2013-08-15, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Och vad finns det som säger att han inte tänker i de banorna själv? Men ändå, även fast han säkert tvingas inse det eller rentav insett det, har han ändå rätt att sörja sitt barns mor.
Det du skriver nu, måste inte ske innan kl. 9 torsdag morgon, han kan få sörja också ett tag.
Bara för att han varit som han har varit mot henne, betyder inte det att han inte kan ta tag i sitt liv och kamma sig och ordna upp det, bara för att han inte gör det denna veckan, betyder inte att han inte kommer att göra det.
Men, jag är av den åsikten att vi alla är människor, vi alla innerst inne har olika stora korn av känslor, tankar, samveten, insikter, mognad osv och att vi alla har olika tidsramar för detta och bara för att en sån som honom, som betett sig som han har gjort, har varit som han har varit måste han inte stressa in i svensson-beteendet, ordna upp, kamma sig osv inom 24 timmar.
Han kan få sörja sitt barns döda mor också, först.

Absolut - jag instämmer och ser med spänning fram emot den dagen då ansvaret infinner sig.

Glädjen hos honom lär göra sig hörd så vi behöver inte bevaka det direkt.

All lycka till honom som kan göra livet bättre för ett barn som behöver trygghet och framtidstro!

Samt det finns flera människor som knappast är svensson och gör rätt för sig trots svårigheter i det egna livet.
Citera
2013-08-15, 01:10
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Klart att du kan så länge du hänvisar till en hemlig källa!
Det finns två alternativ, att inte skriva alls eller att skriva, men utan att uppge källan.
Om du väljer att ta uppgiften med ett helt lass salt, varför ens slösa ett inlägg på det?
Citera
2013-08-15, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 123komose
Håhåjaja. nu är du väl ute och cyklar rejält! Varför ha en förhandling överhuvud taget om Åklagaren inte behöver lägga fram bevis eller indicier som berättigar till fortsatt häkte? Dina brister i juridik kunde fylla ett bibliotek. Tänk efter innan du skriver, självklart måste det finnas skäl för häktning annars är det tjänstefel, och det lär nog advokaterna se till att framföra i så fall.
Självklart så finns det skäl. Har jag inte sagt nåt om.
Tror du de intagna får kommunicera via dessa papper eller hur tänker du?
Citera
2013-08-15, 01:12
Bannlyst
Citat:
Ursäkta en okunnig men, betyder det du säger nu, att DB och FH inte vet ett jota om några bevis eller fynd alls sen de blev häktade? De vet inte om brandplatsen för kläder och bok, örngottet eller att Id* är funnen?
Det har varit nya förhör, så det är klart att de vet en hel del.
Citera
2013-08-15, 01:18
Medlem
123komoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Självklart så finns det skäl. Har jag inte sagt nåt om.
Tror du de intagna får kommunicera via dessa papper eller hur tänker du?
Nu ligger det till så här; för att häktning ska kunna ske måste det finnas skälig grund. och skälig grund kan inte ske utan att de som är föremål för häktningsframställan kan ge sin syn samt förklaringar till saken. Troligen så misstar du Svensk lag för Kinesisk. Åklagaren har enligt lag skyldighet att även ta hänsyn till de lagfördas rätt. Åklagaren jobbar alltså för båda sidor, eller ska göra enligt lagen. Så tänker jag, hur du tänker behövs det nog professionell hjälp för att ta reda på!
Citera
2013-08-15, 01:21
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Det har varit nya förhör, så det är klart att de vet en hel del.

