då är det kanske två eller fler inblandade då, någon dödar VB i lgh, börjar omhändertagandet, någon kör iväg och dumpar mobilen, hur ska det annars förklaras? Skriken kan vi inte bortse ifrån.
Citera
2013-08-15, 01:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
ja,visst! jag har en del kontakter som har ganska nära kontakt med samtliga omtalade här i tråden!

Antingen så är de tysta som muren eller så håller du inne med mycket.

Nå, vem är mottagaren av VB sms och vad gällde saken?

Känner KJ någon av sina grannar, umgicks de?

Känner KJ HE och MK, umgicks de?

Hade VB ett vänsterprassel med MB?

Umgicks AB med KJ?

Kan ju börja med det så får vi se hur mycket du vet.
Citera
2013-08-15, 02:04
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:

Citat:
Antingen så är de tysta som muren eller så håller du inne med mycket.

Nå, vem är mottagaren av VB sms och vad gällde saken?

Känner KJ någon av sina grannar, umgicks de?

Känner KJ HE och MK, umgicks de?

Hade VB ett vänsterprassel med MB?

Umgicks AB med KJ?

Kan ju börja med det så får vi se hur mycket du vet.

Om danneblyfot har någon koll så är nog några av dessa frågor inte allt för svåra att svara på.
Citera
2013-08-15, 05:09
Medlem
återkommer!
Citera
2013-08-15, 10:27
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Då är det kanske två eller fler inblandade då, någon dödar VB i lgh, börjar omhändertagandet, någon kör iväg och dumpar mobilen, hur ska det annars förklaras? Skriken kan vi inte bortse ifrån.

Skriken behöver ju inte komma från att någon blir dödad, de kan ju vara så att hon blev överfallen, och senare bortförd. Eller?
I så fall kan det stämma med sista signalen runt Sävast.
Citera
2013-08-15, 11:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Skriken behöver ju inte komma från att någon blir dödad, de kan ju vara så att hon blev överfallen, och senare bortförd. Eller?
I så fall kan det stämma med sista signalen runt Sävast.

Visst, men om hon mördades vid Sävast, varför stycka och transportera till Gammelängsberget, ingen visste ju att hon varit hos KJ? Eller så visste någon det, t ex. sms:et, därför var han tvungen att gömma kroppen, vidtala Ica påsen, kapa av händerna och hitta på en story om ifall att kroppen hittas. Känns som att kroppen legat på en plats en kortare tid, men platsen var inte bra, likstelheten inträdde och benen kapades för att få in kroppen i bilen?
Citera
2013-08-15, 11:36
Medlem
Den här brillianta kommentaren om att händerna har avlägsnats från kroppen för ett annat syfte än att undanröja bevis,är synnerligen intressant.Vem som kom på det,minns jag inte men hen har all cred.
Vidare så nämnde nån att det kunde vara för att plantera bevis,ytterligare en intressant teori.

Sedan jag läste det så har detta gnagt i mig:

OM,jag skriver: Om - händerna har avlägsnats för att ge trovärdighet åt att VB faktiskt har varit på en plats via ett konkret fingeravtryck - ex.vis FlottiljV. eller i någon bil/annan lägenhet..
Så är det mycket förslaget,snudd på genialt.
Då bör desamma varit i ett behov av grundlig rengöring under rinnande vatten.Alldeles för kallt 4-5-6-7 Maj för att göra det utomhus.
Det kan ha skett i köksslasken/VC - där hittar teknikerna det DNA (via benmärg/benbit/hudbit från VB)som utredningen står på - gissningsvis
Transporten av dessa delar(fy för den lede vad olustigt),samt gagnandet av de samma för att lägga spår efter BO på väl valda platser ses inte bara groteskt utan tillika genialiskt.Det är fullt möjligt antar jag med en gissning,och inte mig veterligen - har det gjorts någon gång i historien?
Jag förstår att det måste ske inom en viss tidsrymd,via vävnadsnedbrytning..Men funderar ändå - hur länge skulle GM ha på sig i tid,om det är möjligt?

Det här ger näring åt spekulationer:

Händerna i ispåsar/fullt med is/snö i naturen 4-5maj.
Transport i bilen i plastpåsar som läker lite i skuffen..Kanske såg det ut som vatten och bedömdes icke kontaminerat via blod från VB av MTGM..
MTGM gör avtryck i badrummet,kanske i köket/matrum - och i datorn/tangentbordet
om MTGM har mailat,skrivit nåt och utgett sig för att vara VB - ett led i alibit att VB befunnit sig på FlottiljV..
Får panik då han inser att lite benmärg sipprat ut på tangentbordet/datorn..DNA,stora fasan som fällt och friat åtskilliga MTGM/mördare.

Utredarna nystar upp att MTGM bytt dator,hittar den gamla som nu är på analys..Saknas tangentbordet - långsökt förmodligen - så hittade vi ett tangentbord vid ett av våra sök,.Jag får nog åka och hämta det innan det försvinner,eller skicka dit polisen.Tangentbordet(av nyare modell) var sönderbrutet för att "gömmas/rymmas" i en plastkasse.Dock inte en gul kasse..

Man kan också fundera på om det ÄR rätt GM som sitter häktad via ovanstående spekulation om händerna - men det mesta talar för det och utredarna har säkerligen mer än vad gissningarna på FB ger..
Mina tankar är bara ett led i ytterligare spekulationer.

Min fetning å kursivering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in