Citat:
Ursprungligen postat av
Kanel-Kalle
Nej, inte ett ljud om bevisen.
Bara att man blir fortsatt häktad, och om man får fortsatta restriktioner.
Dessa herrar har antagligen fulla restriktioner utan tv, radio och dagstidningar.
Då mår man inte bra hur tuff man än är, efter en månad.
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Vid en första häktning ja, sen behövs det starkare bevis.
Men detta har jag aldrig motsatt mig.
Så du "vet" fel. Lite efter tror jag att du är.
Kan du kinesisk lag?
De får inte alla bevis i ansiktet.
De kan få det som behövs för fortsatt häktning. Alltså det som framkom när de häktades för första gången.. Vakna
Citat:
Ursprungligen postat av
Kanel-Kalle
När jag satt häktad så fick jag veta att det satt en till i samma mål. Mvh
Jag ser att Kanel-kalle fortsätter att uttala sig om saker som han inte riktigt verkar ha koll på.
Det är inte ovanligt att det under en häktningsförhandling redovisas både teknisk bevisning och exempelvis genomförda vittnesförhör. Även medicinska undersökningar redovisas gång på gång. Under en förhandling ställer dessutom både domaren, åklagaren och advokaten frågor till den misstänkte rörande det brott som den misstänkte begärs häktad för. Oavsett om det är första häktningsomgång eller omhäktning.
Det ligger i den misstänktes advokats intresse att ifrågasätta bevisföringen som ligger till grund för varje ny häktningsbegäran. Allt detta är också en av anledningarna till att en domstol ofta vill att det ska vara lyckta dörrar under en häktningsförhandling.
Och sen undrar jag varför du fortsätter att kränka och nedvärdera de andra i tråden här med nedsättande kommentarer och personliga påhopp om och om igen.
Du är självklart lika välkommen som alla andra, och med den öppenheten som vi alla strävar efter att ha här, så kan du kanske tänka dig att visa de andra här inne lite mer respekt!