2013-08-14, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Så vacker hon var och verkligen rörande att se detta collage.

Ja, men hon log bara på en bild och 'halvlog' på en annan.
Jag såg mest sorg i hennes ögon.
Något en längre tid tillbaka i tiden verkar ha sårat henne djupt...
Citera
2013-08-14, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidnaNavi
Det behöver inte vara något emballage, blod och därmed DNA kan hittas i sprickor som kan finnas i lackeringen i bagaget, under ev. matta.
Branden kan gå över sprickorna.

Nej, det finns inget som säger att ett emballage är nödvändigt. Föreställer mig dock att det är troligt, av psykologiska skäl. Att bära ut en synlig och blodig kropp förefaller mig vara en smula vågat.

Enligt Tomato:
Citat:
Jodå, Haraldsson sa att "det står klart att 35-åringens fordon har*använts*i samband med försvinnandet"

Enligt mitt sätt att läsa sägs inte uttryckligen att det existerar teknisk bevisning för att Id@s kropp har funnits i S40:n. Orden i samband med försvinnandet kan tolkas som att ett vittne har observerat bilen vid BP, eller kan lika gärna vara resultatet av en 'mastning'.

Teknisk bevisning slår ett indicium.

Nåväl, det visar sig... Kan ske.

Tillägg: Om det mot min förmodan inte förekom något trpt-emballage, men att det ändå kan bevisas att Id@s kropp har funnits i S40:n, är ju även det ett tekniskt bevis som det inte går att slingra sig ur. Same same...
Senast redigerad av SAR-skrift 2013-08-14 kl. 22:32. Anledning: Tillägg:
Citera
2013-08-14, 22:20
Medlem
schartaus avatar
Foto från Landvetter:
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2292195-mordmisstankt-tillbaka-i-sverige
Citera
2013-08-14, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja, de har ju varit frihetsberövande över en månad nu och varit uppe i flera häktningsförhandlingar, alltid med samma resultat " Fortsatt häktning!". Det tar nog på psyket att om och om igen få kastat i ansiktet att det polisen har på dem räcker till ett frihetsberövande. Hoppet måste ju ändå finnas där att man ska bli frisläppt, och att få det släckt måste vara en bsvikelse och tära psykiskt.

Och hela tiden kommer det fram ytterligare saker - brända kläder, kroppen hittas - de måste ju själva inse att det inte direkt går åt rätt håll för dem... Jag tror att åtm. FH börjar bli sliten i häktet. Han är ju den ende av dem som har ett förhållande också, han är van att ha sin tjej runt sig hela tiden. Kan tänka mig att det känns extra jävligt för honom att sitta där, att tankar maler. Hoppas han knäcks och börjar prata.

Får de häktade under häktningsförhandlingen veta vad polisen har för bevis mot dem ?
Citera
2013-08-14, 22:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Får de häktade under häktningsförhandlingen veta vad polisen har för bevis mot dem ?
De bevis som presenteras, bevis på att de är misstänkta.
Citera
2013-08-14, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax

Givetvis annars kan de ju inte bemöta anklagelserna.
Citera
2013-08-14, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silbersky007
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17295911.ab

Mannen har befunnit sig i Polen där han greps i slutet av juli.

Han greps INTE han överlämnade sig själv till svenska ambassaden .

undrar fortfarande varför i helvete tog det 10 dagar , hade det varit eko brott , data brott... så hade svenska polisen åkt ner med en gång för att hämta in han/hon . undrar vilka brott polisen prioriterar

jag har inte haft polisens förtroende i det här ärendet, hoppas polisen förbättrar sig .

Tror helt enkelt att det är så att Svenska polisen ville ha han kvar där ett tag till
så dom kunde jobba på här hemma. Där nere har han större press på sig än i Sverige, där
kan han förmodligen inte språket, är inte på hemma plan, och dom två svinen här
hemma känner större press innan hans ankommande och kanske läcker mer då.

Sedan tror jag hela utspelet om att 'gå ut och kolla era brunnar' var ett utspel
från Svenska polisen för att kroppen skulle hittas på ett 'naturligt' sätt för
att skydda golarna. Som jag tror hade berättat om detta redan.
Passar ju bra att utnyttja en förtroendevald person att göra själva upptäckten
och inte en privatperson som kanske inte kan hålla tätt inför vänner/grannar.
Citera
2013-08-14, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Så då var AJ i Sverige. Hoppas att han kan berätta sanningen nu så att DB släppts. Riktigt fult att dra in en vän som redan haft ett tungt år.

Även om AJ berättar sanningen så lär inte DB släppas, om man ska se till att han blivit omhäktad flera gånger så verkar det finnas starka bevis för "skyddande av brottsling" och de bevisen försvinner nog inte bara för att AJ skulle berätta sanningen.
Citera
2013-08-14, 22:28
Medlem
Tror hela tråden kommer att få en oväntad vändning, el är ganska säker....
Citera
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Självklart ska AJ ta ansvar för vad han eventuellt gjort, det jag är lite fundersam över är om hans uppväxt har format honom till den han är idag?

Jag misstänker med tanke på de kommentarer som varit i tråden om honom och speciellt med tanke på öknamnet som flitigt florerat "morot" så har väl det inte direkt stärkt hans självkänsla, men det har ju ingen betydelse i det här läget, vi får se vad som blir utfallet när allt är klart.

Det finns aldrig försvar för att hoppa på ett drev på en enskild varken som barn eller vuxen men det är lättare att förstå när små barn gör det.
I fallet AJ är ju frågan vad som kom först. Var det mobbing som formade honom eller var han som person "omöjlig" att leka med tro. Var han utåtagerande redan tidigt så kan olika tillmälen kommit som en reaktion på det.

Som vuxen väljer man sitt umgänge men av barnen kräver vi att "alla ska få vara med"

Jag skulle aldrig välja ett umgänge som AJ själv pga hans handlingar och åsikter. En intressant tanke är om AJ var ett av de barn som föräldrarna sa att man inte FICK leka med.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Givetvis handlar det om vad en människa gjort vid vuxen ålder men efter vad jag har läst i tråden så har ju öknamnet "morot" varit med sen han var liten, jag är av den uppfattningen att vi formas till vad vi blir redan från späd ålder och efter vad jag har lyckats läsa mig till i den här surriga tråden så är väl AJ ett praktexempel på någon som blivit mobbad för i princip allt, sådant brukar resultera i att personen söker gemenskap där den accepteras och det enda ställe där eran "morot" passade in kanske var hos de nationella.
AJ har inte varit något mobbing-offer som barn.
Citera
2013-08-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
De bevis som presenteras, bevis på att de är misstänkta.

Måste åklagaren redovisa all bevisning vid förhör och häktningsförhandlingar? Eller kan han spara några "ess" i rockärmen och bara använda den bevisning som behövs för att hålla dom misstänkta häktade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in