2013-08-14, 20:02
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Bodsvedjan ligger i radioskugga för sävastklintens mast så ligger åbergets mast nere så tar förmodligen masten vid bilprovningen i Boden över. Dock är jag inte 100 på att den har 2G/3G utan är enbart 4G datatrafik i den masten, fick för mig det när jag kollade telia utbyggnad av näten.
Nåväl, sävastklinten täcker EJ mtGM's lgh och vad jag förstår inom sävastklintens täckning slocknade BO's mobil av någon anledning den kvällen, iaf sista mobilsignalen som polisen uppgav vid söken.

Mitt fetade : Med 99,9% kan jag nog säga att den inte är enbart 4G utrustning i masten och teknikbod.
Citera
2013-08-14, 20:04
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Bodsvedjan ligger i radioskugga för sävastklintens mast så ligger åbergets mast nere så tar förmodligen masten vid bilprovningen i Boden över. Dock är jag inte 100 på att den har 2G/3G utan är enbart 4G datatrafik i den masten, fick för mig det när jag kollade telia utbyggnad av näten.
Nåväl, sävastklinten täcker EJ mtGM's lgh och vad jag förstår inom sävastklintens täckning slocknade BO's mobil av någon anledning den kvällen, iaf sista mobilsignalen som polisen uppgav vid söken.

Mitt fetade: skulle nog kunna tänka mig att Telia valt att bygga utöka just/ DENNA MAST med 4G utrustning.
Citera
2013-08-14, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Uppkommen anledning=hans son avled...

Aj, det var illa. Det blev tarvligt av mig. Hade inte citerat press-medd om jag känt till denna bakgrund.

Är dock ändå inne på att polisen inte varit helt sanningsenlig då de redogjort för VB:s anmälningar.
Citera
2013-08-14, 20:10
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Rätta mig om jag har fel.

Visst var det någon här i tråden som berättat att VB blev tvingad till att ha sex med en kille vars namn började på A (i min värld våldtäkt). Kan VB ha anmält detta till polisen? Har polisen tagit detta då på allvar? Har VB anmält att hon känt sig hotad alt blivit hotad? Har polisen tagit hoten på allvar? Kan VB ha ropat på hjälp en längre tid men ingen lyssnat (polisen).

Det stämmer. Händelsen ska ha polisanmälts, men inget hände. Mer uppgifter hittar du i mitt tidigare inlägg här nedan.

https://www.flashback.org/sp44531863
Citera
2013-08-14, 20:11
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då frågar jag er som är duktiga på det här, en fråga, ett rakt svar, betyder det att VB mobil varit närmre Sävast än Bodsvedjan om den haft kontakt med Sävastmasten?

Det verkar ju onekligen så då. Frågan är vad de/GM/mobilen gjorde där? KJ verkar inte uppgett att de åkte dit. Eller bor den brodern där dit han åkte för att spela tv-spel?
Citera
2013-08-14, 20:16
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Skulle inte förvåna mig ett dugg om det finns fler inblandade. Jag är öppen för det då varken vi eller polisen verkar kunna lägga pusslet så att det blir en helhetsbild med endast KJ inblandad.

Det kan absolut vara ett planerat mord anstiftat av någon med ett starkt motiv, lika mycket som att det kan vara ett mord begånget i affekt.

Utsvävningar och vilda fantasier? Det bemöter jag med inlägget om mördarstoryn från Knutby, länkar gärna ur tråden på begäran.

EDIT;Det intressanta med AN är inläggen gjorda med hennes Facebookprofil, bl a.....kanske INTE i livet,,,,riktigt poängterar som om hon vet hur det förhåller sig. Uppenbarligen visste hon iaf att någon eller några gärna sett VB död, dessutom var hon en kackerlacka i AN ögon, troligen också i andras.

Minns du/ni hon som fick ett hatbrev, där just ordet Kackerlackor, användes? När hon försökte få några asylsökande att få trända på ett gym. Just det ordet är väl inte super vanligt att man använder, sammanträffande? OM det var AN som skickade den lappen känns det som att hon både var svartsjuk på VB OCH rasist. Samt fullt kapabel att hota folk. Jag säger inte att hon måste vara inblandad, men hon ger mig kalla kårar.
Citera
2013-08-14, 20:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Det verkar ju onekligen så då. Frågan är vad de/GM/mobilen gjorde där? KJ verkar inte uppgett att de åkte dit. Eller bor den brodern där dit han åkte för att spela tv-spel?

De enda nämnda i tråden som bor åt det hållet är Tom*y, MB, AN, vad jag känner till.

*=p
Senast redigerad av OY 2013-08-14 kl. 20:20.
Citera
2013-08-14, 20:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Minns du/ni hon som fick ett hatbrev, där just ordet Kackerlackor, användes? När hon försökte få några asylsökande att få trända på ett gym. Just det ordet är väl inte super vanligt att man använder, sammanträffande? OM det var AN som skickade den lappen känns det som att hon både var svartsjuk på VB OCH rasist. Samt fullt kapabel att hota folk. Jag säger inte att hon måste vara inblandad, men hon ger mig kalla kårar.

Jag minns inte, och vet inte ens i vilket sammanhang? AN:s Facebookkonto har använts för att skriva mycket uppseendeväckande kommentarer angående VB försvinnande, AN får skylla sig själv som låtit det här ske. Självklart bör hon inte avfärdas i den här mordutredningen, åtminstone inte på Flashback, tycker jag.
Citera
2013-08-14, 20:28
Medlem
ME077s avatar
Citat:

Vet att någon (tror var ett PM) skrev om att familjen/bröderna Be*g hade vissa rasistiska åsikter/kopplingar. Kanske också AN?
Citera
2013-08-14, 20:30
Medlem
ME077s avatar
Citat:
De enda nämnda i tråden som bor åt det hållet är Tom*y, MB, AN, vad jag känner till.

*=p

Tror denne person också nämndes ngn gång, och bodde i Sävast? (KJ´s ex´s nye pojkvän??)
https://www.facebook.com/Robin112rk?fref=ts
Citera
2013-08-14, 20:37
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Jag minns inte, och vet inte ens i vilket sammanhang? AN:s Facebookkonto har använts för att skriva mycket uppseendeväckande kommentarer angående VB försvinnande, AN får skylla sig själv som låtit det här ske. Självklart bör hon inte avfärdas i den här mordutredningen, åtminstone inte på Flashback, tycker jag.

Det var inte sammankopplat till detta. Jag reagerade bara för att ordet kackerlackor användes, igen, på kort tid. Det ordet känns inte helt vanligt att ta till. Brevet var ganska hatiskt, om man säger så, och uttrycket känns lite á la AN.

http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=7460636
Citera
2013-08-14, 20:49
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Vet att någon (tror var ett PM) skrev om att familjen/bröderna Be*g hade vissa rasistiska åsikter/kopplingar. Kanske också AN?

Kanske. Då har hon två anledningar, minst, att hata VB. Den påstådda affären med hennes man, och så var hon av utländsk påbrå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in