Hm, var nog otydlig, menade så här, de häktade vet ingenting om läget förrän nånting förhörs om eller läggs fram till dem? Däremellan vet de inget om ev. fynd/bevis via advokaterna, eller?
Citera
2013-08-15, 01:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
P*rlan T*rstensson
den 11 augusti
Sluta aldrig ovän med den du håller kär, den som känner dig t 100%, älskar dig Ida, nu har jag ingen, så mkt jag ångrar,, vill bara lägga mig i ditt knä å gråta ut,, all skit vi gjort mot varandra, å allt,, jag ska försöka göra allt för våran son,, du kommer alltid vara den enda för mig , d vet du, älskar dig, kommer ihåg när jag va på rehab å vi skulle mötas ute när vi inte hade setts på ett tag,, dom underbara blyga blickarna kommer jag aldrig glömma hjärtat,, vi ses snart älskar dig din pärla
Ojdå.
Det kändes riktigt och ärligt.
Tror inte på att pt har inblandning.
Mer än att de bråkade och att aj sedan tog ut det på Ida.
Citera
2013-08-15, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 123komose
Nu ligger det till så här; för att häktning ska kunna ske måste det finnas skälig grund. och skälig grund kan inte ske utan att de som är föremål för häktningsframställan kan ge sin syn samt förklaringar till saken. Troligen så misstar du Svensk lag för Kinesisk. Åklagaren har enligt lag skyldighet att även ta hänsyn till de lagfördas rätt. Åklagaren jobbar alltså för båda sidor, eller ska göra enligt lagen. Så tänker jag, hur du tänker behövs det nog professionell hjälp för att ta reda på!
Vid en första häktning ja, sen behövs det starkare bevis.
Men detta har jag aldrig motsatt mig.
Så du "vet" fel. Lite efter tror jag att du är.
Kan du kinesisk lag?
De får inte alla bevis i ansiktet.
De kan få det som behövs för fortsatt häktning. Alltså det som framkom när de häktades för första gången.. Vakna
Citera
2013-08-15, 01:28
Bannlyst
Citat:
Hm, var nog otydlig, menade så här, de häktade vet ingenting om läget förrän nånting förhörs om eller läggs fram till dem? Däremellan vet de inget om ev. fynd/bevis via advokaterna, eller?
Ring advokatsamfundet imorgon så får du veta allt du vill.
Men nej, de vet inget om ingen säger det till dom.
Citera
2013-08-15, 01:31
Medlem
Citat:
PT och jag verkar få rejält med smäll på fingrarna men ändå, jag står för min åsikt att han har rätt att sörja Id*.

Håller med dig fullständigt!

Dags för alla i den här tråden att släppa honom! Polisen har avfört honom från utredningen för länge sen och jag tycker inte att det finns någon som helst anledning längre att dra in honom i tråden igen! Åtminstone inte så länge utredningsläget fortsätter att se ut som det gör!

Men visst, klart att man skall ha ett öppet sinnelag och vara öppen för andra alternativ! Men jag tror inte att PT är lösningen på frågan i den här historien i så fall!
Senast redigerad av William.H.Grant 2013-08-15 kl. 01:36.
Citera
2013-08-15, 01:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Kan svensk polis åka ner å förhöra AJ medans de väntar på all byråkrati?
Nopp, å det har de inte gjort
Citera
2013-08-15, 01:40
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Håller med dig fullständigt!

Dags för alla i den här tråden att släppa honom! Polisen har avfört honom från utredningen för länge sen och jag tror inte att det finns någon som helst anledning längre att dra in honom i tråden igen! Åtminstone inte så länge utredningsläget fortsätter att se ut som det gör!

Men visst, klart att man skall ha ett öppet sinnelag och vara öppen för andra alternativ! Men jag tror inte att PT är lösningen på frågan i den här historien!

Utan att vara nån utbildad psykolog eller så, så har jag inte så svårt att tänka mig hur PT mår idag. Jag är inte honom, men fy faen vad jag hade haft massvis med malanden i skallen om att jag borde ha åkt dit när jag lagt på luren, jag borde ringt polisen, jag borde det och jag skulle ha gjort si eller så.
Det är så jäkla lätt att gräma sig efteråt

Nä fy, låt PT sörja Id* ifred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in